Gå til innhold

Klarer DU å lage jul til 4000?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg klarte det, men da uten gave til mor, far, mormor og farmor. Litt stusselig med andre ord...

Litt dårlige eksempler i denne testen, synes jeg..

Skrevet

Jeg hadde penger til overs (uten å betale tannlegen). Men nå synes jeg alkohol er unødvendig og min familie har aldri feiret jul i flerfoldige dager eller gitt hverandre dyre gaver. Det holder med pizza på lillejulaften, julemiddag og en god frokost på 1. juledag. Litt godteri hører med, men frotsingen er stort sett over etter det.

Dette var ikke for å bagatellisere dårlig råd i julestria, det er mange som føler behov for mer for å få en "ordentlig" jul og det er sikkert vondt.

Skrevet

Ja guri -om det bare skal gå til julen!!! - Bruker vel omtrent det jeg.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det var da voldsomt til beløp på jule- og nyttårsmiddag da! Og 1.juledagsmaten. Hvis det er SLIKT en skal ha råd til for ikke å være fattig, da er vi fattige tydeligvis. Det var jeg faktisk ikke klar over!

Skrevet

Det var da voldsomt til beløp på jule- og nyttårsmiddag da! Og 1.juledagsmaten. Hvis det er SLIKT en skal ha råd til for ikke å være fattig, da er vi fattige tydeligvis. Det var jeg faktisk ikke klar over!

Eksemplene er jo helt tullete. Hele ribbe-middagen vår koster 100 kr tilsammen for 4 personer. For eksempel.

Desserten koster 20 kr.

Nyttårsmiddagen kom på 129.

Og i romjula regner jeg med å bruke 500 kr på mat.

Og da lever vi bra, og har mange tradisjonelle ting. Kanskje ikke de dyreste merkene da, men allikevel.

Skal ikke engang begi meg inn på å kommentere gave-valgene .. hehe

Tullete greier.

Skrevet

Ikke jeg heller - skal ta meg en tur på sosialen i morra den dag! :lol;

Skrevet

Ja det klarte jeg. Men det var en skikkelig dustetest. De burde handle maten på en vanlig butikk, med vanlige priser. Og dessuten ga svaralternativene at et høyt alkoholforbruk=en god eller verdig jul. Og sånn er det jo ikke.

Gjest mener jeg
Skrevet

Ja det klarte jeg. Men det var en skikkelig dustetest. De burde handle maten på en vanlig butikk, med vanlige priser. Og dessuten ga svaralternativene at et høyt alkoholforbruk=en god eller verdig jul. Og sånn er det jo ikke.

Nei, vi har ingenting alkohol i julen. Det hører liksom ikke til...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...