Gå til innhold

GOD JUL!!

Gjest *ikkjesåsint*

Anbefalte innlegg

Gjest *ikkjesåsint*
Skrevet

tenker på alle dei som er aleine i jula, og sender varme tanker :) oppfordrer alle til å glede ein person som dei veit er aleine.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

....slutter meg til, og synes alle skulle INVITERE 1-2 personer som de vet er alene!!

Julaften og 1.dag er ego-dager i norge, det er en skam å videreføre juleskikkene slik, når manøsnker kreti og pleti en god jul. Ord og handling stemmer ikke overens.

Skrevet

....slutter meg til, og synes alle skulle INVITERE 1-2 personer som de vet er alene!!

Julaften og 1.dag er ego-dager i norge, det er en skam å videreføre juleskikkene slik, når manøsnker kreti og pleti en god jul. Ord og handling stemmer ikke overens.

Gjør det jeg, en slektning, men når hun ikke vil.......?

Har vondt av at hun sitter alene.

Gjest *ikkjesåsint*
Skrevet

norge skal liksom være det beste landet og bo i..tenk om alle gav uteliggere ein gave..

Skrevet

Sa til mannen min tidligere i dag at "God jul" har blitt en tom frase. Alle sier det til hverandre, men legger ikke noen mening i det. Det er bare noe vi sier til hverandre i forbifarten. Akkurat som spørsmålet "Hvordan har du det". Får vi høre at de ikke har det bra, blir vi forbauset og har egentlig ikke tid til å høre på dem.

Skrevet

Sa til mannen min tidligere i dag at "God jul" har blitt en tom frase. Alle sier det til hverandre, men legger ikke noen mening i det. Det er bare noe vi sier til hverandre i forbifarten. Akkurat som spørsmålet "Hvordan har du det". Får vi høre at de ikke har det bra, blir vi forbauset og har egentlig ikke tid til å høre på dem.

Enig... Folk fyker rund og rund og bare tenker "jeg måå ha den og den gaven. Gjerne den Ipod til mange tusen kroner. For barnet mitt må jo også ha det." Tenk at det er blitt sånn, at man kan bli ertet dersom man ikke har det nyeste av ting og tang. Synd.. Det blir mye prestasjonsangst og skuffelser og ikke minst stress av dette...

vennlig hilsen,

Gjest God Jul allikevel
Skrevet

Gjør det jeg, en slektning, men når hun ikke vil.......?

Har vondt av at hun sitter alene.

Noen trives godt alene da! Og noen sier vel nei, fordi de ikke liker at folk synes synd på dem. Mye stolthet ute og går! Blir jeg ikke invitert ellers i året, så bør de ikke invitere meg i jula heller. Eller noe slikt kanskje...

Noen er selv skyld i at de er alene, pga dum/stygg oppførsel. Og mange av dem som kunne invitert er kanskje utslitt og orker ikke så mye som EN ekstra gjest. Kan være pga sykdom eller lite overskudd pga jobb/barn/omsorgsoppgaver ellers.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Noen trives godt alene da! Og noen sier vel nei, fordi de ikke liker at folk synes synd på dem. Mye stolthet ute og går! Blir jeg ikke invitert ellers i året, så bør de ikke invitere meg i jula heller. Eller noe slikt kanskje...

Noen er selv skyld i at de er alene, pga dum/stygg oppførsel. Og mange av dem som kunne invitert er kanskje utslitt og orker ikke så mye som EN ekstra gjest. Kan være pga sykdom eller lite overskudd pga jobb/barn/omsorgsoppgaver ellers.

må medgi at jeg er enig i "Noen er selv skyld i at de er alene, pga dum/stygg oppførsel"

Men jeg reagerer fx på at folk er så stressa i butikker og i bilkjøring, at de dytter/råkjører. Det er ikke slik det skal være!!!!!

Og hvis man orker, burde man tenke litt lenger enn den nærmeste familie. Det er uansett ofte spenninger i familien, så i mange tilfelle kunne et par utenforstående gjøre at ikke "svigermor-problematikken" gjorde julaften til en pine for endel familier. Tja - alt dette litt hulter-til-bulter, og dårlig formulert, engelen trenger å zove litt nå... :)

Skrevet

Når det gjelder min slekning så har vi god kontakt hele året. Hun er nok sliten, i det hele tatt mett av dage som det heter og synes sikkert det er best å slappe av på sofaen sin. Det må jeg jo ha respekt for, men hadde vært veldig hyggelig å hatt henne her julaften.

Jeg besøker henne i romjulen og deler ut noen gaver da, det synes hun er bedre enn å sitte alene å åpne pakker selve julaften og det skjønner jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...