Gå til innhold

Snart røykfri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest levelenge

Ikke nettopp, men: 2 år siden den 28.januar som kommer. Jeg røkte ca. 40 sigaretter om dagen etterhvert. Sluttet mange ganger - fordi jeg syntes jeg burde, helse et.etc. alle de vanlige argumentene. Etterhvert utviklet jeg en virkelig LYST til å slutte, jeg var lei. Det var da jeg klarte det. Jeg satte en dato (1.februar) fordi det var kjent at "nyttårs-slutterne" mislykkedes i stor grad. Derfor synes jeg du er litt tøff som ønsker å provosere denne oppfatningen, vil gjerne høre hvordan det går... I kveld har jeg og mannen vært på fest. Masse mennesker, 12-14 stykker røyker jevnt hele kvelden, akkurat som jeg gjorde. Det er så deilig å nyte god mat, vin etc. prate og hygge seg uten å være avhengig av røyken. Håper du kommer dit... Jeg ble sår i hals og øyne i kveld, plagsomt (og jeg røkte like mye for en tid siden!) Så håper inderlig du klarer det, du har alt å vinne. Men det koster litt... husk at alkohol svekker viljestyrken.. dette er ingen moralisering, jeg strevde fælt selv, men klarte det. Det gikk litt utover omgivelsene mine, men de var forberedt. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168241-snart-r%C3%B8ykfri/#findComment-1099830
Del på andre sider

Ikke nettopp, men: 2 år siden den 28.januar som kommer. Jeg røkte ca. 40 sigaretter om dagen etterhvert. Sluttet mange ganger - fordi jeg syntes jeg burde, helse et.etc. alle de vanlige argumentene. Etterhvert utviklet jeg en virkelig LYST til å slutte, jeg var lei. Det var da jeg klarte det. Jeg satte en dato (1.februar) fordi det var kjent at "nyttårs-slutterne" mislykkedes i stor grad. Derfor synes jeg du er litt tøff som ønsker å provosere denne oppfatningen, vil gjerne høre hvordan det går... I kveld har jeg og mannen vært på fest. Masse mennesker, 12-14 stykker røyker jevnt hele kvelden, akkurat som jeg gjorde. Det er så deilig å nyte god mat, vin etc. prate og hygge seg uten å være avhengig av røyken. Håper du kommer dit... Jeg ble sår i hals og øyne i kveld, plagsomt (og jeg røkte like mye for en tid siden!) Så håper inderlig du klarer det, du har alt å vinne. Men det koster litt... husk at alkohol svekker viljestyrken.. dette er ingen moralisering, jeg strevde fælt selv, men klarte det. Det gikk litt utover omgivelsene mine, men de var forberedt. Lykke til!

Hei

Takk for respons.Fint å høre at du har klart å holde deg røykfri så lenge. Kjenner du fremdeles sug eller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168241-snart-r%C3%B8ykfri/#findComment-1100061
Del på andre sider

Jeg sluttet for fire måneder siden.

Sluttet 1. januar 2003 og sleit som en tulling! Selvsagt ga jeg tapt etter noen uker med depressive reakjsoner etc.

For fire måneder siden fikk jeg boka til Allen Carr "Endelig ikke-røyker" i mine hender. Det var ren nysgjerrighet som drev meg til å i det hele tatt åpne boka - for en ting var sikkert; jeg skulle ikke slutte å røyke enda, laaangt i fra! Men jaggu stumpet jeg røyken - med den største glede - etter å ha lest boka halvannen gang :)

Det har vært en dans på roser og helt problemfritt å bli en ikke-røyker etter å ha lest boka hans.

Viljestyrke eier jeg ikke, så takk og pris for folk som Allen Carr :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168241-snart-r%C3%B8ykfri/#findComment-1100097
Del på andre sider

Gjest levelenge

Hei

Takk for respons.Fint å høre at du har klart å holde deg røykfri så lenge. Kjenner du fremdeles sug eller?

Hvis spørsmålet om røykesug var til meg: Nei,jeg har ikke røykesug sug i det hele tatt. Synes bare det er en lettelse å "slippe å røyke" - fordi jeg vet hvordan det er å ønske og slutte og hva det koster å få det til...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168241-snart-r%C3%B8ykfri/#findComment-1100270
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...