Gå til innhold

Ang kipe fedre

Anbefalte innlegg

Gjest QuePasta
Skrevet

Loven er på fedrenes side, den ivaretar ikke barnas behov.

Mine barns far bruker ikke så mye fysisk vold men han fratar barna troen på seg selv. De blir til usikre barn som ikke tør å vise følelser når faren er i nærheten. Han bruker sinne, latterliggjøring, ignorering osv.

Jeg kom ingen vei den gang jeg prøvde å ta dette opp med offentlige instanser. Barn trenger kontakt med sin far heter det. Selv når barna ikke vil og gruer seg like mye hver gang.

Dette har selvsagt ikke noe med kjønn å gjøre. Det er like relevant å beskytte barna mot psykisk manipulerende mødre.

Skrevet

Dette har selvsagt ikke noe med kjønn å gjøre. Det er like relevant å beskytte barna mot psykisk manipulerende mødre.

Eller psykisk manipulerende fedre. Det er ingen grunn til å tro at det finnes færre av dem.

Men "psykisk manipulerende" er nå engang vanskelige å bevise enn fysisk mishandling.

Med vennlig hilsen

Gjest QuePasta
Skrevet

Eller psykisk manipulerende fedre. Det er ingen grunn til å tro at det finnes færre av dem.

Men "psykisk manipulerende" er nå engang vanskelige å bevise enn fysisk mishandling.

Med vennlig hilsen

(Les innlegget til fyrlykt for å se i hvilken kontekst jeg svarte).

Skrevet

(Les innlegget til fyrlykt for å se i hvilken kontekst jeg svarte).

Du skrev: "Det er like relevant å beskytte barna mot psykisk manipulerende mødre."

Selvsagt - men det er det da ingen som har nektet for.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det må selvsagt gjelde kjipe mødre også.

Jeg har ikke sagt noe annet.

Skrevet

Selvsagt! Og manipulerende barnehagetanter og onkler, lærere, sfo-assistenter og andre bedritne voksne som ødelegger barn og misbruker barns tilitt og totale avhengighet.

Skrevet

Det er to ting som er kjempetragisk. Det ene er at barn *må* sendes til foreldre som er uskikket enten ved å være psykisk eller fysisk voldelig, uten at mor/far kan gjøre en drit (uten å måtte kjempe lange kamper og kanskje ikke engang få medhold).

Og når mor/far misbruker dette til å forhindre et bra foreldreforhold der det ikke er snakk om slike forhold i det hele tatt. Feks foreldre som bryter/forandrer avtaler, stevner den andre for det minste ting, og så videre. Vel..rett og slett..foreldre som misbruker sin posisjon til å plage den andre part uten å tenke på barna i det hele tatt.

Hm. Vel, alt er tragisk der barna er de virkelige tapere i guess.

Skrevet

Fraskilte fedre som gruppe _må_ jo ha rettigheter til ungene sine!!! Like store rettigheter som moren!Det store flertallet av fraskilte fedre er sannsynligvis helt ok og ikke noe som verken mor eller barn må beskyttes mot.

Så må man heller klare å finne et lovverk som beskytter mor og barn (eller far og barn...) mot de fedrene/mødrene som _ikke_ bør ha kontakt!

Det går rett og slett ikke ann å si at fraskilte fedre har for mange rettigheter! Mulig jeg misforstår deg Dorthe, men slik du skrev det blir det skjærende galt i mine øre.

Beste hilsen fra

Veldig godt poeng!

Skrevet

Det er to ting som er kjempetragisk. Det ene er at barn *må* sendes til foreldre som er uskikket enten ved å være psykisk eller fysisk voldelig, uten at mor/far kan gjøre en drit (uten å måtte kjempe lange kamper og kanskje ikke engang få medhold).

Og når mor/far misbruker dette til å forhindre et bra foreldreforhold der det ikke er snakk om slike forhold i det hele tatt. Feks foreldre som bryter/forandrer avtaler, stevner den andre for det minste ting, og så videre. Vel..rett og slett..foreldre som misbruker sin posisjon til å plage den andre part uten å tenke på barna i det hele tatt.

Hm. Vel, alt er tragisk der barna er de virkelige tapere i guess.

Jeg er helt enig jeg. Det er helt tragisk begge deler.

Skrevet

Det er bittert å tenke på at man en gang har elsket en slik pappskalle!?!

Jeg hadde ALDRI tillatt dette.

Barna er ikke kvinners eiendom, derfor må vi bare finne oss i at de prinsene som forvandlet seg til padder kan kjøre sololøp i forhold til ungene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...