Gå til innhold

Et spørsmål til de som har greie på sånt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte hus i våres, og er kjempefornøyd med det. Bortsett fra en ting. Det viser seg at hovedkursen på det elektriske anlegget er altfor liten, 20 amp, sånn at det for eksempel er umulig å lage middag samtidig som jeg har på varmeovnen. To strømkrevende ting på en gang går ikke. Det har også skjedd at hovedsikringen har gått, uten at jeg har hatt på spesielt mye strøm. Etter min mening burde selger ha opplyst meg om dette, for jeg er jo nødt til å gjøre noe med det, og det er snakk om utbedringer på ihvertfall 50 000 kroner. Det jeg nå lurer på er om jeg skal klage, for å få utbedra anlegget for selgers regning. Jeg veit at vedkommende solgte med eierskifteforsikring.

Noen som veit noe om dette? Høres det ut som jeg har grunnlag for å klage?

Skrevet

Sånn er det her også det og i den forrige leiligheten min så jeg tror ikke det er så uvanlig.

Skrevet

Eierskifteforsikring er til selgers fordel, ikke kjøpers.

Men ellers har jeg ikke greie på om det er noe å hente i denne saken.

Mest sannsynlig er vel dette noe som går under din egen undersøkelsesplikt, tror jeg da. Så du må nok belage deg på en elektriker-regning...

Gjest syns du har en sak.
Skrevet

Jeg syns da det høres ut som en klagegrunn. Syns du skal høre med en advokat, evt meld deg inn i Huseierforeningen og få advokathjelp der.

Skrevet

Rart om det ikke sto noe om det elektriske anlegget i takst ellet salgsoppgaven. Dersom det er nevnt der har du ikke noe og hente hos selger. Vil ellers tro at dette også vil bli omfattet av kjøpers undersøkelsesplikt. Så en regning må du sikkert belage deg på.

Intresangt om du kan fortelle på siden hvordan dette går!!

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Sikringskapet er åpent for alle når det er visning, og er jo også noe en blir anbefalt å se på når en skal kjøpe hus spesielt hvis huset er gammelt, så jeg tror neppe det nytter å klage. Men så er det jo lov å prøve, ring megleren og spør om det er noe å hente.

Skrevet

Du kan selvfølgelig prøve å ta opp saken, men siden det er eierskifteforsikring er sjansen for å få gjennomslag ganske liten, dessverre.

Vanligvis må mangelen tilsvare minimum 10% av salgsverdien på huset før du får noen erstatning, kjenner flere som har gått til rettssak pga åpenbare mangler på boligen, men som tapte så det sang i retten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...