Gå til innhold

Kulturelle forskjeller, eller ligger det annet bak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dette tilfellet dreier det seg om et helt fotballag som oppførte seg dårlig.

Da gjelder det både hver og en av dem og hele laget som en gruppe - spesielt siden man i slike grupper som regel påvirker hverandre i både positiv og negativ retning.

Og i dette tilfellet, helt klart i negativ retning.

Og da er spørsmålet igjen - hva kommer det av?

Og ligger ansvaret for dette på dem (skal de måtte stå til ansvar for egne handlinger?), eller skal vi vise forståelse (ligger ansvaret for dette på andre?).

Du skrev: "Med mange eksempler på slik oppførsel fra mennesker som på eget initiativ har flyttet til Norge - er det så rart hvis de ikke blir behandlet med respekt?"

Hvem er "de"?

Alle med mørk hud?

De individene som har oppført seg dårlig?

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

29

• Sør

27

• Grip

2

• Mr Kahn

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

heh, hva mener du? Jeg har da ikke skrevet noe om Pol Pot i det HELE! (hva er "Pol Pot" foresten?). Så jeg forstår at du har problemer med å finne et link *rofl*.

Nei, og jeg har heller ikke skrevet noe av det du hevder.

Vennligst les det jeg skriver, istedet for å tillegge meg meninger jeg ikke har gitt uttrykk for.

Pol Pot var en tyrann i Kambodsja, som drepte uhyggelig mange mennesker.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nå har du jo klart å gjenta det i en annen tråd, men det er vel snart "glemt" det også?

he-he....

At du ikke kan lese er ditt problem.

Skrevet

Du skrev: "Med mange eksempler på slik oppførsel fra mennesker som på eget initiativ har flyttet til Norge - er det så rart hvis de ikke blir behandlet med respekt?"

Hvem er "de"?

Alle med mørk hud?

De individene som har oppført seg dårlig?

Hvorfor trekker du frem hudfargen igjen - og igjen?

Jeg må ha skrevet noen titalls ganger at hudfargen selvfølgelig ikke har noe med hvem av innvandrerne som skaper problemer å gjøre.

Og svært mange av de mest kriminelle innvandrerne har europeisk bakgrunn (og hvit hud - hvis det er viktig for deg?).

De som ikke fortjener å bli behandlet med respekt er selvfølgelig alle de som ikke har gjort seg fortjent til det - som individer.

Og er det mange nok av disse individene som tilhører samme "gruppe", miljø eller har samme kulturell tilhørighet, så er det nærliggende å se nærmere på det miljøet de kommer fra - for å se om det finnes tiltak som bør iverksettes mot disse.

Ikke store forskjellen på det og Pitcairn....

Og det spiller da null rolle om disse kommer fra tidligere Jugoslavia, Russland, Somalia eller Sverige - så lenge det finnes klare "fellesnevnere".

Skrevet

At du ikke kan lese er ditt problem.

Så du har glemt det allerede....? *glizer*

Skrevet

he-he...det har du sansynligvis rett i.

Og uten noen venner, så er det vel kanskje like greit å bruke all tid her på DOL?

ps: kan du tenke deg å ha han til sjef.....?!

«-ps: kan du tenke deg å ha han til sjef.....?!-»

Sånne som sør finner du bare i fagorganisasjoner, aldri i en direktørsstol, så «problemet» er rent hypotetisk og svaret gir seg vel selv.

Jeg ville heller aldri ansatt ham, hvis du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

«-ps: kan du tenke deg å ha han til sjef.....?!-»

Sånne som sør finner du bare i fagorganisasjoner, aldri i en direktørsstol, så «problemet» er rent hypotetisk og svaret gir seg vel selv.

Jeg ville heller aldri ansatt ham, hvis du skjønner hva jeg mener.

Forstår alt av det du direkte og indirekte skrev her - og det er vanskelig å være uenig:-)

Skrevet

Det er bare Sørs måte å vise at han kan påstå hva han vil om deg, når han mener du gjør det samme om han.

Han var ikke helt enig i det den gang jeg kom med påstander om hva han i sin tid hadde bedrevet på sine utenlandsturer (og da lå det faktisk noe bak).

Men som vanlig så mener han at det gjelder ett sett med regler for han, og et annet for alle andre:-)

ok, skjønner :) *lol*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...