Gå til innhold

Øyvind på TV2 i går

Gjest Bare lurer på hva det var, jeg

Anbefalte innlegg

Gjest Bare lurer på hva det var, jeg
Skrevet

kom inn midt i et program på TV2 i går kveld om en som het Øyvind og jeg fikk aldri helt tak i hva det var.

Hvem er det?

Hadde han en skade/syndrom?

Og ikke minst hadde han vært på et eller annet massasje-opplegg og holdt en dame i hånda som hadde gjort noe ingen andre hadde gjort. Var det en prostituert han hadde hatt sex med eller? Fant liksom ikke trpden i det hele tatt, jeg.

Skrevet

fikk ikke sett programmet jeg heller. håper det går i reprise.

Øyvind hadde Williams syndrom, en type utviklingshemming som innebærer at de fleste er svært musikalske og svært sosiale og flinke til å prate for seg.

De klarer heller ikke å diskriminere mellom mennesker, tror at alle er deres venner så det er vel ikke usannsynlig at han rotet seg bort i noen prostituerte.

Skrevet

Øyvind hadde Williams syndrom, en type utviklingshemming som innebærer at de fleste er svært musikalske og svært sosiale og flinke til å prate for seg.

De klarer heller ikke å diskriminere mellom mennesker, tror at alle er deres venner så det er vel ikke usannsynlig at han rotet seg bort i noen prostituerte.

Øyvind var en som kjente mange, og som mange kjente. Spesielt på Oppsal, der han bodde - og i musiker/teater-miljøet. Ikke minst på Smuget var han på fornavn med "alle".

Timari har navnet på sykdommen hans, det ble også kalt alvesyken før.

Jeg traff ham noen ganger, han snakka stort sett med alle som hilste og var en trivelig litt anderledes "kompis".

Skrevet

Mulig at det også kommer i reprise på TV for de som ikke kan/vil se nett-tv.

Gjest kardemommeby
Skrevet

Å det hørtes ut som en koselig "feil" å ha det!! ;0)

Skrevet

Å det hørtes ut som en koselig "feil" å ha det!! ;0)

Ja man blir veldig fort glade i slike personer. Det er en fordel for dem at de er så sosiale og menneskeglade.

samtidig så er disse menneskene svært utsatt for å bli misbrukt fordi de er så tillitsfulle. Det synes å være svært vanskelig å lære dem å diskriminere mellom mennesker. enhver person som sier hei til dem vil de regne som fortrolige venner.

Det var en sak for noen år siden om en jente med william syndrom som hadde blitt voldtatt da hun tok en tt-taxi. Sjaføren ble frikjent for dette, fordi han mente at hun selv hadde oppfordret til det. Et eksempel på hvilke situasjoner mennesker med dette syndromet kan rote seg oppi.

Skrevet

Noen ganger skulle man tro at jeg hadde den sykdommen. Går det an å være mer naiv og godtroende og leve på en rosa sky der man tror alle vil hverandre godt?!?!

Skrevet

Vet at han er død, men hvordan sluttet programmet?

Med bilder fra begravelsen, og tilbakeblikk fra noen bilder av Øyvind i full fart ute i skogen. Han som hadde laget dokumentaren gjentok den samme hilsnen som Øyvind selv hadde sendt til sin avdøde skredder tidligere i programmet: "...Det er trist at vi ikke sees mer, men du får ha det bra!"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...