Gå til innhold

Hva MÅ du ha i salaten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Salat er for kaniner.

Men hvis jeg må svare noe er mais også mitt førstevalg.

Skrevet

Har nesten alltid agurk, tomat og salatblader i salaten. Det er liksom "basisen". Men salater kan jo varieres i det uendelige, så egentlig har jeg ikke noe absolutt must. Min favorittsalat er i hvert fall-uten tvil- bulgur-salat med tatziki! namnam:)

Skrevet

Har nesten alltid agurk, tomat og salatblader i salaten. Det er liksom "basisen". Men salater kan jo varieres i det uendelige, så egentlig har jeg ikke noe absolutt must. Min favorittsalat er i hvert fall-uten tvil- bulgur-salat med tatziki! namnam:)

Den bulgur-salaten ser jeg gjerne oppskriften på! :)

Skrevet

Må iallefall ha Tomat og agurk i den. Advokado er godt og Pasta er en fin tilsetning.

Ost, paprika og mais må jeg droppe pga allergi

Skrevet

Det man MÅ ha i salaten må vel være en type salat! Det må vel alle ha.

Jeg er en annen
Skrevet

Det fins da en rekke salater uten salat som ingrediens, gresk salat f.eks.

Skrevet

Den bulgur-salaten ser jeg gjerne oppskriften på! :)

Det skal du få vettu;) Den er kjempeenkel, men litt eksotisk og god, synes jeg i hvert fall.

Bulgursalat(Til 4 personer):

-2 porsjoner (1 dl) bulgurgryn kokes og avkjøles.

-3 tomater

-1 liten rødløk

- 1/2 agurk

- salat (se mengden an selv)

- 1 gul paprika

- 1 boks hermetiske kikerter

-saften av 1/2 sitron

-evt. gresk salatkrydder

Grønnsakene kuttes opp og blandes med den avkjølte bulguren. Press sitron over, og bland gjerne inn salatkrydder(gresk). Server med yoghurt naturell ved siden av. Vil du ha tatziki til, sløyfer du salatkrydderet/minsker mengden. Baguetter, gjerne hvitløksbaguetter, passer godt som tilbehør!

Skrevet

Men salat er vondt. Men jeg spiser alt annet som blir tilsatt ;o)

Skrevet

Det skal du få vettu;) Den er kjempeenkel, men litt eksotisk og god, synes jeg i hvert fall.

-3 tomater

-1 liten rødløk

- 1/2 agurk

- 1 gul paprika

-saften av 1/2 sitron

-evt. gresk salatkrydder

Grønnsakene kuttes opp og blandes med den avkjølte bulguren. Press sitron over, og bland gjerne inn salatkrydder(gresk). Server med yoghurt naturell ved siden av. Vil du ha tatziki til, sløyfer du salatkrydderet/minsker mengden. Baguetter, gjerne hvitløksbaguetter, passer godt som tilbehør!

Kopiert. Tusen takk!! :D

Skrevet

Men salat er vondt. Men jeg spiser alt annet som blir tilsatt ;o)

Enig, Dorthe. Kan til nød spise _litt_ isbergsalat, men det er alt det andre som smaker.

Skrevet

Det varierer. Akkurat nå er det rødløk, fetaost og krutonger.

Skrevet

-3 tomater

-1 liten rødløk

- 1/2 agurk

- 1 gul paprika

-saften av 1/2 sitron

-evt. gresk salatkrydder

Å! Takk :) Har en pose med bulgur hjemme, men aner ikke hva jeg skal bruke den til. Så nå skal dette prøves ut! :)

Skrevet

Å! Takk :) Har en pose med bulgur hjemme, men aner ikke hva jeg skal bruke den til. Så nå skal dette prøves ut! :)

Så bra da!!:)

Psst: Du vet at du kan bruke bulgur i stedet for ris til kjøtt etc. også?

Skrevet

Aiaiai, så i et annet innlegg at du er vegetarianer! Sorry *rødme*

Skrevet

Aiaiai, så i et annet innlegg at du er vegetarianer! Sorry *rødme*

Hehe. Joda, har fått servert bulgur på restauranter, til diverse grønnsaksretter, som en erstatning til ris. Syntes det var veldig godt, og var derfor jeg kjøpte en pakke. Men de rettene jeg vanligvis lager selv med ris, føler jeg ikke helt passer til bulgur. Kan jo hende de gjør det. Er bare jeg som er så enormt kresen, og redd for å prøve nye ting. Men salaten skal i allefall prøves ut :)

Gjest menneskefor
Skrevet

Eneste salaten jeg stort sett lager er tomatsalat med feta. Da unngår jeg det grønne kaninforet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...