Gå til innhold

Ligner det på jul hos deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er julestemningen kommet over meg for det begynner å ligne på jul her hjemme.

Enn hos deg?

Ferdig med julegavene?

julematen innkjøpt?

Snøen kommet?

andre ting som tegner for at det er jul hos deg?

Skrevet

Juletreet og pynten rundt omkring på plass her. Har bare igjen å legge på noen duker imorgen.

Mangler julesnøen.Handler resten av matvarene imorgen.

Når lille julaften kommer er jeg helt ferdig med alt. God jul!

Skrevet

Juletreet og pynten rundt omkring på plass her. Har bare igjen å legge på noen duker imorgen.

Mangler julesnøen.Handler resten av matvarene imorgen.

Når lille julaften kommer er jeg helt ferdig med alt. God jul!

God jul til deg også!

Skrevet

Denne førjulstiden har, for min del, vært grusom.

(Har stresset med eksamen + ellers mye skole arbeid)

Jeg pleier alltid være i kjempe humør og i orntlig julestemmning på denne tiden av året. Dette året har jeg kun tatt frem den 7 arma lysestaken + noen røde duker. Har ikke juletre engang. Presangene kjøpte jeg ferdig i oktober.

Snøen er det så som så med her nede på jæren. Vi hadde en og en halv dag med vintervær nå i uka, men nå er det "tradisjonelle" jule været intatt jæren igjen; REGN REGN REGN VIND VIND VIND og ikke minst 8 pluss grader!

HoHoHo.......God jul, liksom! :(

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Ja, nå er det jul her. Til og med juletreet er på plass. Reiser bort tredjedag, derfor litt tidlig ute med pyntinga..

Nå mangler bare julematen.

Skrevet

Ferdig med julegavene?

-Jepp.

julematen innkjøpt?

-Nesten. Mangler bare litt til, skal på den lokale slakterbutikken imorgen eller lillejulaften.

Snøen kommet?

-Kommet og gått. Men de har (nesten) lovet snø julaften til oss her i vest, også. ;)

andre ting som tegner for at det er jul hos deg?

-Ja...julegave fra jobben (å, det er alle tiders med mat som julegave! Ble kjempeglad, jeg), haug med julegaver i kjellerstuen, spenning fra husets 5åring som gleeeder seg...og så er svigermor ventet imorgen...

Skrevet

Masse snø, slalombakken venter i morra!!! Weeeeeh!!

Pakkene ble ferdig i kveld, juletreet står utafor og venter på at jeg skal vaske ferdig og ta det i hus, og i morra kveld får jeg besøk fra Spania. Gleder meg :)

Pepperkakene ble bakt i dag også, og før jeg køyer har jeg lovet ungene å montere pepperkakehuset. Det er vel stort sett den eneste baksten her i år, for vi spiser omtrent ikke småkaker. Jeg kastet en hel Remapose med julebakst fra i fjor nå i kveld. Hadde blitt helt avglemt den, til jeg skulle bruke kakeboksene igjen.

Julestemningen er i alle fall på god vei til å komme, viktigst av alt er at ungene gleder seg!

Skrevet

Begynner vel å ligne noe nå ja:-)

Stekt opp en haug med grove deilige medisterkaker i kveld.

Ribba ligger i fryser`n

Skal tas opp å forberedes i morgen.

Pakker er kjøpt, pakket inn, og de som skal leveres, er levert.

I morgen kveld skal vi på tradisjonell gløggkveld hos et vennepar, og da er det juletreet igjen. Det pyntes lillejulaften.

Skrevet

Ferdig med julegavene?

Jepp :)

julematen innkjøpt?

Trenger nesten ikke kjøpe i år, skal være borte de fleste helligdagene.

Snøen kommet?

Har vel kommet et par-tre millimeter det siste døgnet - nok til et liiite hvitt teppe :)

Ellers ble juletreet pyntet i kveld, fordi sambo og unger satte seg i bilen for å kjøre fra Østlandet til Vestlandet i natt - så på nyhetene at det er meldt sterk storm og stengte fjelloverganger i morgen, så da var det bare styrt-pakking som gjaldt :)

Nå er det helt stille og rolig i huset, til og med bikkja er jo på vei over fjellet - og jeg kan nyte stillheten og roen fram til jeg setter meg på flyet lille julaften for å være sammen med dem.

Men klarer jeg å nyte den?????? Nope......

*oppgitt*

Men jul? DET blir det nok :) Takket være svigers :)

Skrevet

Hybelbisonen gresser foreløpig fredelig under salongbordet, lykkelig uvitende om at den skal fanges inn og avlives i løpet av morgendagen.

Noen kilo nyvaskede klær skal sorteres og fjernes fra sofaen.

Kalkunen er kjøpt inn, tilbehøret kommer på torsdag. Da drar mannen ut og handler det, samt de to resterende gavene og juletreet.

I morgen kveld skal jeg drikke vin med venninner; en svært viktig del av juleforberedelsene.

Så pynter vi tre og hjem torsdag ettermiddag/hveld, før Grevinnen og hovmesteren.

Joda, det blir nok jul i år også.

Skrevet

Hybelbisonen gresser foreløpig fredelig under salongbordet, lykkelig uvitende om at den skal fanges inn og avlives i løpet av morgendagen.

Noen kilo nyvaskede klær skal sorteres og fjernes fra sofaen.

Kalkunen er kjøpt inn, tilbehøret kommer på torsdag. Da drar mannen ut og handler det, samt de to resterende gavene og juletreet.

I morgen kveld skal jeg drikke vin med venninner; en svært viktig del av juleforberedelsene.

Så pynter vi tre og hjem torsdag ettermiddag/hveld, før Grevinnen og hovmesteren.

Joda, det blir nok jul i år også.

Hihi, det er nesten så på prikken likt hjemme hos meg at det er utrolig. Mangler bare vinkvelden!

Ja.. og vi er ferdige med gavene da.

Skrevet

Hihi, det er nesten så på prikken likt hjemme hos meg at det er utrolig. Mangler bare vinkvelden!

Ja.. og vi er ferdige med gavene da.

Du får ta deg en vinkveld på privaten, da vettu!

;o)

Skrevet

Ute blåser det og regnet øser ned på langs og tvers. Snøen vi hadde i går ble borte i løpet av natta og i dag våkna jeg av at det dryppa friskt fra loftstaket.

Listene som skal være rundt kjøkkenvinduene er nylakka og ligger til tørk på gulvet, flisene som skal være over benken ligger i eska si like ved.

På spisestua er det materialer og papp, soverommet er fullt av kartonger, rommet gjestene våre skal sove på likeså. Ellers er det rot, materialer, verktøy og invasjon av hybel-et-eller-annet-digert stort sett overalt.

Men - i skapet er det to bokser med kaker, pinnekjøttet henger i boden og juletreet står på vaskerommet.

Fredag er det julaften uansett :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...