Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,Jeg har en stikkende svie i anal-åpningen.Hva kan det komme av? Har litt problemer med å sitte. Kan jeg bruke noe form for krem/salve?

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Prøv f.eks Scheriproct salve; denne smører både utenpå og litt opp i analåpningen ( hjelper mot kløe, svie og hevelser/smerter). Om det ikke går over med en 10-dagers kur kan du prøve sopp-middelet klotrimazol. Begge de nevnte er reseptfrie. Eventuelt blod eller slim i avføringen bør undersøkes. Både hemorider og analfissur ( sprekkdannelse ) gir smerter i forbindelse med eller etter avføring eller ved klem mot området. Søk litt her i DOL om temaet hemorider/analfissurer; svært mye er skrevet..

Skrevet

Jeg bel operert mot analfissurer i sommer - og da hadde jeg brukt slike salver dom legen under her nevner i en måneds tid - og det ble bar verre. Kirurgen sa i ettertid at de gjorde slimhinnene tynnere og det var GRUSOMME smerter! Derfo skulle jeg ikke ha brukt dem - de skal bare brukes mot Hemoroider hvor man vil oppnå en sammentrekning.....så det er VELDIG lurt å gå til legen tidlig og få vite om det er hemoroider eller analfissur.

Da jeg våknet etter den operasjonen var jeg aldeles smertefri og LYKKELIG! Da hadde jeg stått og gått i en måned med grusomme smerter....og grudd meg for å gå til legen - - - GÅ!

Og god jul! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...