Gå til innhold

kombinasjonen kodein og paracetamol


Gjest pinexen

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at paralgin forte inneholder 400mg parac. mens pinex forte innehold. 500mg.

Jeg bruker begge, å merker ingen forskjell, altså begge har samme effekt. Hvorfor er innholdet forskjellig?

Hvis en bruker en del av disse tabl. ville en jo få i seg ganske mye mindre para.mol bare i løpet av en uke! Altså er paralgin forte mindre skadelig da?

NHD, hvor mye paracetamol kan man fjerne før effekten blir dårligere? Hva med fks 300mg P + 30mg kodein... Hadde effekten vært den samme? Bare lurer...

Å en ting til, kan man ikke drikke alkohol i det hele tatt til disse tabl.? Ikke et glass vin en gang?

Ha en fin jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Siden det virker like bra, bør du satse på paracetamol. Da unngår du kodein (fetteren til morfin) som er det farlige stoffet her.

Du kan jo prøve en halv tabl (250mg). Lavere dose har jeg liten tro på er effektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest piinexen

Siden det virker like bra, bør du satse på paracetamol. Da unngår du kodein (fetteren til morfin) som er det farlige stoffet her.

Du kan jo prøve en halv tabl (250mg). Lavere dose har jeg liten tro på er effektiv.

Takk for meget raskt svar:)

Men tror du missforsto, det star mellom paralign forte(400+30) og pinex forte(500+30)

Begge med kodein, men ulikt innhold paracetamol, men samme virkning. Hadde det fks. funket meg 300mg paracetamol og 30mg kodin? (vet at ikke den kombinasjonen finnes, men rent hypotetisk)

Ble litt komplisert det sp.målet mitt. Men man trenger jo ikke ha i seg mer paracetamol enn nødvendig!

Så var det det jeg spurte om om alkohol da...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for meget raskt svar:)

Men tror du missforsto, det star mellom paralign forte(400+30) og pinex forte(500+30)

Begge med kodein, men ulikt innhold paracetamol, men samme virkning. Hadde det fks. funket meg 300mg paracetamol og 30mg kodin? (vet at ikke den kombinasjonen finnes, men rent hypotetisk)

Ble litt komplisert det sp.målet mitt. Men man trenger jo ikke ha i seg mer paracetamol enn nødvendig!

Så var det det jeg spurte om om alkohol da...:)

Jeg har prøvd spanske kodeintabletter med 30 mg og spist to og tatt en paracept ved siden av og det er faktisk like virksomt.

Det er jo kodeinet som tar smerten og paracepten hjelper litt til.

Hvis du skal drikke ved siden av Paralgin Forte så ta det rolig hvis du ikke har gjort det før. Du vet ikke hvordan du reagerer og kan bli "drita full" og det har du antagelig ikke lyst til å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd spanske kodeintabletter med 30 mg og spist to og tatt en paracept ved siden av og det er faktisk like virksomt.

Det er jo kodeinet som tar smerten og paracepten hjelper litt til.

Hvis du skal drikke ved siden av Paralgin Forte så ta det rolig hvis du ikke har gjort det før. Du vet ikke hvordan du reagerer og kan bli "drita full" og det har du antagelig ikke lyst til å bli.

Nope, har ingen planer om å bli full. Men tenkte i jula, om det gikk an å drikke litt...

Så det er ikke farlig altså??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, har ingen planer om å bli full. Men tenkte i jula, om det gikk an å drikke litt...

Så det er ikke farlig altså??

Drikk litt men vær forsiktig hvis du ikke har gjort det før. Du vil etterhvert finne ut hvor mye du tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...