Gå til innhold

Hva er det "styggeste" språket dere vet om?

Anbefalte innlegg

Gjest Om språk og sånn
Skrevet

og er det språket i seg selv, eller er det hva vi assosierer med det?

jeg synes Dansk er stygt, selv om jeg ikke har noe imot dansker. Svensk er fint. Mens nederlandsk synes jeg er fælt pga "harkelydene"

Italiensk synes jeg er det peneste.

Hva er deres synspunkter?

Skrevet

Tysk høres "meget lite pent" ut.

Fransk, spansk og portugisisk (fra Brasil, ikke Portugal) lyder flott. Italiensk blir litt for "overdrevet".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg liker tysk og nederlandsk og andre språk med litt kraft i. Fransk og italiensk er altfor fjollete og pompøst. Der det tyske språket er en barsk mann med skjeggstubber og snille øyne, er det italienske språket en glatt slimål med blomst i knapphullet. Amååååre!

Skrevet

Svenskt er til å spy av!!! Styggere språk enn det finnes ikke!

Jeg liker derimot britisk veldig godt! Det er en fin klang over det!

Skrevet

Jeg synes tysk er ille hvis det blir skreket/snakket sint.

Svensk synes jeg er kjempefint!

Skrevet

Nederlandsk høres litt rart ut.

Fineste er spansk:)

Vennlig hilsen,

Skrevet

Svenskt er til å spy av!!! Styggere språk enn det finnes ikke!

Jeg liker derimot britisk veldig godt! Det er en fin klang over det!

jeg synes Nordengelsk ikke london-engelsk er finest. og engelsk med australsk eller New Zealand aksent.

Islandsk og Færøysisk synes jeg er morsomme språk.l

Skrevet

jeg synes Nordengelsk ikke london-engelsk er finest. og engelsk med australsk eller New Zealand aksent.

Islandsk og Færøysisk synes jeg er morsomme språk.l

Jeg liker den engelske dialekten som de "pene" britene snakker......forstår du hvilke jeg mener?

Jeg blir helt fasinert av å høre på den!

Skrevet

Samisk og tysk er grusomt.

Dansk som snakkes av pene tenåringsjenter er nydelig..

Gjest rutangis netu
Skrevet

Liker ikke russisk. Høres så hardt ut på en måte. Henger nok litt sammen med skrekkhistorier fra jernteppetida også!

Skrevet

Liker ikke svensk noe særlig.

Men dansk...*drømme* dansk er deilig å høre på, blir helt myk når jeg hører en danske snakke... :)

Skrevet

Finsk synes jeg er slitsomt å høre på. Og... slik som de snakker i Skottland, I alle fall om de som prater til meg er fulle i tillegg, da kan det bli litt drøyt :D

Skrevet

Tysk høres "meget lite pent" ut.

Fransk, spansk og portugisisk (fra Brasil, ikke Portugal) lyder flott. Italiensk blir litt for "overdrevet".

Med vennlig hilsen

Liker ikke tysk, og synes finsk er hakkete:-)

Men er glad i svensk - spesielt värmlendsk og skånedialekt. En av få, tror jeg, men søsteren min har bodd i Skåne i 30 år, og derfor har jeg lært meg å like det..

Skrevet

Liker ikke tysk, og synes finsk er hakkete:-)

Men er glad i svensk - spesielt värmlendsk og skånedialekt. En av få, tror jeg, men søsteren min har bodd i Skåne i 30 år, og derfor har jeg lært meg å like det..

Jeg liker også Skånsk :) - "tusen bitar" - hehe

Skrevet

Jeg er enig med deg - nederlandsk er ikke pent. Ikke tysk og alle de andre som ligner.

Liker heller ikke så godt (utrolig upolitisk korrekt->) muslimspråk.

Nå får jeg vel pepper for den siste der...

Skrevet

Jeg er enig med deg - nederlandsk er ikke pent. Ikke tysk og alle de andre som ligner.

Liker heller ikke så godt (utrolig upolitisk korrekt->) muslimspråk.

Nå får jeg vel pepper for den siste der...

Det er ikke noe som heter muslimspråk! hehe

Men du syns kanskje som meg, at arabisk er stygt? - hebraisk også. Det høres skummelt ut.

Skrevet

Det er ikke noe som heter muslimspråk! hehe

Men du syns kanskje som meg, at arabisk er stygt? - hebraisk også. Det høres skummelt ut.

Ja, arabisk, he he. Kom ikke på det i farten. Hebraisk høres ikke så skummelt ut etter min mening. Har bare hørt det i en synagoge (så vidt jeg vet), og da høres det mer fredfullt ut.

Skrevet

Ja, arabisk, he he. Kom ikke på det i farten. Hebraisk høres ikke så skummelt ut etter min mening. Har bare hørt det i en synagoge (så vidt jeg vet), og da høres det mer fredfullt ut.

Nå syns jo jeg at enkelte som snakker høyt på bergensk er skumle også jeg da! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...