Gå til innhold

NHD - Fornuftig bruk / andre løsninger?


Gjest Somadril

Anbefalte innlegg

Gjest Somadril

Har PTSD som går litt bedre.

Har de siste par månedene pga ulike omstendigheter vært under mye stress og press. Det kan ta tid før det roer seg igjen.

Slikt setter seg i kroppen min, mest muskelspenninger og smerter. Føler jeg har tapt mye terreng i forhold til kropslige plager, og at jeg for øyeblikket ikke greier å stoppe anspentheten. Klarer ikke å slippe spenningene. Vokst meg over hodet. Nesten umulig å slappe av.

Dette blir ekskalerende. Kropslige spenninger og plager forverrer stresset og forringer taklingsevnen og motsatt. Er redd det skal gi fysiske plager det kan ta lang tid å bli kvitt.

Som nødbrems/kriseløsning har jeg fått Somadril 350mg som jeg hittil har tatt opp til to ganger daglig, ikke regelmessig. Blir nokså dopet av dem i en time eller to, nærmest ruset. Men det får ned spenningsnivået i musklaturen. De totale smertene er redusert også når virkningen av tablettene er borte. Hjelper å få nullstilt seg.

Hva er fornuftig bruk; dose/hyppighet av somadril i en slik situsjon? Hvor lenge kan man bruke tablettene? Har du bedre forslag? (kvinne 40.)

På lang sikt ønsker jeg å finne ikke medikamentelle løsninger. Men det tar tid. Ønsker selvsagt å unngå avhengighet.

Sobril og stesolid fungerer dårlig for meg. Føles som det virker mest på hodet, mens spenningene sitter i kroppen.

For ordens skyld. Jeg har aldri hatt noen form for rusmissbruk, og har et meget restriktivt forhold til smertestillende / beroligende. Bruker ingen AD. Holder meg langt unna rattet når jeg må.

Fint om du kan svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...