Gå til innhold

En skjebne verre enn døden:

Anbefalte innlegg

Skrevet

*lol*

Bortsett fra at det er flere *kvinnelige* advokater (i prosent) i Egypt enn i USA, og flere kvinnelige ingeniører i Marokko enn i Tyskland.

Igjen gjør du lite annet enn å fremheve din egen uvitenhet.

Skrevet

*lol*

Bortsett fra at det er flere *kvinnelige* advokater (i prosent) i Egypt enn i USA, og flere kvinnelige ingeniører i Marokko enn i Tyskland.

Javisst. Veldig mange Talibaner i Marokko og Egypt?

Avsporingens mester slår til igjen!

Skrevet

Javisst. Veldig mange Talibaner i Marokko og Egypt?

Avsporingens mester slår til igjen!

Så fint at du er anstand for Mr Kahn. Jeg antar at du vurderer at han ikke evner å svare selv?

Skrevet

*lol*

Men sør, du må da være enig i at i landene du nevner er det vel så mye et spørsmål om klasseskille som om kjønnskille?

Ja, riktignok er det mange kvinnelige advokater og lignende - men det er bare kvinner fra overklassen som har en mulighet i første omgang.

Skrevet

Men sør, du må da være enig i at i landene du nevner er det vel så mye et spørsmål om klasseskille som om kjønnskille?

Ja, riktignok er det mange kvinnelige advokater og lignende - men det er bare kvinner fra overklassen som har en mulighet i første omgang.

Hei,

Selvsagt er det jævlig mye som er gale - både i Marokko og Egypt. Mye som er helt hårreisende.

Poenget mitt var at situasjonen dog er mer nyansert enn vi liker å tenke på - f. eks. med de to statistikkene jeg presenterte. For hvorfor skulle det være flere *kvinnelige* ingeniører (i prosent) der enn i Tyskland?

Ingen vinner ved at vi har fordommer. Det er mye (veldig mye) som er ille i Egypt og Marokko (for ikke å snakke om Afghanistan), men Kahn forsøker bare å forhindre enhver forståelse for hverandre.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Sørs poeng er at hvis vi kan finne splinten hos USA eller Israel, så slipper vi å påpeke bjelken i de andre landene. At kvinnene i Pakistan har det jævlig er f. eks. helt OK så lenge indiske kvinner har det like ille.

Det er hans «logikk» i et nøtteskall.

Skrevet

Hei,

Selvsagt er det jævlig mye som er gale - både i Marokko og Egypt. Mye som er helt hårreisende.

Poenget mitt var at situasjonen dog er mer nyansert enn vi liker å tenke på - f. eks. med de to statistikkene jeg presenterte. For hvorfor skulle det være flere *kvinnelige* ingeniører (i prosent) der enn i Tyskland?

Ingen vinner ved at vi har fordommer. Det er mye (veldig mye) som er ille i Egypt og Marokko (for ikke å snakke om Afghanistan), men Kahn forsøker bare å forhindre enhver forståelse for hverandre.

Med vennlig hilsen

Du har helt rett i at ingn vinner på fordommer.

Men det er noe stusselig over at land som er kjent for å være kvinnefiendtlige, prøver å bruke de høyt utdannede kvinnene sine som et utstillingsvindu.

Problemer er problemer uansett hvor de finnes. Og det blir ikke bedre i ett land vet at man fremhever hvor mye verre det er i ett annet.

Skrevet

Sørs poeng er at hvis vi kan finne splinten hos USA eller Israel, så slipper vi å påpeke bjelken i de andre landene. At kvinnene i Pakistan har det jævlig er f. eks. helt OK så lenge indiske kvinner har det like ille.

Det er hans «logikk» i et nøtteskall.

Først bjelken, så splinten.

Uansett land.

Skrevet

Du har helt rett i at ingn vinner på fordommer.

Men det er noe stusselig over at land som er kjent for å være kvinnefiendtlige, prøver å bruke de høyt utdannede kvinnene sine som et utstillingsvindu.

Problemer er problemer uansett hvor de finnes. Og det blir ikke bedre i ett land vet at man fremhever hvor mye verre det er i ett annet.

Hei,

Enig, men nå var det verken Marokko eller Egypt som fremhevet dette, men jeg som brukte statistikken til å vise at situasjonen er litt mer nyansert enn det svart/hvite bildet som Kahn presenterer.

Ironisk nok bruker han også India og Pakistan som et eksempel. Dette er morsomt fordi jeg sjekket statistikken for dette da jeg påpekte ovenfor Jarle Synnervåg (han som ble kastet ut av forsvaret, og som forfektet hindusime (!)) at barnedødeligheten for jenter i (hovedsakelige) hinduistiske India er relativt høyere enn barnedødeligheten for gutter i (hovedsakelig) muslimske Pakistan.

Kan jeg få en premie for bruk av en alt for lang setning nå? ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Enig, men nå var det verken Marokko eller Egypt som fremhevet dette, men jeg som brukte statistikken til å vise at situasjonen er litt mer nyansert enn det svart/hvite bildet som Kahn presenterer.

Ironisk nok bruker han også India og Pakistan som et eksempel. Dette er morsomt fordi jeg sjekket statistikken for dette da jeg påpekte ovenfor Jarle Synnervåg (han som ble kastet ut av forsvaret, og som forfektet hindusime (!)) at barnedødeligheten for jenter i (hovedsakelige) hinduistiske India er relativt høyere enn barnedødeligheten for gutter i (hovedsakelig) muslimske Pakistan.

Kan jeg få en premie for bruk av en alt for lang setning nå? ;-)

Med vennlig hilsen

Du får flaxlodd i posten.

;o)

Skrevet

Du får flaxlodd i posten.

;o)

*rørt*

Tusen takk! :D

Med vennlig hilsen

Skrevet

*rørt*

Tusen takk! :D

Med vennlig hilsen

Det er bare en liiiten ulempe: Jeg har ikke adressen din, så du må innbille deg dem.

Men er det ikke tanken som teller, da?

;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...