Gå til innhold

Utsettelse av mensen?


Gjest Rogga

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Jeg har som alle andre et lite spørsmål. Kjæresten min har i disse dager mensen. Og det er jo veldig bra. Men problemet er at hun bor i USA og jeg skal besøke henne om nøyaktig en måned. Kjæresten min er så nøyaktig at man nesten kan stille klokka etter henne. Så mitt spørsmål er da: Er det en lur måte å utsette mensen på? (hun går på p-piller hvis det har noe å si). Jeg savner henne så ufattelig masse og det er ingenting jeg heller vil enn å elske med henne når jeg treffer henne.

Hilsen

han som er litt bekymra for at han ikke får elske med den han elsker mest i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når hun tar p-piller hopper hun enten over eller tar noen andre (sukkerpiller tror jeg) de dagene hun har mensen. Hvis hun hopper rett videre til neste brett istedenfor å hoppe over/ta andre piller disse dagene, vil hun ikke få mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråle

Når hun tar p-piller hopper hun enten over eller tar noen andre (sukkerpiller tror jeg) de dagene hun har mensen. Hvis hun hopper rett videre til neste brett istedenfor å hoppe over/ta andre piller disse dagene, vil hun ikke få mensen.

Hei!

Det er litt lettere å svare på spørsmplet hvis du vet navet på pillene hun bruker. Det går fint å utsette mensen ved bruk av p-piller, men det er forskjellige måter å gjøre det på avhengi av hvilket merke man bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er litt lettere å svare på spørsmplet hvis du vet navet på pillene hun bruker. Det går fint å utsette mensen ved bruk av p-piller, men det er forskjellige måter å gjøre det på avhengi av hvilket merke man bruker.

Hei Månestråle!

Pillene som kjæresten min

går på heter microgynon og det er 21 piller på hvert brett. Går det da an å utsette mensen?

hilsen han som fremdeles er litt bekymra for om han får elsket med hun beste han vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Hei Månestråle!

Pillene som kjæresten min

går på heter microgynon og det er 21 piller på hvert brett. Går det da an å utsette mensen?

hilsen han som fremdeles er litt bekymra for om han får elsket med hun beste han vet

Ja, bare fortsett å ta pillene uten pause.Den blødningen kvinner får på Microgynon er ikke egentlig en mensblødning men en såkalt gjennombruddsblødning når inntaket av hormoner stopper opp.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Profesor berthold Grünfeld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bare fortsett å ta pillene uten pause.Den blødningen kvinner får på Microgynon er ikke egentlig en mensblødning men en såkalt gjennombruddsblødning når inntaket av hormoner stopper opp.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Profesor berthold Grünfeld

Hei Profesor Berthold Grünfeld

Du skriver at "Den blødningen kvinner får på Microgynon er ikke egentlig en mensblødning men en såkalt gjennombruddsblødning når inntaket av hormoner stopper opp." Jeg lurer derfor på hvorfor hun vanligvis begynner å småblø FØR hun er ferdig med brettet, gjerne 5 piller igjen... Vil mensen stoppe opp dersom hun fortsetter.. men: fortsetter? hva menes med det? det blir jo tomt for piller!må hun begynne på nytt brett?

Kjæresten min har gjort dette en gang før, men husker ikke hvordan. Vet hun begynte bakfra på en brett. kan det ha noe å si?

Håper vi får positiv tilbakemelding

Hilsen han som gjør alt for at han skal få det fint sammen med kjæresten sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Månestråle

Hei Månestråle!

Pillene som kjæresten min

går på heter microgynon og det er 21 piller på hvert brett. Går det da an å utsette mensen?

hilsen han som fremdeles er litt bekymra for om han får elsket med hun beste han vet

Hei igjen!

Jeg går også på microgynon, så dette vet jeg. Når hun er ferdig med et brett, er det bare å begynne på neste brett akkurat som før. Når hun så er ferdig med dette brettet, vil mensen komme noen dager etter.

Håper du skjønnte forklaringen. Lykke til. *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bare fortsett å ta pillene uten pause.Den blødningen kvinner får på Microgynon er ikke egentlig en mensblødning men en såkalt gjennombruddsblødning når inntaket av hormoner stopper opp.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Profesor berthold Grünfeld

Hei igjen månestråle.

Takk for fin info!

Vet ikke om du leste innleget mitt til Prof. Berthold, men kjæresten min pleier å få små blødninger når hun har ca 5 piller igjen. Opplever du det samme og vil disse blødningene fortsette når du begynner på nytt brett og utsetter mensen?

Hilsen meg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråle

Hei igjen månestråle.

Takk for fin info!

Vet ikke om du leste innleget mitt til Prof. Berthold, men kjæresten min pleier å få små blødninger når hun har ca 5 piller igjen. Opplever du det samme og vil disse blødningene fortsette når du begynner på nytt brett og utsetter mensen?

Hilsen meg igjen :)

Hei på deg Rogga!

Nei desverre (eller heldigvis) så opplever jeg ikke å få småblødninger før mensen, det har skjedd en gang i blandt, ca.1-2 ganger i året at det kommer litt småblødninger, men det er ikke noe å bry seg om.

Kan desverre ikke svare deg på om hun kommer til å få noen småblødninger, men i teorien så skal mensen utebli til hun er ferdig med hele det neste brettet. Man kan aldri ha helt kontroll over hva kroppen gjør, men det burde ikke være noen problemer.

Det kan være en ide å ta pillene til samme tid hver dag, så kanskje det slutter å komme småblødninger. Selv tar jeg den når jeg kommer hjem etter jobben, så jeg tar den til samme tid hver dag. +/- 30 min.

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Rogga!

Nei desverre (eller heldigvis) så opplever jeg ikke å få småblødninger før mensen, det har skjedd en gang i blandt, ca.1-2 ganger i året at det kommer litt småblødninger, men det er ikke noe å bry seg om.

Kan desverre ikke svare deg på om hun kommer til å få noen småblødninger, men i teorien så skal mensen utebli til hun er ferdig med hele det neste brettet. Man kan aldri ha helt kontroll over hva kroppen gjør, men det burde ikke være noen problemer.

Det kan være en ide å ta pillene til samme tid hver dag, så kanskje det slutter å komme småblødninger. Selv tar jeg den når jeg kommer hjem etter jobben, så jeg tar den til samme tid hver dag. +/- 30 min.

Lykke til da!

Hei nok en gang :)

Tusen takk for hjelpen. Infoen du har gitt meg har vært til stor hjelp. blødningene kan nok komme som du sier av at hun ikke tar pillene til samme tid hver dag. Vet hun av og til har glemt de en dag og heller tatt en neste dag. Kanskje litt lurt å være nøye på akkurat det der. Uansett skal vi nok finne en løsning på "problemet". Nok en gang takk skal du ha!

Hilsen han som nå har fått tro på at dette skal gå greit : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CicciMedBarn

Når jeg skulle utsette mensen hoppet jeg over de falske pillene ( 28 på et brett, de 7 siste på brettet ) og fortsatte på de gule pillene på neste brett, og deretter tok jeg de falske pillene. Det gjorde jeg hvis jeg skulle utsette mensen bare ett par dager. Det gikk fint.

Hvis hun bare har 21 piller på et brett, kan hun kanskje bare begynne rett på det andre brettet. Det var en side om hvordan du kunne utsette mensen på doktor online, men det er desverre tatt vekk nå. Hvis hun skal utsette mensen i mer enn ett par dager, bør hun snakke med legen sin.

Håper du ble litt klokere, og lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...