Gå til innhold

Forfulgt med biler av folk som skulle ta meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, derfor sender jeg inn dette for å få noen tips. Jeg skulle møte en jente, pratet på nettet osv. avtalte å møtes, men det hele var en felle. Det var noen som hadde organisert dette.

Jeg kjørte dit vi skulle møtes, der møtte jeg en 5-6 biler som kjørte etter meg. Først kjørte han ene rett mot meg, hoppet ut av bilen og løpte mot bilen min i en vill fart og helt ute av styring. Jeg rygget med bånn gass gjennom kryss osv (LIVSFARLIG!!!) i byen med de hengende etter meg. Jeg sladdet rundt, fikk snurret bil rundt og i det samme klarte de å sperre meg inne, jeg låste dørene, men fant et smutt hull, kjørte ut og videre bortover, fremdeles hang de etter meg. De sperret flere veier og jeg kjørte i et lyskryss, der prøvde de oxo å sperre meg inne, jeg måtte kjøre over fortauskanter (gikk nedi og skrapa opp, men livet mitt er viktigere enn bilen....) og på rødt lys.. Jeg måtte kjøre på rødt lys i flere kryss mens de fortsatte å sperre meg. Jeg klarte til slutt å kjøre fra de (130 km/t på 60 sone). Ja jeg kjørte som en idiot, men jeg fant det hele SVÆRT truende, var redd og jeg ville komme meg vekk !

Jeg har adresse, telefonnummer og navn på han ene som løp etter meg, og som sperra meg osv. og jeg vet hvem han er. Spørsmålet er, hva gjør jeg nå? Jeg har sendt mld til denne jenta jeg "liksom" skulle møte om jeg skal anmelde situasjonen, og jeg får stadig mld fra denne fyren som skulle ta meg om hvorfor jeg skulle anmelde osv, men jeg vet ikke helt. Har jeg noe bevis? jeg var aleine i bilen. I motsetning til alle de andre trafikantene som så den hassardiøse villkjøringen så har jeg ingen vitner...

Og til de som lurte så vet jeg ikke helt eksakt hvorfor han skulle ta meg, men de liker meg visst ikke. Tror det har noe med at jeg flørta litt med dama hans en periode osv.

Skrevet

Dette anmelder du. Selvfølgelig.

Neste gang bør du være oppmerksom på hvor du møter jenta. Offentlige steder (resturant, pub, kafè, osv.) er tingen.

Skrevet

Dette anmelder du. Selvfølgelig.

Neste gang bør du være oppmerksom på hvor du møter jenta. Offentlige steder (resturant, pub, kafè, osv.) er tingen.

Ok, men hva skal jeg si da? Har aldri anmeldt før...

Kanksje han blir enda surere og samler en haug folk som vil banke livsskite ut av meg

Skrevet

Kanksje han blir enda surere og samler en haug folk som vil banke livsskite ut av meg

Han kommer forresten til å blånekte. Så det kommer jo ingen vei uansett?

skorpionfisken
Skrevet

Jeg går ut fra at du som de fleste andre har en mobiltelefon?

Jeg hadde der og da tatt den fram, ringt 112 (det er faktisk gratis) og bedt om hjelp fort som faen. Og så hadde jeg etterpå anmeldt det.

Du brøt en masse trafikkregler og kunne endt med å bli morder (130 i 60 sonen) fordi du ikke ba om hjelp.

Hadde du blitt stoppa, selv om de var etter deg, så hadde du nok fått straff.

Hva du gjør nå? Du anmelder det, det at du ikke har noe bevis er ikke ditt problem. Det skal politiet finne. Og selv om de ikke finner noe vil det for all framtid stå på disse personene at de er anmeldt selv om saken blir henlagt. Om de gjør noe galt igjen vil de ta fram den gamle saken og se på den på nytt....

Skrevet

Du går til politiet og forteller nøyaktig hva som har skjedd. At du skulle møte denne jenta og at det møtte opp en lynsjemobb.

Det er sikkert ikke første gang noe sånt har skjedd. Det er derfor man aldri må møtes uten at det er masse folk til stede.

Skrevet

Ord mot ord. Sånn er det ofte. Men for alt du vet har noen sett galskapen de drev med.

Hvorfor skulle du lyve om dette? Det er rimelig sikkert et spørsmål politiet vil stille seg.

Dessuten står du tryggere når de engang får tak i deg. Det gjør de sikkert, for de virker jo noe ivrige disse gutta her.

Skrevet

Du har jo sms'ene, og anmelder du det så vil jo politiet sjekke det opp - og eventuelt lete etter vitner til biljakten.

Det er flere andre grunner til at du bør anmelde det også - ikke minst slik at de som er etter deg vet at politiet er klar over at "noe er i gjære".

Så for din egen skyld kan det være svært lurt å være før var.....

Skrevet

Du har jo sms'ene, og anmelder du det så vil jo politiet sjekke det opp - og eventuelt lete etter vitner til biljakten.

Det er flere andre grunner til at du bør anmelde det også - ikke minst slik at de som er etter deg vet at politiet er klar over at "noe er i gjære".

Så for din egen skyld kan det være svært lurt å være før var.....

"Så for din egen skyld kan det være svært lurt å være før var....."

Et veldig godt poeng.

Folk som samler sammen en hær med villmenn for å "ta" noen gir seg nok ikke etter et lite nederlag.

Derfor bør det anmeldes umiddelbart.

Skrevet

"og jeg får stadig mld fra denne fyren som skulle ta meg om hvorfor jeg skulle anmelde osv"

Disse meldingene kan kanskje brukes som bevis?

Skrevet

Spiller liten rolle om han blånekter.

Det viktige er at han vet at politiet nå vet - for eventuelle fremtidige saker.

Legg ikke så mye vekt på å få noe på han (en dom) for det som har skjedd, men bruk denne muligheten til å planlegge for hva som kan skje fremover. Og da er det særdeles viktig at du allerede har en anmeldelse på han.

Og det er ingen "bagatell" du her anmelder han for.....

For alt hva du ikke vet, så har politiet kanskje også noe på han fra tidligere. Det er i hvert fall ikke usansynlig.

Så la politiet vurdere hva de bør/kan gjøre. For uansett om anmeldelsen ikke blir fulgt opp denne gang, så vil det være registrert i politiets register - med alle detaljer (navn etc).

Skrevet

Spiller liten rolle om han blånekter.

Det viktige er at han vet at politiet nå vet - for eventuelle fremtidige saker.

Legg ikke så mye vekt på å få noe på han (en dom) for det som har skjedd, men bruk denne muligheten til å planlegge for hva som kan skje fremover. Og da er det særdeles viktig at du allerede har en anmeldelse på han.

Og det er ingen "bagatell" du her anmelder han for.....

For alt hva du ikke vet, så har politiet kanskje også noe på han fra tidligere. Det er i hvert fall ikke usansynlig.

Så la politiet vurdere hva de bør/kan gjøre. For uansett om anmeldelsen ikke blir fulgt opp denne gang, så vil det være registrert i politiets register - med alle detaljer (navn etc).

Det er sant.

Han har mista lappen en gang så han har vært i kontakt med lovens lange arm før.

Men forklarer jeg til polititen at jeg kjørte som en idiot? kjørte på rødt lys osv....?

Skrevet

Han har allerede utsatt deg og andre mennesker for livsfare, hvilken garanti har du for at han holder seg unna om du ikke sier noe?

Anmelder du, vet han at politiet har søkelyset på ham. Og de andre som var med tenker seg kanskje om to ganger, før de blir med på noe sånt igjen.

Nei, du må anmelde. Dra ned i vakten på politistasjonen, også forteller du alt som har skjedd og viser frem meldingene du har fått.

En annen fordel med å anmelde, er at politiet kommer fort, hvis du ringer om de prøver å ta deg en gang til.

Skrevet

Det er sant.

Han har mista lappen en gang så han har vært i kontakt med lovens lange arm før.

Men forklarer jeg til polititen at jeg kjørte som en idiot? kjørte på rødt lys osv....?

Du bør forklare deg så ærlig som mulig, men det er jo opp til deg hva du legger vekt (og detaljer) på.

Husk at du også risikerer at noen anmelder deg for "grisekjøringen" (tilfeldige tilskuere til kjøringen), og det er nok en grunn til at du bør levere inn en anmeldelse.

Jeg er ikke sikker på hvor langt nødparagrafen strekker seg, men jeg tror det skal mye til for at politiet velger å bøtelegge deg for det du så deg nødt til å gjøre.

De kan jo ikke forvente at du sitter rolig og lar deg bli tatt av en slik lynsjegjeng.....

Hvis dette er så alvorlig som du fremstiller det her (og det virker jo slik), så bør du så absolutt involvere politiet.

Det er vesentlig mer "uheldig" for deg å finne ut av det i etterkant. Så vær heller føre var.....

Skrevet

Det er sant.

Ja, det sier du så klart. De var jo ikke der, du må få de til å forstå hvor redd du var, og hvor gale disse menneskene er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...