Gå til innhold

Da vinci koden- I jula??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg hadde fått dårlig samvittighet av å lese Da vinci koden i JULA! På Jesus sin bursdag og alt... Nei huffa mei;) Takke meg til juleevangeliet.

Vennlig hilsen moralisten,

Skrevet

Har du lest den i det heletatt?

Det er jo en historie - en roman - fiction! Det er jo ikke et religiøst skrift!

Du må være et fryyyktelig dydig menneske, og lide av mange kvaler i jula, hvis du kjenner det i samvittigheten bare av å _tenke_ på å lese Da Vinci koden!

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Jeg har ønsket den til mannen min fra mine foreldre. Jeg vet at han ønsker seg den, og at han får den.

Gleder meg til å lese den jeg også. Kommer nok til å gjøre det i jula.

Skrevet

Vi snakker om en roman her. Fiction.

Det er helt utrolig at så mange ikke forstår at Da Vinci Koden er en oppdiktet roman.

Peser dere like jævlig med Indiana Jones-filmene?

Gjest bare ler litt
Skrevet

Det er helt utrolig at så mange ikke forstår at Da Vinci Koden er en oppdiktet roman.

Hehe....

Skrevet

Hehe....

Oppstyret rundt boka er rett og slett ikke til å fatte. Joa, stor ståhei grunnet en bok som mildt sagt selger som faen, greit nok. Men rabalderet fra alle tullingene som skal motbevise teoriene i boka, er mildt sagt horrible. Det blir som om lokalidiotene i alle verdens bortgjemte psykokriker og rabiate kroker plutselig skal begynne å skrive avhandlinger om hvorfor hosteskaftflyvinga i Harry Potter er en overdrivelse og at vi derfor ikke må tro på den.

Det beste eksempelet er uansett Indiana Jones, for Da Vincy Koden kunne like gjerne vært filmet med Harrison Ford i hovedrollen som dr. Jones.

Tviler på at oppstyret hadde blitt det samme da, men når det er en bok, til og med en skjønnlitterær sådann, går historikerne og kristenfolket helt av skaftet.

Gjest bare ler litt
Skrevet

Oppstyret rundt boka er rett og slett ikke til å fatte. Joa, stor ståhei grunnet en bok som mildt sagt selger som faen, greit nok. Men rabalderet fra alle tullingene som skal motbevise teoriene i boka, er mildt sagt horrible. Det blir som om lokalidiotene i alle verdens bortgjemte psykokriker og rabiate kroker plutselig skal begynne å skrive avhandlinger om hvorfor hosteskaftflyvinga i Harry Potter er en overdrivelse og at vi derfor ikke må tro på den.

Det beste eksempelet er uansett Indiana Jones, for Da Vincy Koden kunne like gjerne vært filmet med Harrison Ford i hovedrollen som dr. Jones.

Tviler på at oppstyret hadde blitt det samme da, men når det er en bok, til og med en skjønnlitterær sådann, går historikerne og kristenfolket helt av skaftet.

Du har helt rett! Har du lest boka? Den er spennende...

Skrevet

Mange vil nok hevde at det ikke bare er oppspinn..

Skrevet

Har du lest den i det heletatt?

Det er jo en historie - en roman - fiction! Det er jo ikke et religiøst skrift!

Du må være et fryyyktelig dydig menneske, og lide av mange kvaler i jula, hvis du kjenner det i samvittigheten bare av å _tenke_ på å lese Da Vinci koden!

Har ikke lest den nei.. :) Var bare tull egentlig asså:))

Har bare vært så masse snakk om den. Så da tenkte jeg bare at det var jo litt kjipt for Jesus da, at alle leser denne nmå når han har bursdag og alt ting;))

Skrevet

Takk SSD:) Bra noen er enig med meg..

Var jo bare tull at jeg ikke vil lese den i jula vettu. (Eller jeg kommer nok ikke gidde å lese den da men.. Det er fordi jeg har bare ønska meg sånn slikkelig kvinne litteratur ala, "Jeg fatter ikke hvordan hun får det til" "Engler i LA") Ja, nå skled jeg ut av hele tråden jeg...

Gjest oppspin og oppspinn...
Skrevet

Det er bare oppspinn at jesus har bursdag i julen også...

"Det er bare oppspinn at jesus har bursdag i julen også...

- sigga"

Har du ikke oppdaget det før nå ? Dessuten er det oppspinn at de kristne feirer Jesu bursdag. De feier den bare til minne om ham.

Og noen skjønner ikke forskjellen. Og atter andre leser Da Vinci koden og dagdrømmer om at den er sann. Verden vil bedras !

Skrevet

Har bare vært så masse snakk om den. Så da tenkte jeg bare at det var jo litt kjipt for Jesus da, at alle leser denne nmå når han har bursdag og alt ting;))

Hehe, og jeg gikk rett på! ;-)

God jul!

Skrevet

Takk SSD:) Bra noen er enig med meg..

Var jo bare tull at jeg ikke vil lese den i jula vettu. (Eller jeg kommer nok ikke gidde å lese den da men.. Det er fordi jeg har bare ønska meg sånn slikkelig kvinne litteratur ala, "Jeg fatter ikke hvordan hun får det til" "Engler i LA") Ja, nå skled jeg ut av hele tråden jeg...

Det er lov til å la egne tråder skli ut. :)

Skrevet

Mange vil nok hevde at det ikke bare er oppspinn..

Nettopp.

Skrevet

Du har helt rett! Har du lest boka? Den er spennende...

Jeg har lest den og likte den utrolig godt. En meget spennende roman.

Det må sies at jeg har sansen for Indiana Jones også. :)

Skrevet

Hehe, og jeg gikk rett på! ;-)

God jul!

:)) Ikke no problem:)

God jul:)

Vennlig hilsen,

Gjest bare ler litt
Skrevet

Jeg har lest den og likte den utrolig godt. En meget spennende roman.

Det må sies at jeg har sansen for Indiana Jones også. :)

Da burde du få tak i "Den fjerde regelen" også, søk i f.eks. bokkilden. Jeg har boka, men har ikke lest den enda.

Skrevet

Jeg gikk frampå jeg også, men det var fordi det er så utrolig mange som ser på boka som noe tilnærmet et faglitterært verk. Siden jeg ikke vet så meget om deg, bortsett fra et nick som ikke er helt stabilt, var jeg i overkant rask med å konkludere mennesket back nicket Dory som en kristenfundementalistisk øversteprest av en eller annen orden.

Heldigvis for meg og alle rundt meg er jeg mann nok til å innrømme mine feil når jeg er raskt ute med leppa.

Skrevet

"Det er bare oppspinn at jesus har bursdag i julen også...

- sigga"

Har du ikke oppdaget det før nå ? Dessuten er det oppspinn at de kristne feirer Jesu bursdag. De feier den bare til minne om ham.

Og noen skjønner ikke forskjellen. Og atter andre leser Da Vinci koden og dagdrømmer om at den er sann. Verden vil bedras !

Joda, jeg har oppdaget det før nå, jeg har bare ikke skrivd det på DOL før nå...(",)...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...