Gå til innhold

Virusinfisert person

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste nesten) virusmailene jeg får, er fra en bestemt person. H*n er ansatt i en offentlig etat. Vi har en felles venn, derfor er jeg nok på vedkommendes mailing liste.

Det jeg lurer på, er: H*n må da vite at h*n er virusspreder? Betyr all virusene fra denne personen at det ikke er fra vedkommendes datamaskin det sendes, men at noen "har tatt over" mailinglisten?

Det er både pinlig og irriterende å få det navnet jeg ellers forbinder med dyktighet og - ja, verdighet, ustanselig poppende opp full av virus.

Virusen i seg sjøl tar antivirusprogrammet mitt seg av, men jeg syns bare det er rart. Maskinen til vedkommende kan da umulig stå der på tredje året og spy ut virus uten at h*n vet om det?

Skrevet

Man behøver slett ikke ha virus selv. Det holder at man står på adresselisten til en som har det.

Skrevet

Det behøver ikke nødvendigvis være ham, men en helt annen maskin som har begge navn på adresselisten og bruker ham som falsk avsender.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det behøver ikke nødvendigvis være ham, men en helt annen maskin som har begge navn på adresselisten og bruker ham som falsk avsender.

Med vennlig hilsen

Oj, det lettet meg å høre. Vedkommende er i Kulturdept.et og en skikkelig person på alle vis.

Første gangene ble jeg kjempeforbanna og ville til å svare, si at "døh, er du klar over at maskinen din er infisert, eller!"

Det er jeg glad for at jeg ikke gjorde.

Hva vil forresten skje om man returnerer infisert mail til avsender? Jeg vet at man ikek skal gjøre det med reklame osv, da bare bekrefter man at det er en aktiv mailadresse - men hva med virus?

Skrevet

Oj, det lettet meg å høre. Vedkommende er i Kulturdept.et og en skikkelig person på alle vis.

Første gangene ble jeg kjempeforbanna og ville til å svare, si at "døh, er du klar over at maskinen din er infisert, eller!"

Det er jeg glad for at jeg ikke gjorde.

Hva vil forresten skje om man returnerer infisert mail til avsender? Jeg vet at man ikek skal gjøre det med reklame osv, da bare bekrefter man at det er en aktiv mailadresse - men hva med virus?

Han står som avsender, så det vil trolig gå til ham (man kan spesifisere en annen person som "return path" også, men det er lite trolig viruset har gjort det).

Men det er intet han kan gjøre, fordi det er sannsynligvis ikke hans maskin som har sendt eposten, men en helt annen.

Det er godt mulig at samme infiserte maskin (kan være hvor som helst) sender ut virus til "halve verden" med deg som avsender...

Med vennlig hilsen

Gjest sykevirus
Skrevet

Jeg fikk stadig virusmail fra en som hadde adresse Rikshospitalet. Riktignok er det sikkert mye virus der oppe, men de behøver vel for fanden ikke å sende det hjem til meg ; )

Ante ikke hvem fyren var jeg, men nå har det endelig stoppet.

Skrevet

Jeg syns du på en vennlig måte skal gjøre ham klar over problemet. Send ham en mail og forklar. Si at du vet ikke om det er hans maskin eller en annen maskin som har lånt hans navn. Spør om ikke IT-servicen på hans departement kan sjekke ut dette - det er klart de ønsker å vite om sånt!!

Skrevet

Jeg syns du på en vennlig måte skal gjøre ham klar over problemet. Send ham en mail og forklar. Si at du vet ikke om det er hans maskin eller en annen maskin som har lånt hans navn. Spør om ikke IT-servicen på hans departement kan sjekke ut dette - det er klart de ønsker å vite om sånt!!

Du kan også ringe direkte til IT avdelingen der han jobber, og snakke med dem, forklar dem saken.

Hvis ikke de får beskjed om dette, kan de jo ikke stanse virusene. Derfor er det viktig at du sier fra, slik at de får sjekket hva som skjer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...