Gå til innhold

Mer sopp

Anbefalte innlegg

Gjest soppigjen
Skrevet

Nå har jeg kjøpt canesten, men tror jeg kjøpte feil. Er bare en vaginal tablett... ikke krem... blir det dumt?

Skrevet

SUkk, jeg trodde jeg fikk en matoppskrift i denne linken jeg...JÆKK-

men, til det du spurte om, du kan kjøpe krem siden, og ta pillen nå - og drikk endel Biola - eller skyll skjeden i naturell youghurt.

Gjest soppproblem
Skrevet

SUkk, jeg trodde jeg fikk en matoppskrift i denne linken jeg...JÆKK-

men, til det du spurte om, du kan kjøpe krem siden, og ta pillen nå - og drikk endel Biola - eller skyll skjeden i naturell youghurt.

Noe helt annet enn mat dette, ja. Biola? Og yoghurt? Leste på lommelegen at det ikke funket. Men tror du det funker å bare ta pillen. Så eventuelt kjøpe krem siden hvis det ikke gir seg?

Skrevet

Noe helt annet enn mat dette, ja. Biola? Og yoghurt? Leste på lommelegen at det ikke funket. Men tror du det funker å bare ta pillen. Så eventuelt kjøpe krem siden hvis det ikke gir seg?

Jeg vill tatt pillen nå - og så kjøpt kremen i morgen, lykke til! :)

Gjest soppproblem
Skrevet

Jeg vill tatt pillen nå - og så kjøpt kremen i morgen, lykke til! :)

Men kan det gå over med _bare_ pillen? Er litt short on cash.

Skrevet

Det _kan_ gjøre det, men hvis du har kløe utvendig også ville jeg brukt kremen i tillegg. Den koster jo ikke så mye, heller.

Evt. kan du, som en annen sa, også bruke youghurt naturell til å smøre/skylle med, 3 eller flere ganger om dagen. Og få i deg litt Biola eller noen gode doser c-vitamin - poenget er alt som er surt og som kan gjenopprette balansen i skjeden.

Skrevet

Der inne sto det at kun 15% av menn utvikler soppinfeksjon, og at det skal evnt. behandles etter konsultasjon med lege. Kan jeg ikke ta denne kuren, bli kvitt soppen, ha sex med han igjen og hvis jeg DA får sopp igjen si i fra......?

Hva er egentlig problemet? Dere kan ha sex, men ikke snakke om noe "sånt"?

Han kan godt smitte deg igjen uten å utvikle infeksjon selv.

Det står også:

"Candida soppsporer kan overføres fra kvinne til mann og fra mann til kvinne ved samleie. Soppsporene finnes mange steder på kroppen og utvikler seg kun til en infeksjon hvis muligheten for vekst er tilstede.

Man kan sammenligne det å bli smittet av en soppinfeksjon, med å bli smittet med influensa. Hvis kroppen er mottagelig for viruset får man det, hvis ikke så slipper man for denne gang!

Noen kvinner opplever utbrudd av soppinfeksjon etter seksuelt samvær med sin partner. Årsaken kan faktisk noen ganger være at i og med at sæd er basisk (pH=8), endres skjedens pH-miljø. Denne endringen kan i de tilfelle hvor det er Candida-sopp tilstede i kvinnens skjede, "vekke" soppsporene og en soppinfeksjon utvikles."

Du har jo ikke akkurat fått pest, heller, da...

Men, men, du gjør som synes best selv. Antar jeg. Men det må jo være bedre å si noe enn å gå å kjenne etter om soppen kommer tilbake hele tiden?

Gjest soppproblem
Skrevet

Hva er egentlig problemet? Dere kan ha sex, men ikke snakke om noe "sånt"?

Han kan godt smitte deg igjen uten å utvikle infeksjon selv.

Det står også:

"Candida soppsporer kan overføres fra kvinne til mann og fra mann til kvinne ved samleie. Soppsporene finnes mange steder på kroppen og utvikler seg kun til en infeksjon hvis muligheten for vekst er tilstede.

Man kan sammenligne det å bli smittet av en soppinfeksjon, med å bli smittet med influensa. Hvis kroppen er mottagelig for viruset får man det, hvis ikke så slipper man for denne gang!

Noen kvinner opplever utbrudd av soppinfeksjon etter seksuelt samvær med sin partner. Årsaken kan faktisk noen ganger være at i og med at sæd er basisk (pH=8), endres skjedens pH-miljø. Denne endringen kan i de tilfelle hvor det er Candida-sopp tilstede i kvinnens skjede, "vekke" soppsporene og en soppinfeksjon utvikles."

Du har jo ikke akkurat fått pest, heller, da...

Men, men, du gjør som synes best selv. Antar jeg. Men det må jo være bedre å si noe enn å gå å kjenne etter om soppen kommer tilbake hele tiden?

Vi får se hva jeg gjør. Får se, får se. Men som du sier; det er jo ikke pest. Så da tenker jeg at det er jo ikke _så_ farlig å si det med en eneste gang.

Skrevet

Jeg har hatt sopp flere ganger, uten å bruke canesten, eller annet. Det gikk over av seg selv. Er bare en gang jeg brukte canesten kombi.pakke pga det varte så lenge den ene gangen. Poenget var, at har du lite penger, og den pillen hjelper noe, og det ikke er uutholdelig, så ville jeg ventet noen dager og sett om det gikk over. Hvis ikke, så hadde jeg kjøpt krem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...