Gå til innhold

Sopp

Gjest uffameguffameg

Anbefalte innlegg

Gjest uffameguffameg
Skrevet

Jeg vet dette er HELT feil forum, men jeg har inntrykk av at det er her flest er. Særlig i de sene nattetimer.

Saken er... jeg klør noe sinnsykt i undelivet, og mistenker sopp.

Hva gjør jeg? Kjøper canesten? Må jeg kanskje si i fra til partneren min? Uææææ... hvordan i all verden skal jeg si det. Er det smittsomt ved sex?

Skrevet

Ja, det kan være sopp, spesielt hvis utfloden er hvitaktig og klumpete og lukter litt fiskeaktig.

Ja, du må si det, for det er smittsomt. Hvis ikke han behandler seg samtidig som deg kan dere fortsette å smitte hverandre.

Og Canesten virker vanligvis utmerket.

Gjest hmmmjasså
Skrevet

Ja, det kan være sopp, spesielt hvis utfloden er hvitaktig og klumpete og lukter litt fiskeaktig.

Ja, du må si det, for det er smittsomt. Hvis ikke han behandler seg samtidig som deg kan dere fortsette å smitte hverandre.

Og Canesten virker vanligvis utmerket.

HVORDAN skal jeg si det da?

Skrevet

HVORDAN skal jeg si det da?

Hmmmjaaaatteduuuu... Det har seg sånn at jeg har fått... ehhh.... sopp... Og du må smøre deg med denne *lange over tuben*.

Må du så må du.

Gjest uffuffuff
Skrevet

Hmmmjaaaatteduuuu... Det har seg sånn at jeg har fått... ehhh.... sopp... Og du må smøre deg med denne *lange over tuben*.

Må du så må du.

Men tenk om han tror sopp er en forferdelig seksuell sykdom som jeg har påført han... ååååå.... gruer meg....

Kan jeg ikke bare ta kuren, ha sex med han igjen og hvis jeg ikke får det igjen, er det vel ikke noe problem.

Eller......

Skrevet

Men tenk om han tror sopp er en forferdelig seksuell sykdom som jeg har påført han... ååååå.... gruer meg....

Kan jeg ikke bare ta kuren, ha sex med han igjen og hvis jeg ikke får det igjen, er det vel ikke noe problem.

Eller......

Nei. Du må si det til ham. Hvis dere er i et fast forhold så bør dere ærlig talt kunne snakke om sånt. Er dere ikke i et fast forhold er det enda viktigere så han ikke smitter flere.

Skrevet

Eller......

Da må du jo fortelle ham at det ikke er en forferdelig seksuelt overførbar sykdom. Det er sopp, enkelt og greit. Noe man bare får av og til, rett og slett.

De fleste jenter har opplevd det, også uten å være seksuelt aktive, og det skal ikke mer til enn en antibiotikakur eller for mye såpebruk for å få det.

Skrevet

Tror ikke menn egentlig blir smittet så lett.

Men du kan jo si dette er en sexkrem jeg vil at du skal bruke en stund da jeg har så senstivt underliv : )

Skrevet

Hvorfor i all verden er dette så flaut? 90 % av alle kvinner får det en eller flere (som oftest flere) ganger i løpet av livet.

Skrevet

Eller......

Vet du hva, de gangene jeg har fått sopp er det fordi jeg har vasket meg for mye.

Dusjing flere ganger daglig, med bruk av underlivssåpe vasker vekk det normale "klimaet" der nede, slik at sopp vokser opp.

Sopp finnes normalt i kroppen hos alle mennesker, det er bare slik det er! Men de finnes i små mengder, og blomstrer bare opp til en infeksjon hvis miljøet i kroppen endres, f.eks ved en antibiotikakur. Antibiotika tar nemlig også livet av de "snille" bakteriene i kroppen, som holder soppen i sjakk.

Soppen blomstrer også gjerne opp under mensen, fordi da blir pH-en i underlivet mindre sur. Akkurat som den gjør ved for mye vasking.

Kjøp en en-dagskur med Canesten, og fortell kjæresten din at dette er et _veldig_ vanlig jente-problem. :-)

Gjest soppproblem
Skrevet

Hvorfor i all verden er dette så flaut? 90 % av alle kvinner får det en eller flere (som oftest flere) ganger i løpet av livet.

Men det er det jo ikke sikker at _han_ vet?

Gjest soppproblem
Skrevet

Vet du hva, de gangene jeg har fått sopp er det fordi jeg har vasket meg for mye.

Dusjing flere ganger daglig, med bruk av underlivssåpe vasker vekk det normale "klimaet" der nede, slik at sopp vokser opp.

Sopp finnes normalt i kroppen hos alle mennesker, det er bare slik det er! Men de finnes i små mengder, og blomstrer bare opp til en infeksjon hvis miljøet i kroppen endres, f.eks ved en antibiotikakur. Antibiotika tar nemlig også livet av de "snille" bakteriene i kroppen, som holder soppen i sjakk.

Soppen blomstrer også gjerne opp under mensen, fordi da blir pH-en i underlivet mindre sur. Akkurat som den gjør ved for mye vasking.

Kjøp en en-dagskur med Canesten, og fortell kjæresten din at dette er et _veldig_ vanlig jente-problem. :-)

Men det er ikke _helt_ kjæresten min. Tror jeg. Litt udefinert.

Skrevet

Men det er det jo ikke sikker at _han_ vet?

Da forklarer du ham det...

Skrevet

Men det er ikke _helt_ kjæresten min. Tror jeg. Litt udefinert.

ånei, da så.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...