Gå til innhold

Er du ferdig til jul?

Gjest Kjerringspørsmål!

Anbefalte innlegg

Gjest Kjerringspørsmål!
Skrevet

Er du ferdig med dine førjulsgjøremål, eller har du mye igjen?

Er mannen/familien flink til å hjelpe til, eller faller alt på deg?

Skrevet

Alt faller på meg, men det er sånn jeg vil ha det, foreløpig. Da blir det gjort på min måte. Spør jeg ham, er han ikke vanskelig å sette igang. Er ikke ferdig, men er i rute.

Skrevet

Har handlet alle mine presanger, det eneste som mangler er å pakke inn en presang, sette navnelapper på dem og sette på gavebånd.

Glad jeg ikke er husmor

Skrevet

Ferdig? Vi skal vaske, sende 2 pakker til med posten (får så årets totale porto-utgifter opp i kr 600), rydde, pynte og bake smultringer. Kjøpe juletre og julehefter. Kjøpe flere svibler.

Gjest stresless
Skrevet

Skal bli godt når kvinnfolka er ferdige med dette h...... julemaset. Det meste normale stopper opp et par uker, tom sengekosen :-(( Har hjela til masse med å bære ut tomgods.... God vel overstått jul, det skal bli herlig....

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Jeg holder på nå, og snart er det jul i huset.

Juletreet kommer opp på tirsdag.

Har handlet masse i går og i dag.(Tør ikke ringe kontofonen)

Det mangler en julegave, og all julematen enda.

Om mannen min hjelper til?

Og jada, han holder meg med selskap når det er tid for en kaffekopp på kjøpesenteret.

Og han hjelper meg å bære alle posene.

Skrevet

Ble ferdig med alle julepresangene i dag :o) Hurra!

Julematen er ikke handlet inn, skjer til uka.

Mangler en julekake, trille marsipan og pynte pepperkakehus, men det hjelper barna meg med.

Mannen min gjør like mye som meg, men jeg lager all maten og kakene.

Pynting av huset skjer ikke før lille julaften.

Skrevet

Jeg har kjøpt alle presanger utenom en, men jeg vet hva jeg skal kjøpe , så da går det fort og greit. Hva jeg IKKE er ferdig med, er å lese til eksamen, som er på tirsdag:(( Og så må jeg få med alt pikkpakket mitt hjem med flyet. Frykter overvekt. Var ikke så lur da jeg handlet presangene:(

Er ikke husmor og har ingen mann-buhuuu. Men har tenkt å hjelpe mamma, da, når jeg kommer hjem. Kanskje jeg t.o.m. får tid til å bake en sort eller to? Synes det er kjempegøy å bake, særlig julekaker. Og pepperkaker LUKTER så godt!!! Høre på julemusikk og bake kaker...lyder som en god plan. Men først; lesinglesinglesing. Er lei nå. Sukk.Back to books.

Gjest ting i perspektiv
Skrevet

Pakkene er heldigvis ferdig innkjøpt, men et nært familiemedlem kom på sykehuset så alt annet har stoppet opp. Man mister jo litt lysta til å feire når noen er alvorlig syke.

Så her ender bakingen med ferdigkjøpte kaker denne julen og bare det aller enkleste gjøres utav julen generellt.

Vi krysser fingre for at personen blir frisk nok til å feire julaften sammen med oss.

Skrevet

Pakkene er heldigvis ferdig innkjøpt, men et nært familiemedlem kom på sykehuset så alt annet har stoppet opp. Man mister jo litt lysta til å feire når noen er alvorlig syke.

Så her ender bakingen med ferdigkjøpte kaker denne julen og bare det aller enkleste gjøres utav julen generellt.

Vi krysser fingre for at personen blir frisk nok til å feire julaften sammen med oss.

Uff, vet hvordan det er! Skjedde samme hos oss et par år tilbake...

Føler med dere,og håper alt går bra!!

Varme tanker fra

Skrevet

Idag var alle julegavene i boks! Jeg er sjefen og delegerer ansvaret for de ulike gjøremålene i familien. Gubben gjør stort sett som jeg sier. Han skjønner at det ikke blir jul uten;o)

Han har ansvaret for en julegave og det er den til meg. Han maser såpass mye om hva jeg øsnker meg at det oftest ender opp med at jeg sier hva jeg vil ha. Enkelt og greit. Både kjerringa og gubben blir fornøyd:o)

I morgen skal far i huset hente juletreet i skogen. Onsdag vasker vi huset sammen og torsdag pyntes juletreet. Da er det jul:o)

PS: Det hører med til historien at gubben egentlig er en kjekk kar som er flink til å dele på ansvaret. Når hu mor styrer med juleforberedelsene, konsentrerer han seg om alle tre ungene, og da spesielt lille-snuppa på snart 7 mnd.

Skrevet

Nei, ikke i nærheten, Huset er bomba, jeg har to stappfulle skittentøykurver som forfølger meg i drømmene mine om natta, døgnet har for få timer, og eg er akkurat ferdi med 7 julekonserter med koret på 4 dager.

Men begynenr å få orden over gavene, dah! :)

Skrevet

Nei, ikke i nærheten, Huset er bomba, jeg har to stappfulle skittentøykurver som forfølger meg i drømmene mine om natta, døgnet har for få timer, og eg er akkurat ferdi med 7 julekonserter med koret på 4 dager.

Men begynenr å få orden over gavene, dah! :)

Kan du gå inn på msn

Skrevet

Jeg tror faktisk at jeg er ferdig med det meste. Det er føste gang jeg opplever det. Har alltid sjokka rundt som en gærning de siste dagene før jul. Alle gavene er klare, Jussi ligger i cd-spilleren, maten er handla inn, og det meste av pynten er på plass. Deilig å ha full kontroll! Tror jeg må ha det sånn heretter:-)

Har igjen å poste to julekort, og så tenkte jeg at jeg skulle lage noen punsjkuler og karameller. Gidder ikke å ha storrengjøring, det er rent nok som det er. Har heldigvis et ganske avslappa forhold til denslags.

Skrevet

Har igjen to gaver - det blir gjort i morgen.

Holder på å pakke gaver i kveld.

Vask av hus: vinduene er vasket. Kjøkken tas kanskje i morgen.

All julemat etc er innkjøpt i dag.

Pynter den 22.des.

Skrevet

Godt nok for grisene... ;)

Har handlet min del av julegavene, og at sambo ikke har handlet sine, det er rett og slett ikke mitt problem. Ikke i år. I dag ryddet og støvsuget vi, og fikk tatt en ordentlig opprydning på kjøkkenet. Så vi kaller det julevasken. ;)

Har en eske med litt julepynt i kjelleren, men vet enda ikke om jeg gidder å hente den opp eller ikke.

Ellers har jeg bare en hel del andre ikke-julete ting jeg må gjøre; jeg skal hente en vogn, handle litt stelleutstyr, vaske babyklær, sengetøy og håndklær, tømme et helt rom for absolutt alt som står her, prøve å få det plassert lure steder andre plasser i leiligheten, tømme en kommode, flytte nye ting inn på barnerommet, kjøre på søppeldynga...

Men jeg tar det etter julaften tror jeg.

Skrevet

Tja, vi har spist opp alle kolakkene, og fått bredbånd - er det mer?

Skrevet

Har igjen å vaske søppel skapet på kjøkkenet og pynte til jul samt handle juletre og julestjerner.

Mannen er kjempeflink og har rundvasket hele andre etasje.

5 kakesorter ble det i år!*Stålt*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...