MR_nick Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 hei,Jeg har en stikkende svie i anal-åpningen.Hva kan det komme av? Har litt problemer med å sitte. Kan jeg bruke noe form for krem/salve? 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 24. desember 2004 Skrevet 24. desember 2004 Prøv f.eks Scheriproct salve; denne smører både utenpå og litt opp i analåpningen ( hjelper mot kløe, svie og hevelser/smerter). Om det ikke går over med en 10-dagers kur kan du prøve sopp-middelet klotrimazol. Begge de nevnte er reseptfrie. Eventuelt blod eller slim i avføringen bør undersøkes. Både hemorider og analfissur ( sprekkdannelse ) gir smerter i forbindelse med eller etter avføring eller ved klem mot området. Søk litt her i DOL om temaet hemorider/analfissurer; svært mye er skrevet.. 0 Siter
flisa Skrevet 24. desember 2004 Skrevet 24. desember 2004 Jeg bel operert mot analfissurer i sommer - og da hadde jeg brukt slike salver dom legen under her nevner i en måneds tid - og det ble bar verre. Kirurgen sa i ettertid at de gjorde slimhinnene tynnere og det var GRUSOMME smerter! Derfo skulle jeg ikke ha brukt dem - de skal bare brukes mot Hemoroider hvor man vil oppnå en sammentrekning.....så det er VELDIG lurt å gå til legen tidlig og få vite om det er hemoroider eller analfissur. Da jeg våknet etter den operasjonen var jeg aldeles smertefri og LYKKELIG! Da hadde jeg stått og gått i en måned med grusomme smerter....og grudd meg for å gå til legen - - - GÅ! Og god jul! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.