Gå til innhold

Hvilken aldersgrense for julegaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vår familie var det tidligere en veldig grei regel om stopp i julegaver til nieser og nevøer ved konfirmasjon. Nå er denne regelen borte, og alle får gaver til de dauer. Når nieser og nevøer får barn, får både foreldre og barn gaver. Så det blir en viss gaveformering etter hvert.

Søskenbarn har aldri gitt gaver til hverandre i vår familie.

Skrevet

Hva gjør jeg da,når det er flere hjemmeboende unger i familien, den ene er 13, den andre 15 og den siste er 19? Kan jeg da gi gaver til de to yngste, men ikke til den største?

Spør fordi jeg har flere slike aktuelle eksempler jeg må ta stilling til!

I slike tilfeller gir vi "ordentlige" gaver til de under 18, og noe billig småtteri til den som har fylt 18. Ikke noe dritt, men noe rimelig.

Mine barn har to søskenbarn i denne kategorien (hjemmeboende over 18), de får hver sin kalender og et flaxlodd, det blir for ca. kr. 130 til hver. Før de fylte 18, fikk de for mer enn det dobbelte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...