Gå til innhold

Medisiner og alkohol.


splitting

Anbefalte innlegg

Er det farlig og kombinere medisiner som Trilafon, Cipralex, Kodeinmagnyl (dansk håndkjøp - smertestillende) og periodevis Valium med inntak av alkohol? Jeg er klar over at opptak av alkohol virker svært forskjellig fra individ til individ, men er det allikevel en generell grense for hvor mye man kan drikke nå man bruker disse medikamentene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjekk www.felleskatalogen.no og hvis du har tenkt å drikke og ikke er vant til medisiner så gjør det forsiktig til du ser hvordan du reagerer.

Takk for raskt svar. Jeg er veldig vant til disse medisinene. Jeg drikker nok mer enn gjennomsnittet, og synes i grunnen det går greit. Det jeg lurer på er om det forringer effekten av medisinene. Til opplysning tar jeg daglig fra 8-16 mg Trilafon og 20 mg Cipralex, tar ca. 2-4 Kodeinmagnyl om dagen (hver inneh: 500 mg acetylsalicylsyre og 9,6 mg codein). Vival kan variere fra 6-12 mg. Jeg drikker vin eller øl nesten hver dag.

Blir glad for svar da jeg ikke føler at det er så lett å ta opp disse tingene med fastlegen. Jeg er redd han skal tro jeg har et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar. Jeg er veldig vant til disse medisinene. Jeg drikker nok mer enn gjennomsnittet, og synes i grunnen det går greit. Det jeg lurer på er om det forringer effekten av medisinene. Til opplysning tar jeg daglig fra 8-16 mg Trilafon og 20 mg Cipralex, tar ca. 2-4 Kodeinmagnyl om dagen (hver inneh: 500 mg acetylsalicylsyre og 9,6 mg codein). Vival kan variere fra 6-12 mg. Jeg drikker vin eller øl nesten hver dag.

Blir glad for svar da jeg ikke føler at det er så lett å ta opp disse tingene med fastlegen. Jeg er redd han skal tro jeg har et problem.

Nå er ikke jeg noen ekspert men spiser endel medisiner men er ikke avholds likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen ekspert men spiser endel medisiner men er ikke avholds likevel.

Har du opplevd det å ikke huske helt alminnelige ting. På dagtid har jeg problemer med å få med meg trivialiteter og må skrive alt ned for å få det med meg. Jeg lurer på om dette kan ha noe med medisiner og alkohol å gjøre. Hva tror du selv om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neh..det meste går greit uten for mange "bivirkninger". Vær litt obs på at enkelte medisiner kan gi blackout, bl. a. rivotril.

Hvor mye Rivotril må man spise da? Jeg har aldri fått blackout av dem og har i hvert fall spist 1,5 mg hver dag i fire år men jeg tar det alltid litt med ro i begynnelsen av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du opplevd det å ikke huske helt alminnelige ting. På dagtid har jeg problemer med å få med meg trivialiteter og må skrive alt ned for å få det med meg. Jeg lurer på om dette kan ha noe med medisiner og alkohol å gjøre. Hva tror du selv om det?

Nei, det har jeg aldri opplevd. Men jeg drikker ganske sjeldent da og som sagt, jeg starter rolig og hvis jeg skjønner at det går gærnt så stopper jeg som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg aldri opplevd. Men jeg drikker ganske sjeldent da og som sagt, jeg starter rolig og hvis jeg skjønner at det går gærnt så stopper jeg som regel.

Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar. Jeg er veldig vant til disse medisinene. Jeg drikker nok mer enn gjennomsnittet, og synes i grunnen det går greit. Det jeg lurer på er om det forringer effekten av medisinene. Til opplysning tar jeg daglig fra 8-16 mg Trilafon og 20 mg Cipralex, tar ca. 2-4 Kodeinmagnyl om dagen (hver inneh: 500 mg acetylsalicylsyre og 9,6 mg codein). Vival kan variere fra 6-12 mg. Jeg drikker vin eller øl nesten hver dag.

Blir glad for svar da jeg ikke føler at det er så lett å ta opp disse tingene med fastlegen. Jeg er redd han skal tro jeg har et problem.

Ja, ikke ta opp dette med legen din. Han kunne jo tro at du hadde problemer, liksom. Det ville jo vært helt sprøtt å tro det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...