Gå til innhold

"Jeg er Dina" på NRK1 søndag. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare si fra om søndagsfilmen imorgen...

"Jeg er Dina" m.Maria Bonnevie kommer på nrk1 imorgen kveld.

*glede seg*

Skrevet

Såvidt jeg husker var den skrekkelig .

Skrekkelig som i dårlig eller skrekkelig som i trist?

Skrevet

Den var kjempebra!

Skrevet

Den var kjempebra!

Likte den jeg også. Men den var jo litt voldsom til tider. Definitivt ikke noe barnefilm.

Skrevet

Synes det var skrekkelig trist at den var så skrekkelig dårlig.

Men det er veldig lenge siden jeg så den, og dessuten var det vel kanskje mest "budskapet" i filmen jeg reagerte mest på.

Skrevet

Synes det var skrekkelig trist at den var så skrekkelig dårlig.

Men det er veldig lenge siden jeg så den, og dessuten var det vel kanskje mest "budskapet" i filmen jeg reagerte mest på.

Hva var budskapet da?

Skrevet

Hva var budskapet da?

Igjen det var lenge siden jeg så den, men satt igjen med inntrykket at vi skulle føle "sympati" med Dina, fordi hun hadde opplevd så mye vondt, så da var det liksom greit at hun gjorde det hun gjorde.

I tillegg til at de stappet filmen full med folk som vanligvis står på en scene og brøler ut sine replikker - det ble en eneste stor karikatur av hele suppa.

Skrevet

Igjen det var lenge siden jeg så den, men satt igjen med inntrykket at vi skulle føle "sympati" med Dina, fordi hun hadde opplevd så mye vondt, så da var det liksom greit at hun gjorde det hun gjorde.

I tillegg til at de stappet filmen full med folk som vanligvis står på en scene og brøler ut sine replikker - det ble en eneste stor karikatur av hele suppa.

Jeg oppfattet det mer som om en forklaring på hvorfor hun var som hun var. Det var mange ting hun gjorde og sa som jeg ikke var enig i, og jeg hadde ikke sympati med henne i det. Men jeg kunne forstå hvorfor hun handlet som hun gjorde.

Det med teaterskuespillere er sant. Dessuten var det litt snodig at alle snakket engelsk.

Skrevet

Likte den jeg også. Men den var jo litt voldsom til tider. Definitivt ikke noe barnefilm.

Åja, voldsom var den. Det er ikke noen lett film, ikke noe en ser kun for underholdningens skyld.

Men som sagt, en sterk og bra film. Likte ikke alle ting alle gjorde, jeg heller, men filmen var bra forde.

Skrevet

Jeg oppfattet det mer som om en forklaring på hvorfor hun var som hun var. Det var mange ting hun gjorde og sa som jeg ikke var enig i, og jeg hadde ikke sympati med henne i det. Men jeg kunne forstå hvorfor hun handlet som hun gjorde.

Det med teaterskuespillere er sant. Dessuten var det litt snodig at alle snakket engelsk.

"Men jeg kunne forstå hvorfor hun handlet som hun gjorde."

Det kunne ikke jeg - syntes hun var uspiselig egoistisk.

Og alt annet var også så overdrevet. Den ene kjempetragedien etter den andre, den ene onde mannen etter den andre. Nei, det ble en parodi det hele. Jeg fikk skikkelig kiosk-roman-følelsen.

Terningkast 1 - se heller Vanilla Sky på en annnen kanal samtidig.

Skrevet

"Men jeg kunne forstå hvorfor hun handlet som hun gjorde."

Det kunne ikke jeg - syntes hun var uspiselig egoistisk.

Og alt annet var også så overdrevet. Den ene kjempetragedien etter den andre, den ene onde mannen etter den andre. Nei, det ble en parodi det hele. Jeg fikk skikkelig kiosk-roman-følelsen.

Terningkast 1 - se heller Vanilla Sky på en annnen kanal samtidig.

Vanilla Sky var nå i hvertfall dårlig.

*krangle*

Skrevet

Vanilla Sky var nå i hvertfall dårlig.

*krangle*

Det var vel ikke noen kjempefilm, men problemstillingen "hva skjer med playboyen etter at han blir vansiret" var mer interessant enn kioskromanen Dina, hvertfall.

:-)

Gjest Gledesdrepern
Skrevet

Ikke noe å glede seg til!

Den har gått på alle tv-kanalene før dette.

Den er kjedelig med en treg slutt!

Har nesten aldri før sett en så gørr kjedelig film(gjesp!).

Boka er MYE mer spennende!

Skrevet

Såvidt jeg husker var den skrekkelig .

Det tror jeg på. Jeg har vel til dags dato kun sett én film (Broene i Madison County), som var bedre enn boken.

Og i tilfellet Dina er allerede boken elendig, så jeg tror jeg står over filmen.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det tror jeg på. Jeg har vel til dags dato kun sett én film (Broene i Madison County), som var bedre enn boken.

Og i tilfellet Dina er allerede boken elendig, så jeg tror jeg står over filmen.

Broene i Madison County var da bedre som bok enn som film, selv for meg som elsker både filmen og boka.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Likte ikke boka, og jeg "hatet" filmen. Tror jeg bare har sett tre-fire filmer som var like gørrende tragisk..

Skrevet

hehe, neivel.

Men jeg gleder meg likevel, jeg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...