Gå til innhold

Verdenskjent norsk rockeband...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig fikk jeg tilfredsstilt nysgjerrigheten min.

Jasså så de er verdensberømte, men de kan ikke være norgesberømte :-)

Det er en typisk greie det der :-)

Er faktisk mange band i forskjellige sjangre som har gjort det utrolig bra ute i verden, men heller dårlig i Norge.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

14

• fei1365380229

4

• flisa

3

• serendipity

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du skriver: "Jada, stakkars jente, sier sikkert folk nå, men det er vel minst like sannsynlig at en kvinnfolkhøl skryter på seg sex med 2 stykker "

"minst like sannsynlig"?

Slike idiot-kommentarer bød du holde deg for god til.

Skrevet

Eg har no ikkje peiling på kven det er... Men eg følger ikkje så veldig med i rockens verden heller, da.

Skrevet

Du skriver: "Jada, stakkars jente, sier sikkert folk nå, men det er vel minst like sannsynlig at en kvinnfolkhøl skryter på seg sex med 2 stykker "

"minst like sannsynlig"?

I denne "settingen" så har han faktisk et poeng - som jeg tror statistisk sett kan underbygges.

Om det da er "politisk korrekt" å nevne det, kan sikkert diskuteres.

Og at du kommenterer det slik du gjør er vel nærmest en garanti:-)

Skrevet

Det var i allefall ikke noe avslørende for meg.

Ante ikke at det fantes noe Verdenskjent norsk rockeband?????

Harru'kke hørrt om Biiitels du'a? .)

Skrevet

I denne "settingen" så har han faktisk et poeng - som jeg tror statistisk sett kan underbygges.

Om det da er "politisk korrekt" å nevne det, kan sikkert diskuteres.

Og at du kommenterer det slik du gjør er vel nærmest en garanti:-)

Du skriver: "I denne "settingen" så har han faktisk et poeng - som jeg tror statistisk sett kan underbygges."

Isåfall kan du jo gjerne forsøke å underbygge...

Skrevet

Eg har no ikkje peiling på kven det er... Men eg følger ikkje så veldig med i rockens verden heller, da.

Nå har åpenbart Dagbladet hauset opp saken og gitt Satyricon en noe ufortjent rykte ved å omtale dem som de gjør.

For det er to innleide musikere det er snakk om. Ikke de to frontfigurene i bandet.

Skrevet

Endelig fikk jeg tilfredsstilt nysgjerrigheten min.

Jasså så de er verdensberømte, men de kan ikke være norgesberømte :-)

Joa, de er rimelig kjente i Norge også. Får til og med mye spalteplass.

Men nå har det seg uansett sånn at Black Metal-bandene i Norge selger langt, langt mer utenfor grensene enn i Norge.

Hvis jeg ikke tar helt feil er fortsatt BM norges største eksportartikkel hva musikk angår.

Skrevet

da gjetter jeg TurboNeger fordi jeg ikke har peiling - og så går ryktene her i Østfold om det, -er det urettferdig?

Hehe, Turboneger kan vel knapt sies å være noe særlig i Norge. Makan til oppskrytt søppel! :)

Skrevet

"minst like sannsynlig"?

Jeg har en generell skepsis mot jenter som babler i vei om brutale kjendiser som har voldtatt dem.

Ser virkelig ikke noe galt i det.

Skrevet

Jeg har en generell skepsis mot jenter som babler i vei om brutale kjendiser som har voldtatt dem.

Ser virkelig ikke noe galt i det.

Jeg har en skepsis mot folk som voldtar - kjendiser eller ei.

Skrevet

Jeg har en skepsis mot folk som voldtar - kjendiser eller ei.

Jeg og.

Ser ikke hva det har med saken å gjøre.

Skrevet

Det er det største rockebandet NOrge noesinne har hatt.

A-ha er vel de eneste som er i nærheten av å kunne måle seg med dem, dog har man ikke forstått i Norge hvor store de er.

Dette er såååå tullball. Maria Mena er mer kjent enn Satirocon. Og satyricon er mye mer populære i norge enn i resten av verden.

Videre blir det patetisk når disse "vi bryr oss ikke om salgstall eller listeplasseringer"-bandene sutret over "folk hjemme forstår ikke hvor store vi er".

Skrevet

Dette er såååå tullball. Maria Mena er mer kjent enn Satirocon. Og satyricon er mye mer populære i norge enn i resten av verden.

Videre blir det patetisk når disse "vi bryr oss ikke om salgstall eller listeplasseringer"-bandene sutret over "folk hjemme forstår ikke hvor store vi er".

Tull.

Norges Black Metal scene har rulet i Europa helt siden begynnelsen av 90-tallet, og Satyricon har de siste årene vært de desidert største innen genren.

Maria Mena har jeg ikke engang hørt om, men for et par år siden var BM-musikken norges største musikalske eksportvare, og spesielt Satyricon har bare blitt større i løpet av de siste årene.

Skrevet

Tull.

Norges Black Metal scene har rulet i Europa helt siden begynnelsen av 90-tallet, og Satyricon har de siste årene vært de desidert største innen genren.

Maria Mena har jeg ikke engang hørt om, men for et par år siden var BM-musikken norges største musikalske eksportvare, og spesielt Satyricon har bare blitt større i løpet av de siste årene.

Det var flere mennesker som så Maria synge (falskt) på Letterman, enn det er som noen sinne har hørt en black metal-låt.

Og det er ikke sååå mange som ser Letterman...

Å kalle satyricon for "verdensberømte" betyr bare at det er en liten mulighet for at det finnes en og annen særing der ute som kanskje har hørt om dem.

Skrevet

Nå har åpenbart Dagbladet hauset opp saken og gitt Satyricon en noe ufortjent rykte ved å omtale dem som de gjør.

For det er to innleide musikere det er snakk om. Ikke de to frontfigurene i bandet.

Ah... var det DET bandet... he, he. Følger ikke med i norsk rock jeg heller, visst.

Skrevet

Det var flere mennesker som så Maria synge (falskt) på Letterman, enn det er som noen sinne har hørt en black metal-låt.

Og det er ikke sååå mange som ser Letterman...

Å kalle satyricon for "verdensberømte" betyr bare at det er en liten mulighet for at det finnes en og annen særing der ute som kanskje har hørt om dem.

Satyricon er faktisk veldig kjent i utlandet. Større enn Maria Mena, tror jeg. Det er sikkert ikke så mange i Usa som husker henne fra Letterman.

Skrevet

Satyricon er faktisk veldig kjent i utlandet. Større enn Maria Mena, tror jeg. Det er sikkert ikke så mange i Usa som husker henne fra Letterman.

Satyricon er "verdensberømt" innenfor et bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte lite miljø.

Skrevet

Satyricon er "verdensberømt" innenfor et bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte bitte lite miljø.

Selvsagt. Metalmiljøet er ufattelig lite. Består vel av en håndfull kirkebrennere eller noe sånt.

Satyricons siste album lå til og med på VG-lista i Norge, og i Norge er metalmiljøet svært lite sammenlignet med andre land i Europa.

Kos deg med MTV.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...