Gå til innhold

kvise-lign utvekst på penis

Anbefalte innlegg

Ser flere har spurt om lign. Dette gjelder min samboer. Han har i ca 2-3 mnd hatt en kvise-lign utvekst på penis skaftet. Den er ikk vond, klør ikke. Virker ikke betent ( slik som kviser gjør). Plutselig over natta hadde det dannet seg skurv på denne lille utveksten. Fortsatt ikke vondt, men han uroer seg veldig over hva dette kan være. Han nevnte kreft, noe jeg sa virket lite sansynelig (er selv sykepleier). Jeg sa det kunne være en talg kjertel som han kanskje i søvne hadde klødd hull på ( derfor skurv). Hva mener du? Takknemelig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168424-kvise-lign-utvekst-p%C3%A5-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

ikke så lett denne. Kviser er jo som regel betente, enten røde eller røde med gul topp, så da mener du sannsynligvis form og størrelse som en kvise.

Jeg er enig med deg at keft ikke virker sannsynlig. Utvekster av denne størrelsen kan være vorter (som regel ru på toppen) og mollusker (vanligst hos barn, kan ramme voksne og da som regel genitalt, oftest flere lesjoner).

Kjertler som du foreslår er også en mulighet. Da er det egentlig ikke utvekst, men en liten klump som sitter dypere, og er relativt hard når du kjenner på den.

Dette blir nok litt vagt. Er den til sjenanse eller plager ham av annen grunn, er like småting svært enkle å fjerne. Lurer doktoren på hva det er, blir den sendt inn for undersøkelse under mikroskop.

Kanskje like greit å bli ferdig med det?

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...