Gå til innhold

Får en jobb som vernepleierstudent?

Anbefalte innlegg

Gjest vil jobbe i sommer
Skrevet

Kan en få jobb når en er student feks i sommerferien? tenker da på sykehus/sykehjem eller lignende. Vil ikke jobbe med psykisk utviklingshemmede. Det er 1. året som student og jeg er godt voksen med annen arbeidsefaring i tillegg. Hvordan går en så fall frem, ringer direkte eller? Har noen erfaring eller? Har bare sett av og til at de søker etter sykepleierstudenter i sommerferien.

Skrevet

Jeg ville tatt en liten ringerunde, tror nok de aller fleste steder ville vært glad for litt ekstra hjelp høres det ut som? Og så ser du etter annonser samtidig :) LYkke til iallefall.

Skrevet

Er ikke vernepleie-utdanningen særlig rettet mot nettopp å jobbe med psykisk utviklingshemmede da?

Hvorfor ikke velge hjelpepleier- eller sykepleier-utdanning?

Ikke meningen å være krass, bare nysgjerrig...

Skrevet

Ring til et rehabiliteringssenter. Der vet jeg at mange vernepleierstudenter jobber.

Ellers så kan du jobbe på hjemmet for døve. Der trenger de folk med faglig bakgrunn. Fint om du kan noen tegn fra før men ikke noe absolutt krav. Du lærer fort

lykke til ;)

Gjest vil jobbe i sommer
Skrevet

Er ikke vernepleie-utdanningen særlig rettet mot nettopp å jobbe med psykisk utviklingshemmede da?

Hvorfor ikke velge hjelpepleier- eller sykepleier-utdanning?

Ikke meningen å være krass, bare nysgjerrig...

Det er akkurat det at vernepleierutdanningen er svært allsidig. Før var en vernepleier hentyda til psykisk utviklingshemning ja, men ikke nå lengere. Du kan jobbe med rehabilitering, psykiatri, sykehjem, skole, hjemmesykepleien, barnehage, sykehus, institusjoner og selvfølgelig psykisk utviklingshemmede for å nevne noe. Det er som sagt svært allsidig utdanning, så det ville vært dumt for meg å slutte på en utdanning jeg alt har tatt eksamen i. Vernepleier er i følge statistikker noe som blir å få stor bruk for fremover. Hjelpleier utdanning er på videregående nivå, vernepleier er høgskolenivå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...