Gå til innhold

Plattfot/tverrplattfot

Gjest Lurer pga en medelev

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er selv plattfot/tverrplattfot, men har da aldri fått noen mildere bedømmelse pga. dette. Jeg har drevet med idrett i alle år når jeg var mindre og det gikk bra. Hadde en tendens til å få betennelse i akillesenen, men det får da være grenser for hva man skal bedømmes mildere for.

Jeg har i flere år slitt med beinhinnebetennelse, og fant ut hos legen i sommer at det antakeligvis skyldes at jeg er plattfot...

Pga betennelsen kunne jeg ikke ha vanlig gym med resten av klassen det siste 1 1/2 året på vgs. Jeg kunne bare bli med på det som ikke inneholdt løping, hopping osv. Det ble til at jeg sykla for det meste i timene..

Da gymlærern endelig skjønte at jeg faktisk slet med beinhinnebetennelse ble han veldig grei, og lot meg selv få bestemme ut i fra smertene om jeg kunne være med på forskjellige øvelser eller ikke...

Gjest Lurer pga en medelev

Er selv plattfot/tverrplattfot, men har da aldri fått noen mildere bedømmelse pga. dette. Jeg har drevet med idrett i alle år når jeg var mindre og det gikk bra. Hadde en tendens til å få betennelse i akillesenen, men det får da være grenser for hva man skal bedømmes mildere for.

Mener å ha lest at enkelte kan få ganske store problemer pga plattfot, og da er det jo naturlig at en kan bli bedømt utifra det! På samme måten som en kan få lenger tid til eksamen hvis en har nedsatt konsentrasjonsevne pga allergi/astma feks.

Hvis du leser innlegget til 'Haleh' så ser du jo at du faktisk er veldig heldig som ikke har plager med det. Så mye som karakterer teller nå, så må en få med seg de ekstrapoenga en kan få, og det er bare dumt å unnlate å legge fram legeerklæring hvis en har plager, selv om de ikke er synlig.

Mener å ha lest at enkelte kan få ganske store problemer pga plattfot, og da er det jo naturlig at en kan bli bedømt utifra det! På samme måten som en kan få lenger tid til eksamen hvis en har nedsatt konsentrasjonsevne pga allergi/astma feks.

Hvis du leser innlegget til 'Haleh' så ser du jo at du faktisk er veldig heldig som ikke har plager med det. Så mye som karakterer teller nå, så må en få med seg de ekstrapoenga en kan få, og det er bare dumt å unnlate å legge fram legeerklæring hvis en har plager, selv om de ikke er synlig.

Greit nok det, men jeg er faktisk veldig plattfot og får selvfølgelig plager av det jeg også.

Hvis det er et så stort medisinsk problem for din medelev så kan hun vel sikkert få en legeerklæring for det, men både jeg, min mor og min bestemor er plattfott og vi har da klart oss ganske bra.

Gjest gode sko er det viktigste

Det er viktig at du kjøper deg riktige sko. Gå til en sportsbutikk der de har tredemølle som tar foto av foten din mens du løper.

Med riktige sko (både i gymmen og ellers) vil du oppleve mye mindre plager, og på sikt forebygge alvorligere skader.

Annonse

Er selv plattfot! Jeg bruker noen gode støtdempende innleggsoler, som jeg kjøpte på Samaritten! Jeg klarer ikke gå fort eller springe noe særlig, og har vært plaget med både beinhinnebetennelse + ryggplager før jeg begynte med innleggsolene. Jeg har ikke fått tilrettelagt opplegg i gymtimer pga plattfoten!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...