ALLO Skrevet 22. desember 2004 Skrevet 22. desember 2004 Det virker som jeg om jeg avleier matrester i spiserøret. Det er litt problemer med å svelge og passasjen virker innsnevret. Som om en klump sitter i halsen konstant. Av og til frigjøres partikler fra halsen som jeg hoster opp. Disse er hvite og formet som mandler, men kun 1 tiendedel av størrelsen. De lukter vondt. Forslag til å bli kvitt problemet ? Mulig å rense halsen på noen måte ? 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 24. desember 2004 Skrevet 24. desember 2004 Sistnevnte høres ut som pusspropper i eller rundt mandlene. Ufarlig, men plagsomt. Prøv med en lang vattpinne dyppet i Klorhexidin-holdig munnskyllevæske. Mange klarer å få pirket ut og renset opp selv. Noen må til ØNH-lege. Svelgvanskene kan være noe annet. Du må eventuelt til en røntgen-undersøkelse som evt. påviser forsnevringer i hals/spiserør. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.