Gå til innhold

Stinkende sengetøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpte ikke mindre enn 3x2 sett sengetøy fra Princess. De så helt greie ut og var til og med på tilbud.

Men. De stinker!!!

Jeg har vasket det ene settet tre ganger, og det stinker fortsatt. Da jeg åpnet pakkene måtte jeg løpe og slenge dem rett i vaskemaskinen, så fælt luktet de. Nå har jeg vondt i hodet og er småkvalm. Det virker som om lukten har satt seg fast i nesa *brekke seg*

Jeg vil ikke ha slikt ekkelt sengetøy, selv om lukten skulle kunne vaskes bort.

Jeg har vel krav på å kunne heve salget, selv om det var på tilbud og jeg har kastet emballasjen?

Skal _aldri_ kjøpe sengetøy på Princess igjen.

Skrevet

Ring og klag i morgen, du har vel hørt om de med den stinkende sofaen???

Skrevet

Jo, har den historien friskt i minne.

Vaskemaskintrommelen luktet, så nå har jeg satt på vask uten noen klær inni. Håper det går bort.

Lukta var helt inn i hampen fæl. Grøss.

Skrevet

Har de uvaskede settene i to bæreposer, tett knyttet igjen. Posen står ute på verandaen. De tre ganger vaskte henger også ute. Ikke snakk om at jeg vil ha det griseriet inne i leiligheten.

Det kan umulig være sunt med slike stoffer, uansett hva det er.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Forsvant det ikke selv på 90 grader? Hva slags stoff er det på sengetøyet? Hadde jeg vært deg ville jeg tatt med meg sengetøyet i butikken slik at de fikk kjenne stanken selv.

Gjest Humlepungen
Skrevet

altså, jeg mente hvilket stoff sengetøyet er i. Bomull? Syntetstoff?

Skrevet

Du er ikke gravid? ;) Under begge mine svangerskap har jeg hatt ekstremt god luktesans. Og blitt helt opphengt i lukter slik du beskriver.

Skrevet

Forsvant det ikke selv på 90 grader? Hva slags stoff er det på sengetøyet? Hadde jeg vært deg ville jeg tatt med meg sengetøyet i butikken slik at de fikk kjenne stanken selv.

Nei, og jeg kjørte programmet tre ganger.

I butikken skal jeg sikkert og visst, jeg vil ikke beholde sengetøyet, enten jeg får penger tilbake eller ikke. Ikke snakk om å bytte, ikke noe Princessting her mer. Det verste var at det ikke var billig sengetøy heller.

Skrevet

altså, jeg mente hvilket stoff sengetøyet er i. Bomull? Syntetstoff?

Bomull mener jeg. Orker ikke stikke nesa i posen for å sjekke.

Skrevet

Har ikke opplevd sengetøy som har stinket etter flere vask. Jeg hadde imidlertid en finkjole en gang, sikkert av noe syntetisk stoff, som luktet samme hvor mye jeg vasket den og luftet den. Fant ikke noe som hjalp. Du får reklamere, det gjorde dessverre ikke jeg.

Skrevet

Du er ikke gravid? ;) Under begge mine svangerskap har jeg hatt ekstremt god luktesans. Og blitt helt opphengt i lukter slik du beskriver.

Det hadde gjort saken ganske så mye bedre,..men om mindre mannen i huset også er gravid, så er det ikke nesa mi det er noe galt med.

Men gid det hadde vært så vel.

Skrevet

Uææ :( Håper det ikke var av samme type stoff som den derre italienske skinnsofaen! :P

Ugh høres ekkelt ut, lykke til og fortell hva de i butikken sa iallefall!

Skrevet

Uææ :( Håper det ikke var av samme type stoff som den derre italienske skinnsofaen! :P

Ugh høres ekkelt ut, lykke til og fortell hva de i butikken sa iallefall!

Takk.

De kan bare våge seg å nekte meg å heve kjøpet. Da skal de få se hvor sint jeg kan bli. Og det vil ikke bli første gang jeg krangler meg til å få viljen min i butikker. Har jeg rett så har jeg rett, sånn er det bare.

Skrevet

Det hadde gjort saken ganske så mye bedre,..men om mindre mannen i huset også er gravid, så er det ikke nesa mi det er noe galt med.

Men gid det hadde vært så vel.

Ta en test! ;)

Neida, bare tuller jeg asså. Vask sengetøyet på 90 grader og med skyllemiddel.

Skrevet

Jeg har store problemer med nytt sengetøy, det er stivt, det lukter og jeg begynner å klø. Jeg bruker å vaske det i flere omganger før jeg henger det ut når det er regnvær. Skjønner ikke at de må ha så mye giftstoffer i det sengetøyet. Kanskje man burde bli flinkere til å be om ubehandlet bomull?

Gjest bruk eddik
Skrevet

Av og til kan fargestoffene lukte. Da skal du ha eddik i vannet, en dl eller to. Da setter fargene seg + at eddiken tar lukta.

Har jeg gjort flere ganger.

Skrevet

Av og til kan fargestoffene lukte. Da skal du ha eddik i vannet, en dl eller to. Da setter fargene seg + at eddiken tar lukta.

Har jeg gjort flere ganger.

Takk for tipset. Skal prøve litt til.

Hvor skal jeg helle eddiken? Rett inn i trommelen, på stoffet eller sammen med vaskemiddelet?

Skrevet

Etterhvert vil du lære noe vesentlig:

Man får det man betaler for, og at svært få merker kan matche Høie.

Ekstra fin bomull og Damask er best. Holder seg like fint år etter år. ;o)

*belærende*

Gjest I forvaskrommet
Skrevet

Takk for tipset. Skal prøve litt til.

Hvor skal jeg helle eddiken? Rett inn i trommelen, på stoffet eller sammen med vaskemiddelet?

I forvask-rommet.

Skrevet

Etterhvert vil du lære noe vesentlig:

Man får det man betaler for, og at svært få merker kan matche Høie.

Ekstra fin bomull og Damask er best. Holder seg like fint år etter år. ;o)

*belærende*

Jeg visste det før, og nå vet jeg det enda bedre.

*bøye seg i støvet*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...