Gå til innhold

engangsstønad....

Anbefalte innlegg

Gjest trudna82
Skrevet

hei jeg lurer på om det er noen son vet når man skal få en slik engangsstønad,og når man bør søke????

er i uke 24nå.

og hvis man er enslig kan man da få overgangsstønad før barnet er født???

er veldig takknemlig for svar.

Skrevet

Jeg mener å ha hørt at man kan få utbetalt engangsstønaden 3 mnd før termin, men akkurat nå kan jeg ikke se det står noe på det skjemaet du må fylle ut og gi trygdekontoret...

Gjest trudna82
Skrevet

Jeg mener å ha hørt at man kan få utbetalt engangsstønaden 3 mnd før termin, men akkurat nå kan jeg ikke se det står noe på det skjemaet du må fylle ut og gi trygdekontoret...

ok men da er det vel på tide og søke tenker jeg siden jeg er i uke 24...

Skrevet

Ja, det er det ingenting i veien for. Hvis du ikke syns det er best å spare pengene til babyen kommer da, og ikke er flink til å spare. ;)

Skrevet

Hugs å legge ved erklæring frå legen på når du har termin :)

Gjest trudna82
Skrevet

Hugs å legge ved erklæring frå legen på når du har termin :)

holder det ikke med de papirene fra legen? der står det jo termin etter ultralyden... takk for svaret

Skrevet

holder det ikke med de papirene fra legen? der står det jo termin etter ultralyden... takk for svaret

Jeg har hørt at helseskjemaet holder for noen trygdekontor men ikke alle. Ring og spør.

Jeg sendte med både helseskjemaet + det arket jeg fikk på ultralydundersøkelsen.

Gjest trudna82
Skrevet

Jeg har hørt at helseskjemaet holder for noen trygdekontor men ikke alle. Ring og spør.

Jeg sendte med både helseskjemaet + det arket jeg fikk på ultralydundersøkelsen.

ok jeg fåe prøve så får jeg sikkert beskjed...

Skrevet

Om du skal til jordmor om ikke alt for lenge så er jeg sikker på at hun/han kan svare og hjelpe :)

Ellers mener jeg å huske at det var iallefall 4 mnd før...hm..eller...man får penger inntil 6uker før termin var det vel. Hm. Jaja...siifra når du vet noe konkret, er visst i mitt 23. uke og burde vel begynne å tenke på sånt jeg og :)

Gjest trudna82
Skrevet

Om du skal til jordmor om ikke alt for lenge så er jeg sikker på at hun/han kan svare og hjelpe :)

Ellers mener jeg å huske at det var iallefall 4 mnd før...hm..eller...man får penger inntil 6uker før termin var det vel. Hm. Jaja...siifra når du vet noe konkret, er visst i mitt 23. uke og burde vel begynne å tenke på sånt jeg og :)

ja jeg kan si ifra skal på trygdekontoret i morgen....

Skrevet

ja jeg kan si ifra skal på trygdekontoret i morgen....

Du kan få den 3 mnd før. Ser du spør om ting mht sosialkontoret. De bruker kreve at engangsstønaden dekker ditt livsopphold disse 3 mnd i tillegg til gravide-klær og barneutstyr, så du må søke tidlig slik at du får den. Husk at du som enslig kan søke overgangsstønad (også hos trygdekontoret) fra 2 mnd før fødsel.

Skrevet

Usikker...

Eg har aldri prøvd å kome kun med dét sjølv, fordi tidligare her på DOL har det vore sagt at ein trong eige brev på det. Uvisst av kva grunn :-/

Det er forøvrig fort gjort for legen å skrive ut det dersom det passar slik med ein kontroll. Om du ikkje skal på kontroll på ei stund, så er det jo berre å prøve med kopi av det du har. Du får sikkert beskjed om det blir godtatt eller ei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...