Gå til innhold

Henrettelser i Iran

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ville vel bli oppfattet som politisk ukorrekt å sette søkelyset på disse teokratiene og deres holdning til menneskerettigheter.

Husk at de kan bare holde på så lenge Israel okkuperer (les: eksisterer) og USA ikke er perfekt.

...according to certain party, no name mentioned...

Skrevet

Det håper jeg da de fleste har gjort allerede.

I tillegg til Iran er det visst ett land til i verden som henretter for kriminalitet begått av barn: USA.

Det er faktisk skremmende hvor mye de to landene har felles når det gjelder å "overse" Menneskerettighetene.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det ville vel bli oppfattet som politisk ukorrekt å sette søkelyset på disse teokratiene og deres holdning til menneskerettigheter.

Husk at de kan bare holde på så lenge Israel okkuperer (les: eksisterer) og USA ikke er perfekt.

...according to certain party, no name mentioned...

Poenget er vel heller at Iran, Israel og USA har et meget likt syn på Menneskerettighetene, og derfor har vi nå det problemet vi har.

Gjest QuePasta
Skrevet

I tillegg til Iran er det visst ett land til i verden som henretter for kriminalitet begått av barn: USA.

Det er faktisk skremmende hvor mye de to landene har felles når det gjelder å "overse" Menneskerettighetene.

Med vennlig hilsen

Tullball.

Men jeg registrerer at du ønsker å flytte fokus.

Skrevet

Tullball.

Men jeg registrerer at du ønsker å flytte fokus.

Tullball.

Henrettelser er et alvorlig tema, og er like alvorlig enten det er en alliert eller ei som begår drapene.

Gjest QuePasta
Skrevet

Tullball.

Henrettelser er et alvorlig tema, og er like alvorlig enten det er en alliert eller ei som begår drapene.

Det siste er jeg selvsagt helt enig i.

Heldigvis skjer det skjelden at våre alierte dømmer noen til døden for utukt. Og atpåtil vil steine dem.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Er du sikker på det ikke er flere land enn Iran og USA?

Skrevet

Hei,

Jeg leste at det bare er Iran og USA som henretter for kriminalitet begått mens vedkommende var barn. Det er selvsagt mulig at det finnes noen andre land også.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det siste er jeg selvsagt helt enig i.

Heldigvis skjer det skjelden at våre alierte dømmer noen til døden for utukt. Og atpåtil vil steine dem.

Enig, men det er ille nok at et land som vi assossierer oss med, henretter uavhengig av begrunnelse.

Og det er ille at vi ikke protesterer igjen og igjen og igjen mot USA, hvor vi muligvis har litt større innflytelse enn i Iran.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Send in the Marines, supportert av noen kryssermissiler mot maktbastionene, og ekspeder hele prestestyret over i historien.

Iran er av de få muslimske land som har muligheter til å bli et land med snes av frihet og demokrati, og hvor mullahene kan avløses av en opposisjon med kraft og evner.

Skrevet

Send in the Marines, supportert av noen kryssermissiler mot maktbastionene, og ekspeder hele prestestyret over i historien.

Iran er av de få muslimske land som har muligheter til å bli et land med snes av frihet og demokrati, og hvor mullahene kan avløses av en opposisjon med kraft og evner.

Du mener at Iran skal bli sånn som Irak er?

Jeg antar at denne planen din er like "gjennomtenkt" som ditt forslag om å bombe moskéer?

Skrevet

Du mener at Iran skal bli sånn som Irak er?

Jeg antar at denne planen din er like "gjennomtenkt" som ditt forslag om å bombe moskéer?

Så vidt jeg skjønner, er det en mer oppegående opposisjon i Iran, dog undertrykt og landsforvist. Så kanskje bør det gjøres et forsøk til?

Hvis ikke har jo prestestyret uansett godt av et par missiler i trynet, just for the hell of it.

Skrevet

Tja, Kina kankje, et av kommunsimens bastioner. 2/3 deler av alle brudd på Menneskerettighetene begås jo der, så USA blir nok «smågutt» i forhold.

Skrevet

Så vidt jeg skjønner, er det en mer oppegående opposisjon i Iran, dog undertrykt og landsforvist. Så kanskje bør det gjøres et forsøk til?

Hvis ikke har jo prestestyret uansett godt av et par missiler i trynet, just for the hell of it.

Forrige gang USA blandet seg i Iran, så ble det populær revolusjon og prestene tok makten.

Nettopp for å få vekk Sjaen og USA.

Er du virkelig så historieløs som du fremstår?

Skrevet

Tja, Kina kankje, et av kommunsimens bastioner. 2/3 deler av alle brudd på Menneskerettighetene begås jo der, så USA blir nok «smågutt» i forhold.

Har du sett på kalenderen i det siste?

Kina er på mange måter langt mer kapitalistisk enn Norge.

Du er meget uvitende om hva som har skjedd i verden de siste årene.

Skrevet

Har du sett på kalenderen i det siste?

Kina er på mange måter langt mer kapitalistisk enn Norge.

Du er meget uvitende om hva som har skjedd i verden de siste årene.

På hvilken måte er Kina mer kapitalistisk enn Norge?

Skrevet

På hvilken måte er Kina mer kapitalistisk enn Norge?

Velferdsstat, sosialdemokratiske idéer, osv.

Norge er langt mer demokratisk enn Kina, men det er en helt annen diskusjon. Mange stater kan være ultra-kapitalistiske uten å være demokratiske.

Skrevet

Velferdsstat, sosialdemokratiske idéer, osv.

Norge er langt mer demokratisk enn Kina, men det er en helt annen diskusjon. Mange stater kan være ultra-kapitalistiske uten å være demokratiske.

Så vidt jeg vet, har staten fortsatt hånd om de viktigste produksjonsmidlene fortsatt?

Skrevet

Så vidt jeg vet, har staten fortsatt hånd om de viktigste produksjonsmidlene fortsatt?

Joda, mye vannkraft osv. er da offentlig i Norge også.

Men det er lenge siden Kina har søkt om WTO medlemskap, og det er tusenvis av kapitalistiske fabrikker (VW, og alle de store).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...