Gå til innhold

er dette normalt? skal det være slik?


nita85

Anbefalte innlegg

jeg ble missbrukt a nkel når jeg var liten i mange år, så a 4eldre kamerater og 1 eldre venninne, så fettern min, broren min og så exn min-noe som ennå pågår. hvordan skal jeg komme meg ut av dette?? jeg orker ikke leve med det her. jeg orker ikke fortelle psykologen om dette-bortsett fra det med onkel. bør advokaten min få vite det? kanskje jeg blander sammen de forskjellige gangene. hun vet oxo bare om onkel. nå har jeg begynt på medisiner fordi jeg er så langt nede. jeg er permitert fra skolen pga "for syk" til å være der. delv skjønner jeg det ikke helt. hvis jeg er såpass syk-hvorfor legger de meg ikke inn? jeg takler jo dette på min måte; ved selvskading så det holder, alkohol, narko, være aleine og slåss. hvorfor skjønner ingen det? ikke engang skolen jeg går på forstår hvordan jeg har det, og jeg som trodde kristne mennesker (skolen er kristen) skulle forstå, ihvetfall prøve og ikke minst akseptere alle mennesker slik de er. er det noe feil med meg da siden jeg ikke er verdt forsøket? den dag idag bor jeg sammen med kjærsten min. vi har vært sammen i 4mnd, men det hender jeg er der hvor jeg kopmmer fra. der exn min bor. han bor i det huset jeg bodde i sammen med broren min. dag i dag så klarer jeg ikke ha noen annen fysisk kontakt bortsett fra kyssing. sex og kos da blir jeg gal. jeg får vondt. tanker kommer. hva skal jeg gjør? kjærsten min vil nok ha sex inni mellom, det sier seg jo selv. men jeg kan ikke gi han det. det gjør for vondt-både fysisk og psykisk. er det noen som kan komme med noen gode råd om hva jeg skal gjøre?? hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. For at du skal kunne klare å bearbeide og ta over kontrollen av ditt eget liv, så synes jeg at du skal snakke med psykologen din jeg.. deretter advokaten din...

Ingen har rett til å utnytte andre til disse grader... og kansje de utnytter deg for at de vet at du ikke gjør noe med det? Det er ditt liv, ikke deres... stå på du er mer verdifull en at du skal gå og bære på noe slikt alene. Ikke straff deg selv lengre med selvutslettelse som narkotika, alkohol exc.. det er ikke du som skal straffes, men de som utnytter deg..

Stå på ... klem fra et medmennseke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *ikkjesåsint*

dette var trist å lese.

men du skulle tørt å åpne deg til noen, og det er ialleffall IKKJE DIN FEIL, det må du da aldri tro.

folk kan ikkje hjelpe før dei veit..

varme tanker til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært fint om du hadde fått til å fortelle behandleren om dette, denne er jo helt avhengig av å vite det for å kunne hjelpe deg? Hvorfor orker du ikke å fortelle det, fordi at det gjenoppstår så dårlige minner, fordi du ikke stoler på vedkommende, eller for at det er en lang historie og slitsomt å legge denne fram og tenke på hvordan formulere seg?

Kansje du kan skrive det ned, du har jo alt skrevet litt her, kanse det blir lettere dersom du skriver den i tredje person og burker et annet navn på deg selv, så kan du etterpå skrvie at denne personen som det handler om er i virkeligheten deg.

Nå vet jeg ikke men du skriver at ikke skolen vil hjelpe deg, men kan de se at du trenger hjelp, når du ikke sier ifra så er det jo desverre vanskelig for folks om er opptatt med sitt å "gjette" at du sliter?

Jeg har jo null greie på det, men skjønner godt at du ikke orker å ha sex med kjæresten dersom du blir utnyttet av en annen samtidig, det vil forhåpentligvis bedre seg når du får det andre under kontroll etterhvert.

Vet ikke om dette hjalp noe, var bare noe jeg tenkte på da jeg leste innlegget ditt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært fint om du hadde fått til å fortelle behandleren om dette, denne er jo helt avhengig av å vite det for å kunne hjelpe deg? Hvorfor orker du ikke å fortelle det, fordi at det gjenoppstår så dårlige minner, fordi du ikke stoler på vedkommende, eller for at det er en lang historie og slitsomt å legge denne fram og tenke på hvordan formulere seg?

Kansje du kan skrive det ned, du har jo alt skrevet litt her, kanse det blir lettere dersom du skriver den i tredje person og burker et annet navn på deg selv, så kan du etterpå skrvie at denne personen som det handler om er i virkeligheten deg.

Nå vet jeg ikke men du skriver at ikke skolen vil hjelpe deg, men kan de se at du trenger hjelp, når du ikke sier ifra så er det jo desverre vanskelig for folks om er opptatt med sitt å "gjette" at du sliter?

Jeg har jo null greie på det, men skjønner godt at du ikke orker å ha sex med kjæresten dersom du blir utnyttet av en annen samtidig, det vil forhåpentligvis bedre seg når du får det andre under kontroll etterhvert.

Vet ikke om dette hjalp noe, var bare noe jeg tenkte på da jeg leste innlegget ditt...

hmmm.. grunnen til at jeg ikke klarer å fortelle det er at jeg er redd hun ikke vil tro meg, og fordi det er så utrolig tøft å prate om, så jeg havner helt på bånn lenge. de har jo hatt lyst til å legge meg inn på psykiatrisk-det vil ikke jeg, og jeg er redd det skjer dersom jeg forteller henne det. hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. grunnen til at jeg ikke klarer å fortelle det er at jeg er redd hun ikke vil tro meg, og fordi det er så utrolig tøft å prate om, så jeg havner helt på bånn lenge. de har jo hatt lyst til å legge meg inn på psykiatrisk-det vil ikke jeg, og jeg er redd det skjer dersom jeg forteller henne det. hva tror dere?

Du blir ikke inlagt uten at det er behov for det. Nå kan det jo være at det er så belastende å fortelle om dette at det vil oppstå et behov for inleggelse, men da er vel det i såfall et ledd i behandlingen for å komme videre. Jeg tror at det er viktig å bearbeide fortiden dersom man skal komme videre i livet. Du er jo allerede på god vei (tror jeg) ettersom du klarer å skrive om det her. Kanskje du kan ta en utskrift av det du har skrevet her og vise til behandleren din, det kan jo være en start for å komme inn på problemet.

Lykke til med behandlingen. Ønsker deg også en riktig god jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Hei. For at du skal kunne klare å bearbeide og ta over kontrollen av ditt eget liv, så synes jeg at du skal snakke med psykologen din jeg.. deretter advokaten din...

Ingen har rett til å utnytte andre til disse grader... og kansje de utnytter deg for at de vet at du ikke gjør noe med det? Det er ditt liv, ikke deres... stå på du er mer verdifull en at du skal gå og bære på noe slikt alene. Ikke straff deg selv lengre med selvutslettelse som narkotika, alkohol exc.. det er ikke du som skal straffes, men de som utnytter deg..

Stå på ... klem fra et medmennseke..

hei! jeg har sagt det til psykologen å sånne ting, men vi skal ikke prioriterere det! fordi det har ikke så mye å si nå.. andre ting som visstnok er viktigere.. jeg har blitt værre, men narko, alko, selvskading å piller.. huff.. nå er jge aleine i en uke, legen og psykologen er på ferie, kjærsten min er på ferie.. scaray.. redd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...