Gå til innhold

FLISA! hjeælp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg nettop kastet en stor rar ting som skulle bli kolakker!!

Hvordan på kloden får du trillet de ut?? Mener jeg lagde de sist jul, men begynner å tro jeg har drømt.

Skulle dette vært til å trille ut måtte jeg hatt i 1 kg hvetemel til!

Skrevet

*LOL* Høres ut som det var like greit at jeg ikke har somlet meg til å prøve ennå...

Skrevet

*LOL* Høres ut som det var like greit at jeg ikke har somlet meg til å prøve ennå...

Ja makan har jeg aldri vært med på!

Ikke prøv! *gliser*

Måtte gi meg jeg, for pulsen begynte å bli sykelig høy :-)

Skrevet

Ja makan har jeg aldri vært med på!

Ikke prøv! *gliser*

Måtte gi meg jeg, for pulsen begynte å bli sykelig høy :-)

JAAA! klarte det! Etter en natt i kjøleskap!

...Altså deigen, ikke jeg :-)

Skrevet

JAAA! klarte det! Etter en natt i kjøleskap!

...Altså deigen, ikke jeg :-)

Den trenger ikke ligge i kjøleskapet. Du skal bare "smøre" deigen utover plata, jeg pleier å gjøre det i tre lengder bortover. Stek de svære lengdene og skjær dem opp når de er ute av ovnen, mens de fremdeles er varme. De skal ikke rulles ut.

Skrevet

Den trenger ikke ligge i kjøleskapet. Du skal bare "smøre" deigen utover plata, jeg pleier å gjøre det i tre lengder bortover. Stek de svære lengdene og skjær dem opp når de er ute av ovnen, mens de fremdeles er varme. De skal ikke rulles ut.

Hør det ja! Smøres utover plata ja, det var noe annet!

Men nå står det i hvertfall en stor boks full av de deiligste kaker...

Neste år skal jeg også smøre:-)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

åååå det var godt du skrev dette, jeg har oppskriften liggende, og der står det : "Deigen trilles ut i drøyt fingertykke lengder som trykkes flate."

Puhh....gjett om jeg hadde blitt skuffa hvis det skar seg !!! puuhhh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...