Gjest bibi Skrevet 25. januar 2001 Skrevet 25. januar 2001 Hei! Jeg er en jente på 21 år og jeg har spiseforstyrrelser!( anorexia og bulimi) jeg har fått beskjed om å bruke sonde hjemme, istedetfor å bli lagt inn...men det er jo så vondt å sette den ned! er det noen tips om hvordan man kan gjøre det uten at det er så ekkelt?? På forhånd takk for svar! 0 Siter
Gjest (Anonymous) Skrevet 25. januar 2001 Skrevet 25. januar 2001 Hei, har du prøvd å drikke litt vann mens du setter ned sonden? Det kan lette nedføringen. Drikk en slurk kaldt vann før du begynner å sette ned sonden, deretter tar du en slurk vann til og fører sonden videre nedover samtidig som du svelger - da føles det mindre ubehagelig. 0 Siter
Gjest bibi Skrevet 25. januar 2001 Skrevet 25. januar 2001 Hei, har du prøvd å drikke litt vann mens du setter ned sonden? Det kan lette nedføringen. Drikk en slurk kaldt vann før du begynner å sette ned sonden, deretter tar du en slurk vann til og fører sonden videre nedover samtidig som du svelger - da føles det mindre ubehagelig. Takk for rådet! Skal prøve... 0 Siter
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 29. januar 2001 Skrevet 29. januar 2001 Til bibi.Dette er ikke vanlig behandling; hvorfor skal du bruke sonde? Legen som har kommet med tipset må kunne veilede deg. 0 Siter
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 29. januar 2001 Skrevet 29. januar 2001 Til bibi.Dette er ikke vanlig behandling; hvorfor skal du bruke sonde? Legen som har kommet med tipset må kunne veilede deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.