Gå til innhold

Posten mister monopolet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper forslaget blir vedtatt!

Men jeg synes de kunne fått konkurrere også på brevporto.

Nå er portoen så dyr at man omtrent ikke har råd til å sende julegaver. Det blir om og gjort å finne lette ting som kan sendes som brev.

Ikke noe mye julegaver valgt etter hjertet der i går´n nei ;)

Skrevet

Ja, dette blir bra.

Istedet for at man nå skal ha én postleveranse, så skal vi altså ha Post A, Post B og Post C, som skal gå rundt til nøyaktig de samme husene og levere samme type brev. Altså, 2-3-4 ganger så manger personer.

Virkelig smart!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja, dette blir bra.

Istedet for at man nå skal ha én postleveranse, så skal vi altså ha Post A, Post B og Post C, som skal gå rundt til nøyaktig de samme husene og levere samme type brev. Altså, 2-3-4 ganger så manger personer.

Virkelig smart!

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig er det smart, da får vi jobber til noen av de uføretrygdede som regjeringen skal ha ut i jobb, og flere av de arbeidsledige.

Skrevet

Selvfølgelig er det smart, da får vi jobber til noen av de uføretrygdede som regjeringen skal ha ut i jobb, og flere av de arbeidsledige.

Nei, for dette skal jo være PRIVAT. Det sier seg jo selv at portoen bare blir enda dyrere hvis man nå skal ansette 2-4 ganger flere mennesker for å gjøre akkurat det samme som før.

Hva er poenget? Det blir da aldri billigere med 3 postleveranser daglig per hus i Norge enn 1 postlevernse.

Med vennlig hilsen

Gjest unngå posten
Skrevet

Her i huset har vi sendt penger via bank til de vi skal gi julegave til. Så får vi dem til å kjøpe gavene. Det samme har de gjort til oss. Det blir billigere og ikke noe mer tungvindt.

Skrevet

Ja, dette blir bra.

Virkelig smart!

Med vennlig hilsen

Og flere får jobb :-)

Men konkurranse er (desverre?) slik, mange gjør den samme jobben, kansje t.o.m. samtidig.

Vi får håpe det kommer oss kunder tilgode prismessig!

Skrevet

Og flere får jobb :-)

Men konkurranse er (desverre?) slik, mange gjør den samme jobben, kansje t.o.m. samtidig.

Vi får håpe det kommer oss kunder tilgode prismessig!

Hvordan kan det komme oss "til gode" å ha f. eks. 3 ganger så mange personer som skal gjøre nøyaktig samme jobb som gjøres av én person i dag?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, for dette skal jo være PRIVAT. Det sier seg jo selv at portoen bare blir enda dyrere hvis man nå skal ansette 2-4 ganger flere mennesker for å gjøre akkurat det samme som før.

Hva er poenget? Det blir da aldri billigere med 3 postleveranser daglig per hus i Norge enn 1 postlevernse.

Med vennlig hilsen

Jo, det blir det når det blir konkurranse på prisene, da blir de presset ned.

Får håpe konkurransen etterhvert vil gjelde brev også. Bare tull å lovbestemme fastpriser, det hindrer konkurransen.

Skrevet

Hvordan kan det komme oss "til gode" å ha f. eks. 3 ganger så mange personer som skal gjøre nøyaktig samme jobb som gjøres av én person i dag?

Med vennlig hilsen

Konkurranse=priskrig=billigere priser!

Skrevet

Med vennlig hilsen

Kanskje den ene personen som gjør jobben i dag har altfor mye å gjøre. Vi får i hvert fall stadig ikke posten vår og når jeg klager får jeg beskjed om at budene er overarbeidet.

Innskrenkniger vet du

Gjest smartings
Skrevet

Her i huset har vi sendt penger via bank til de vi skal gi julegave til. Så får vi dem til å kjøpe gavene. Det samme har de gjort til oss. Det blir billigere og ikke noe mer tungvindt.

Smart - vi sender 500 til tante så sender hun 500 til oss. ;-)

Skrevet

Kanskje den ene personen som gjør jobben i dag har altfor mye å gjøre. Vi får i hvert fall stadig ikke posten vår og når jeg klager får jeg beskjed om at budene er overarbeidet.

Innskrenkniger vet du

Men det er fremdeles ingen grunn til å tro at noe skal bli bedre bare fordi de nå skal ha "3" personer til å gå de samme rundene som den ene personen gjorde før.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Konkurranse=priskrig=billigere priser!

Svada!

Privatisering betyr at i tillegg til å betale det samme som før, må vi nå også betale for at et privat firma skal tjene til profitt.

Som sagt - å ha "3" ganger så mange ansatte for å distribuere den samme posten er åpenbart dyrere.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Med vennlig hilsen

De uføre er jo greit nok, siden staten har sagt at arbeidsgiver skal få pensjonen, og bare betale det mellomliggende i lønn, hehe.

Og forhåpentligvis klarer de utkonkurrere hverandre til de bare er 2 stk igjen.

Sånn som portoen er nå kan jeg heller fly opp pakkene selv med fly, om jeg hadde hatt tid.

Skrevet

Men det er fremdeles ingen grunn til å tro at noe skal bli bedre bare fordi de nå skal ha "3" personer til å gå de samme rundene som den ene personen gjorde før.

Med vennlig hilsen

Men staten får i hvert fall intekter ved skatt, den arbeidsløse noe å gjøre og staten slipper å betale ut arbeidsledighetstrygd.

Dessuten tror jeg at alle har bedre av å jobbe enn å gå arbeidsløse i en lang periode

Skrevet

Jo, det blir det når det blir konkurranse på prisene, da blir de presset ned.

Får håpe konkurransen etterhvert vil gjelde brev også. Bare tull å lovbestemme fastpriser, det hindrer konkurransen.

Du svarte ikke på spørsmålet:

Hvordan kan det bli billigere når f.eks. 3 firma skal ansette nok folk til å levere brev 3 ganger til hver husstand i Norge 6 dager i uken?

Det sier seg selv at det krever 3 ganger så mange ansatte, og at det derfor vil være ca 3 ganger så dyrt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Med vennlig hilsen

Det fungerte iallefall når man gjorde det med telenor. Jeg ser ingen grunner til at det ikke skal fungere med posten også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...