Gå til innhold

Kjapp kakeoppskrift. Noen som kan være så snille?

Anbefalte innlegg

Gjest mor med dårlig tid :-/
Skrevet

Hei

Er det noen som har en meget lett og hurtiglaget kakeoppskrift. Samtidig bør den også være litt fin, da jeg skal ha den i ettermiddag til en juleavslutning.

Fikk jo selvfølgelig beskjed om dette alt for sent.

Er det noen som kan være så snille å gi meg noen tips?

Helst innen en time :-/

Takker og bukker så mye.

Skrevet

Løp på butikken og kjøp ferdig kakemix, sjokoladekake, toscakake, gulrotkake, brownies, velg og vrak!

Skrevet

Her er en grei glasur;

(tror den er sånn)

75 gr smør

200 gr melis

2 ss kakao

3 ts vaniljesukker

3 ss kaffe

Skrevet

Hvis du ikke vil kjøpe ferdigmix og vil unngå de mest vanlige sjokoladekakene, har jeg gode erfaringer med vaniljekaker. Jeg har ikke min egen oppskrift her nå, men bruk denne:

http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift1285.asp

Bare blås i alt som handler om "uten melk", bruk vanlig margarin og ferdigkjøpt vaniljesaus.

Både voksne og barn liker sånn kake.

Skrevet

Vannbakkelskringle:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2049227

Legg deigen "klattevis" i en stor krans på steikebrettet. jeg pleier å legge på glasur av melis og sitronsaft (sånn gul liten flaske som man bruker f.eks i teen).

Kjempegodt og superlettvint. Deigen lager du på 10 min, og steikinga er det som tar tid.

Ellers er jo disse muffinsene dritenkle å lage, og det tar veldig kort tid:

http://home.no.net/birgitf/muffins.htm

Skrevet

God formkake:

150g smør + 2dl sukker vispes hvitt (bruker vispen jeg), visp deretter inn 3 egg ett etter ett. Bland i 50g (jeg bruker 100 :P) hakket kokesjokolade, 50g hakket hasselnøtter og 2dl rosiner (jeg pleier å sløyfe dette da). Bland så inn 2 1/2dl hvetemel og 1/2ts bakepulver rørt inn. Haes i 150grader ovn i en time.

Rimlig lett å lage synes jeg, lang steketid kanskje. Men kjempegod :) kan fryses og.

Skrevet

Takk takk folkens. Printer ut og setter igang.

Snille dere :-)

Skrevet

God formkake:

150g smør + 2dl sukker vispes hvitt (bruker vispen jeg), visp deretter inn 3 egg ett etter ett. Bland i 50g (jeg bruker 100 :P) hakket kokesjokolade, 50g hakket hasselnøtter og 2dl rosiner (jeg pleier å sløyfe dette da). Bland så inn 2 1/2dl hvetemel og 1/2ts bakepulver rørt inn. Haes i 150grader ovn i en time.

Rimlig lett å lage synes jeg, lang steketid kanskje. Men kjempegod :) kan fryses og.

dette er formkake altså...så skal i brødform liksom =)

Skrevet

Vannbakkelskringle:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2049227

Legg deigen "klattevis" i en stor krans på steikebrettet. jeg pleier å legge på glasur av melis og sitronsaft (sånn gul liten flaske som man bruker f.eks i teen).

Kjempegodt og superlettvint. Deigen lager du på 10 min, og steikinga er det som tar tid.

Ellers er jo disse muffinsene dritenkle å lage, og det tar veldig kort tid:

http://home.no.net/birgitf/muffins.htm

Valgte vannbakkelskringlen din. Den var superenkel og rask. Veldig god også, så den skal jeg bake flere ganger :-)

Brukte Tine kremfløte på boks og strødde først litt melis under kremen, siden kremen da ikke var sukret. Så strødde jeg enkelt og greit melis over kringlen.

Det var egentlig veldig bra, for da ble den ikke for søt, men passe.

Så takk så mye :-)

Jeg er egentlig ganske god til å bake og lage mat (om jeg skal si det selv), men vannbakkels har jeg faktisk aldri lagd - så det var noe nytt.

Måtte jo ha noe kjapt også, så da kunne jeg ikke bruke en masse tid på pynt osv. som jeg pleier ellers.

Takk igjen for en glimrende idè, og at jeg rakk det.

Skrevet

Valgte vannbakkelskringlen din. Den var superenkel og rask. Veldig god også, så den skal jeg bake flere ganger :-)

Brukte Tine kremfløte på boks og strødde først litt melis under kremen, siden kremen da ikke var sukret. Så strødde jeg enkelt og greit melis over kringlen.

Det var egentlig veldig bra, for da ble den ikke for søt, men passe.

Så takk så mye :-)

Jeg er egentlig ganske god til å bake og lage mat (om jeg skal si det selv), men vannbakkels har jeg faktisk aldri lagd - så det var noe nytt.

Måtte jo ha noe kjapt også, så da kunne jeg ikke bruke en masse tid på pynt osv. som jeg pleier ellers.

Takk igjen for en glimrende idè, og at jeg rakk det.

Så kult at du lagde den! Det er min mormors idiotsikre oppskrift. Gøy at du fikk den til så fint. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...