Gå til innhold

Hvor ville du reist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjæreste har fri fra studiene i to mnd. (januar og februar) Vi har spart ca 25000 kroner hver og akter å bruke de på reising disse to mnd. Vi er begge 25 år, og relativt rolige personer. Vi har reist svært lite og er veldig interessert i alle tips om hvor det er bra å reise. På forhånd, tusen takk!

Skrevet

Direkte til

Selv om de knapt har reist før?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Australia. :)

Flott land, og mye og annerledes opplevelser. Når dere har to måneder til disposisjon, svarer det seg å reise såpass langt også.

Turen vi hadde dit for noen år siden, kommer jeg til å huske i mange mange år. :)

Skrevet

Ville reist til USA jeg, har en del bekjente der som har vært fantastiske til å vise oss "hverdagen" i Texas...kjempeinteressant hehe...har lyst til å oppleve new orleans og se New York...sukk :)

Men som sagt vi hadde bekjente som tok oss inn og viste oss den "ordentlige" hverdagen, ikke sikkert det hadde vært en like kjempeopplevelse som vanlig turist...

delphina1365380402
Skrevet

Sør-Afrika + Namibia er supert! Spennende, interesant, masse å se, rimelig og veldig hyggelige mennesker!

Gjest rutangis netu
Skrevet

Er dere uerfarne trenger dere nok mer råd enn dere får her! Finnes mange gode reisesider på internet. I Asia er det mye bra å se, men det er det der med å være uerfaren da! Det blir fort dyrt. Dere kan ikke få kontakt med et annet mer erfarent par dere kan dra med da?

50000 i to måneder fordelt på to er vel ikke så mye. Flybilletter er jo dyrt. Burde satse på et sted det er billig å bo og leve, så dere kan ordentlig sløse og kose dere.

Skrevet

Den først langturen jeg hadde var til Østens rike,.. Indonesia, SIngapore, Malaysia og Thailand,, I alt 6 uker.. Jeg var ikke reisevant i det hele tatt,, men det gikk utrolig bra.. hadde med min "bibel" Lonely Planet og den gav mange gode tips om pvernattingeer etc.

Jeg kan anbefale denne reisen..

Ellers så har vi vært og reist i Vietnam i 3 uker,,, Også denne turen er å anbefale..Først var vi 4 dager i Hong Kong, deretter flydde vi til Hanoi i Vietnam.. hadde et par dager der før vi tok en to dager s tur til Halong Bay som ligger et par timer unna, mot nord.

Deretter så reiste vi sydover med buss og tog.. helt ned til Saigon,, eller Ho Chi Ming som det nå heter.. deretter så hadde vi en to dagers tur på Mekong deltaet. Også et minne for livet-.

Det vi hadde lyst til, men ikke tid til var å dra til kambodia.. Vet at det er mange som tar Vietnam, Kambodia og Thailand i samme tur..

Det får bli en annen gang..

Neste tur for oss blir nå Cua i begynnelsen av februar!!

God tur og lykke til med jakten på den perfekte reisen!

Skrevet

Ingen typisk turistplass, i alle fall! Hva med f.eks. egypt, italia eller Australia (mye å oppleve). Eller Færøyene, Island eller Grønland.

Skrevet

Vet ikke om dere er ute etter avslapningsferie eller å lære noe om andre kulturer (ev. dere selv/norsk kultur). Førstnevnte har jeg ikke spesielle tips til. Sistnevnte: Kapp Verde (og resten av Portugal) eller Marokko.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...