Gå til innhold

Kjæreste med angst og depresjoner


samsa84

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt som har en samboer som lider av sosial angst og depresjoner. Hun har slitet med dette lenge og har begynt i terapi for ett års tid siden. Hun har også selvmordstanker.

Dette går ut over forholdet vårt. Det er mye krangling, gråting og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle det. Vi i mellom snakker veldig åpent om problemene, men hun har store problemer med å snakke med sin terapeut om dette. Det er vanskelig for meg også å forstå hennes problemer. Det er så mye. Og hun vet heller ikke hva det er.

Bør hun da oppsøke noe annet en en tereapeut? Hun har også store problemer med sjalusi, noe som også går ut over forholdet vårt. Hva skal vi gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man har hatt problemer over lang tid, kan det være svært vanskelig å bli kvitt dem. Jeg ser ikke for meg at det å sende henne til "noe annet enn en terapeut" vil hjelpe noe spesielt.

Det er vel ikke akkurat så mye du kan gjøre heller med hennes personlige problemer. Det høres ut som at du finner deg i litt av hvert. Det er nok nobelt og generøst av deg, men du må ikke forvente de store resultatene av det, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det finnes hjelp

Hun kan ha nytte av gruppeterapi eller å gå i selvhjelpsgruppe (Mental helse har selvhjelpsgrupper for de med sosial fobi). Medisiner som cipralex kan hjelp. Det har den gjort på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...