Gå til innhold

Noen som har et tips om konsentrasjon?

Anbefalte innlegg

Ble voldtatt for 4 år siden.Etter det har jeg slitt veldig mye med å konsentrere meg...får det ikke til fordi hode mitt er fult av tanker som ikke burde være der men som jeg ikke blir kvitt.Har prøvd å ta igjen de årene medd skolegang som jeg mistet pga.voldtekten flere ganger.Men hver gang går det galt fordi lærerne mener at jeg er lat.Den egentlige grunnen er jo at jeg ikke kan konsentrere meg å få med meg ting på skolen.Så nå har jeg sluttet på skolen å prøver å ta fjernundervisning i stede.Trodde at det skulle bli lettere når jag selv kunne bestemme når jeg skulle lese ol.Men får det bare ikke til...Klarer ikke å konsentrere meg når jeg leser.Det blir bare rot.Hver gang jeg setter meg ned og er i ro kommer alle tankene som ikke burde være der...Blir så fortvilt!Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger...har jo prøv alt føles det som.

Det går greit så lenge jeg er fysisk aktiv å får brukt kroppen til noe som jeg trives med.Derfor trener jeg mye for da kan jeg koble av.Treningen er mitt fristed fra tankene.

Men når jeg sitter i ro å skal konsentrere meg om skole...det går rett og slett ikke.Alt bare låser seg...

Noen som har et råd til meg?

Kathla.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168163-noen-som-har-et-tips-om-konsentrasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Vet ikke om jeg har noe direkte råd til deg, men kanskje burde du bearbeide voldtekten, i stedet for å løpe fra den?

Kjenner meg igjen i det du skriver, har selv vært i samme situasjon.

Takk for svar:)

Skulle bare ønske jeg viste hvordan jeg kunne bearbeide...har prøvd så mange ganger uten at det hjelper...Hver gang jeg har begynt å åpne meg å fortelle så har jeg bare blitt sviktete å overlatt til meg selv.Det er jo ikke det jeg ønsker...kanskje jeg prøver for hardt?Skulle ønske jeg viste hva jeg gjør galt sånn at jeg kunne slutte å gjøre det..

Gjest feminina_26

Takk for svar:)

Skulle bare ønske jeg viste hvordan jeg kunne bearbeide...har prøvd så mange ganger uten at det hjelper...Hver gang jeg har begynt å åpne meg å fortelle så har jeg bare blitt sviktete å overlatt til meg selv.Det er jo ikke det jeg ønsker...kanskje jeg prøver for hardt?Skulle ønske jeg viste hva jeg gjør galt sånn at jeg kunne slutte å gjøre det..

Har selv alltid hatt samme problem mht svikt som du. Og vet du hva det har ført til? Jeg skal si deg det, at nå er terskelen min så innmari høy for å søke hjelp, at det kan jeg ikke lengre. Ikke dermed sagt at jeg ikke har det vondt, for det skal jeg love deg at jeg har!

Lov meg at du åpner deg for noen igjen - det er faktisk noe i ordtaket "den som intet tør, intet vinner!"

Lykke til, og hold meg orientert om hvordan det går =)

Nattaklem fra meg til deg.

Har selv alltid hatt samme problem mht svikt som du. Og vet du hva det har ført til? Jeg skal si deg det, at nå er terskelen min så innmari høy for å søke hjelp, at det kan jeg ikke lengre. Ikke dermed sagt at jeg ikke har det vondt, for det skal jeg love deg at jeg har!

Lov meg at du åpner deg for noen igjen - det er faktisk noe i ordtaket "den som intet tør, intet vinner!"

Lykke til, og hold meg orientert om hvordan det går =)

Nattaklem fra meg til deg.

Hei:)

Håper at det går bra med deg.Jeg er her for deg vist det er noe du vil si.Er her for alle andre også.

Har fått meg ny psykiatrisk sykepleier nå som virker grei,men jeg har problemer med å åpne meg for han.Er redd for at han også skal svikte.Har fått problemer med å stole på folk som liksom skal hjelpe meg...

skal holde dere orientert om hvordan det går framover.

klem fra meg til de som vil ha:)

Hei

Kjenner meg også igjen i det du skriver.

Har akkurat vært oppe til examen, og måtte utsette den en uke på grunn av konsentrasjons-problemer.

Fikk sykemelding av legen min (som vet om voldtekten). Har tatt flere pauser under lesingen og gått meg en tur ute når det har vært som værst.

Prøv å finne noen du stoler på, fortell om det som har skjedd, de aller aller fleste vil støtte deg og hjelpe deg.

Du prøver nok ikke for hardt, men jeg vet av egen erfaring at endel mennesker har problemer med hvordan de skal takle at personer de kjenner har blitt utsatt for voldtekt eller overgrep. Endel stenger deg ute fordi de rett og slett ikke forstår og heller ikke vil forstå. Glem dem, det er garantert andre du kjenner som mer enn gjerne vil hjelpe deg.

Jeg vet at det er vanskelig, jeg brukte 13 år på å komme dit jeg er idag.

I år har jeg for første gang snakket med legen min, venner og nær familie.

Den støtten de har gitt meg har vært veldig god å ha i vanskelige stunder.

Stor oppmuntrende klem fra Gutt 40

Annonse

Hei

Kjenner meg også igjen i det du skriver.

Har akkurat vært oppe til examen, og måtte utsette den en uke på grunn av konsentrasjons-problemer.

Fikk sykemelding av legen min (som vet om voldtekten). Har tatt flere pauser under lesingen og gått meg en tur ute når det har vært som værst.

Prøv å finne noen du stoler på, fortell om det som har skjedd, de aller aller fleste vil støtte deg og hjelpe deg.

Du prøver nok ikke for hardt, men jeg vet av egen erfaring at endel mennesker har problemer med hvordan de skal takle at personer de kjenner har blitt utsatt for voldtekt eller overgrep. Endel stenger deg ute fordi de rett og slett ikke forstår og heller ikke vil forstå. Glem dem, det er garantert andre du kjenner som mer enn gjerne vil hjelpe deg.

Jeg vet at det er vanskelig, jeg brukte 13 år på å komme dit jeg er idag.

I år har jeg for første gang snakket med legen min, venner og nær familie.

Den støtten de har gitt meg har vært veldig god å ha i vanskelige stunder.

Stor oppmuntrende klem fra Gutt 40

Hei:)

Takk for svar.Er bare så sliten av å hele tiden prøve å få til ting...Det er ikke enkelt når den nærmeste familien har sviktet helt.Ganske slitsomt å skulle forholde seg til dem når de ikke tar del i min hverdag mens jeg må ta del i deres...Har time hos sykepleiern min igjen på Tirsdag.Kanskje jeg klarer å fortelle han mere denne gangen.Kjenner han ikke så godt ennå så derfor har jeg ikke klart å si så mye ennå...er redd for at han skal svikte sånn som alle de som jeg har pratet med før han...Men heldigvis har han sett igjennom papirene mine å oppdaget at det har skjedd en god del feil fra psykiatrien sin side som ikke burde skjedd.Så han forstår at jeg har problemer med å stole på folk...Håper at det skal bli bedre en vakker dag.Skulle bare ønske at jeg hadde konsentrasjon slik at jeg kunne leve slik som de andre vennene mine...

Klem fra meg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...