Gå til innhold

Det går an å ikke like jul

Anbefalte innlegg

Gjest ikke så lett hele tiden
Skrevet

Jeg liker ikke julen.

Barndommens juler var IKKE ålreite. Noen ung/voksen-juler var bedre. Ekteskapsjuler: pyton. Alenemor-juler: full av nødløsninger. Ikke ålreit for mor. Jeg kjenner andre som har det slik, (jul, 17.mai osv. )

Hele norges land er så preget av jul, at man kan ikke melde seg av, heller. Dere som koser dere: nyt det, dere er priviligerte. Mange er ambivalente, men er gode på å late som.

Jeg ønsker ikke glefs pga det jeg har skrevet. Heller gode ønsker for helse, arbeidsliv, fremtid, fellesskap. Selv om jeg ikke tilhører de store lykkelige? familier.

Gjest har prøvd alle varianter jeg og
Skrevet

Skjønner godt hva du mener jeg. Man må rett og slett bare finne seg egne kreative løsninger og tradisjoner. Som ingen andre har!

Da blir det straks litt bedre.

Skrevet

Tror de fleste er klar over at jul er en veldig vanskelig tid for veldig mange.

Skrevet

Julen hører barna til - jeg syns IKKE det var stas det året ungene var hos faren...:)

Skrevet

Jeg liker heller ikke julen, det er så mange forventninger og krav. Drømmer om å få sitte i gyngestolen alene på julaften, høre på radio og bare nyte stillheten og freden - uten at noen blir såret av den grunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...