kholm Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Min sønn på 3,5 år har den siste tiden tisset i buksene, selv om han i 5 måneder ikke har brukt bleie annet enn om natten. Jeg tror at han dessverre i barnehagen ikke alltid har blitt skiftet til tørt tøy med en gang etter at han har tisset i buksene, og at han derfor har gått med våt underbukse/bukse unødig lenge. I løpet av siste uke har den ytterste delen av hans forhud blitt mer og mer hoven, rød og ser veldig irritert ut. Det ser ikke ut til at han synes det er vondt å tisse, men noe er helt klart galt. Kan det være irritasjon av kontakt med urin?Hva gjør jeg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168182-r%C3%B8d-og-irritert-hud-ytterst-p%C3%A5-forhud-barn-35-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hei, dette er relativt vanlig. I enkelte tilfelle kan forhuden være vanskelig å trekke tilbake pga hevelse og stramming av forhuden. I disse tilfelle kan man kjøpe en sprøyte (uten nål), og skylle godt (spyle) under forhuden for renhold, og deretter bruke kloramfenikol øyesalve (som også har en lang "spiss", som gjør det mulig å få salve inn under en hoven forhud. I ditt tilfelle høres det kanskje ut som det er utsiden av forhuden som er mest hoven og eksematisert. Dette skyldes sannsynligvis fuktighet og urin mot huden. Resultatet er en eksemreaksjon. Kjøp hydrokortison på apoteket og smør på en uke eller to. Blir det ikke bra på denne måten må du nok ta en tur til fastlegen, for det kan være du trenger en kortisonkrem med noe mer futt i. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168182-r%C3%B8d-og-irritert-hud-ytterst-p%C3%A5-forhud-barn-35-%C3%A5r/#findComment-1102146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.