Gå til innhold

Spørsmål om familieterapi/familierådgiver

Anbefalte innlegg

Little ¤MissSunshine¤
Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 21 som nå studerer bachelor psykologi. Har ambisjoner om å ta en master i familieterapi og bli familierådgiver, men står litt fast når det gjelder å få informasjon om studieveier og om selvet yrket.

Er det noen her som vet noe om yrket, eller vet hvilke veier man kan gå for å bli familierådgiver? Har forsøkt jobbfeber.no, men uten resultat. La også merke til at det er vanskelig, -for ikke å si umulig, å finne informasjon om inntekt også. Kanskje det å være familierådgiver har en annen tittel?

Noen her som kanskje vet litt mer og kan hjelpe meg, eller vet hvordan jeg kan finne den informasjonen jeg trenger? Eller eventuelt har vært hos en familierådgiver og kan dele erfaringer? Alle svar mottas med takk!!

Mvh

Skrevet

Jeg har videreutdanning i familieterapi, tok det ved Diakonhjemmets Høgskole. Du kan gå inn på deres sider og lese mer om studiet, hvis ikke du har gjort det.

Lurte du på noe mer... :-)

Skrevet

Ta kontakt med studiekonsulenten, han(hun skal ta seg av slike spm som dette :) Lykke til videre :)

Little ¤MissSunshine¤
Skrevet

Jeg har videreutdanning i familieterapi, tok det ved Diakonhjemmets Høgskole. Du kan gå inn på deres sider og lese mer om studiet, hvis ikke du har gjort det.

Lurte du på noe mer... :-)

Hei og takk for svar! Ja, det var vel i utgangspunktet Diakon hjemmets høyskole jeg tenkte å studere på, men fant relativt lite informasjon om selve yrket. Vet du om det er spesielt vanskelig å få jobb som familierådgiver i dag? Var det vanskelig å komme inn på høgskolen? Og om det ikke blir for personlig; trivdes du der?

Kanskje du jobber/har jobbet som familierådgiver og kan fortelle meg noe om yrket eller eventuelt andre områder en kan bruke studiet til?

Ble mange spørsmål dette, men håper du likevel får tid til å svare :)

Mvh

Little ¤MissSunshine¤
Skrevet

Ta kontakt med studiekonsulenten, han(hun skal ta seg av slike spm som dette :) Lykke til videre :)

Takk for det, skal prøve det etter jul!

:)

Skrevet

Vet at du kan gå sosionom på høyskolen og så ta kurs i familieterapi. Så sjekk en høyskole som har den linjen.

Skrevet

Hei og takk for svar! Ja, det var vel i utgangspunktet Diakon hjemmets høyskole jeg tenkte å studere på, men fant relativt lite informasjon om selve yrket. Vet du om det er spesielt vanskelig å få jobb som familierådgiver i dag? Var det vanskelig å komme inn på høgskolen? Og om det ikke blir for personlig; trivdes du der?

Kanskje du jobber/har jobbet som familierådgiver og kan fortelle meg noe om yrket eller eventuelt andre områder en kan bruke studiet til?

Ble mange spørsmål dette, men håper du likevel får tid til å svare :)

Mvh

Hei igjen!

Ja, det er vanskelig å få jobb som familieterapeut. Spesielt vanskelig er det på familievernkontor. Når folk først har fått jobb der, så blir de :-) Men det er selfølgelig ikke umulig, en gang så klaffer det jo :-)

Jeg hadde ingen problemer med å komme inn på videreutdanningen, de går ikke etter karakterer (tror jeg). En må vel ha et års praksis etter endt sosialfaglig høgskole. Jeg trivdes veldig godt. Kjempegode forelesere!!

Jeg har aldri jobbet som familieterapeut, men har vært klient selv. Jobben virker superspennende og samtidig krevende.

Andre steder en kan jobbe som familieterapeut er på ungdomsinnstitusjoner, mor/barn senter osv. Jeg jobber som miljøterapeut på en ungdomsinnstitusjon nå og stortrives :-) En av grunnene til at jeg fikk jobben var at jeg hadde familieterapi. Det er superviktig å jobbe med netterverk og familie.

Det er et satsningsområde og viktig å kunne noe om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...