Gå til innhold

Julebrev fra en sint gammel dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjengir Julebrevet fra Wenche Foss:

«Julebrev fra en sint gammel dame

I det julefreden senker seg fylles jeg ikke av fred og glede. Tvert imot: Jeg er sint og opprørt.

I Iran vil prestestyret piske og henrette en mentalt tilbakestående jente fordi foreldrene tvang henne til prostitusjon som åtteåring. Denne grusomme handlingen begås i Guds navn.

I Norge skal vi velge ny biskop i hovedstaden. Valget ser ut til å falle på en kirkeleder som mener at Gud misliker trofast kjærlighet mellom mennesker av samme kjønn. Bispekandidaten fra Borg er sikker i sin sak: Han vet hva Gud mener om kjærlighet.

Er det denne guddommelige "visdommen" vi skal feire i julen? Skal vi åpne julepakker mens prestene planlegger sine ugjerninger i Iran? Skal vi spise juleribbe mens Kirkens menn forbereder en fordømmelse av homofil kjærlighet i Norge?

Hva er det med oss? Lengter vi mennesker tilbake til barbariet? Har vi glemt medmenneskeligheten? Har vi glemt hvor livsfarlig bokstavtroskap kan være? Har vi glemt at julen skal minne oss om kjærlighetens gode gjerninger?

Nei, selvfølgelig har vi ikke det. Ikke i julen. Derfor regner jeg med at vi ikke glemmer vesle Leyla i Iran når julepakkene åpnes. Vi glemmer heller ikke at homofile er mennesker, akkurat som oss heterofile, når vi setter tennene i det varme ribbesvoret. Ikke sant?

Med ønsker om en fredelig og kjærlig jul.

Hilsen en, inntil videre, opprørt

Wenche Foss»

Kloke ord.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Den kvinnen er bare helt herlig!

Hun er en klok dame, med mange kloke ord!

Skrevet

Å, så flott! Hurra for en som aldri gir seg!

Hun er også et levende bevis for at folk kan utvikle seg og vokse i hodet sjøl opp i høy alder. La oss alle ta lærdom av det.

:D

Skrevet

Wenche Foss for President! :D

Med vennlig hilsen

Skrevet

Yeah, som da hun brukte all sin «innflytelse» på få denne barnemorderen Rødseth frikjent. Wenche Foss er ei hodeløs kaklehøne som prøver å komme seg ut av kjedsomheten ved å «engasjere seg» i den gemene hops verdslige problemer.

En norsk trekroneseddel er mer ekte enn hu der.

Skrevet

Yeah, som da hun brukte all sin «innflytelse» på få denne barnemorderen Rødseth frikjent. Wenche Foss er ei hodeløs kaklehøne som prøver å komme seg ut av kjedsomheten ved å «engasjere seg» i den gemene hops verdslige problemer.

En norsk trekroneseddel er mer ekte enn hu der.

Det er morsomt hvordan du alltid skal ta mannen (eller kvinnen), og ikke ballen.

Du har ikke ett eneste sakling argument mot det hun påpeker!

Gjest en klok dame
Skrevet

Det som skjer i Iran er helt forferdelig. Men fra det og så fordømme krisne synes jeg er frekt,

Det er da ingen som vil nekte to av samme kjønn å være sammen. Men å vie to i Guds navn av personer med samme kjønn kan føles unaturlig og det kan strides mot Guds vilje. Skjønner godt da at en del prester og biskoper ikke ønsker det. Det er allikevel ingen som ønsker å nekte de kjærligheten for det er det bare Gud som evt. kan dømme.

Skrevet

Det som skjer i Iran er helt forferdelig. Men fra det og så fordømme krisne synes jeg er frekt,

Det er da ingen som vil nekte to av samme kjønn å være sammen. Men å vie to i Guds navn av personer med samme kjønn kan føles unaturlig og det kan strides mot Guds vilje. Skjønner godt da at en del prester og biskoper ikke ønsker det. Det er allikevel ingen som ønsker å nekte de kjærligheten for det er det bare Gud som evt. kan dømme.

I min levetid var det visst dødsstraff for homofili i Storbritanna (selv om det selvsagt ikke ble praktisert). Nettopp pga "kristen teologi".

Da jeg bodde der, risikerte mine homofile venner å bli arrestert hvis de holdt hverandre i hånden offentlig!

Det som skjer i Iran er horribelt, og likevel har kristen fordømming av (og drap på) homofile resultert i utallige dødsfall.

De to er to sider av samme sak: religiøse som er opptatt av at andre har sex!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Veldig veldig flott. Hun er en flott Diva med flotte meninger.

Er så enig så enig.

Vennlig hilsen,

Gjest En klok dame
Skrevet

De feirer da ikke Jesu fødelsdag og Jul i Iran. Hvorfor blander hun det inn med julen i Norge? Fullstendig tåpelig. Liker ikke denne dama. Hun er patetisk.

Skrevet

De feirer da ikke Jesu fødelsdag og Jul i Iran. Hvorfor blander hun det inn med julen i Norge? Fullstendig tåpelig. Liker ikke denne dama. Hun er patetisk.

Du skriver: "De feirer da ikke Jesu fødelsdag og Jul i Iran."

...øh... nei - de fleste gjør ikke det. Hvilken relevans har det i denne sammenhengen?

At du ikke liker henne er vel ditt problem, og rokker ikke ved sannheten hun påpeker.

Med vennlig hilsen

Gjest en klok dame
Skrevet

Du skriver: "De feirer da ikke Jesu fødelsdag og Jul i Iran."

...øh... nei - de fleste gjør ikke det. Hvilken relevans har det i denne sammenhengen?

At du ikke liker henne er vel ditt problem, og rokker ikke ved sannheten hun påpeker.

Med vennlig hilsen

Hvorfor skulle hun da trekke inn religion og jul? De fleste feirer jul i kristen tradisjon her til lands.

Hu dama er søkkrik selv og har mye mere enn de fleste av oss. Hun kunne jo delt alt hun hadde av overfloden sin til amnesty international siden hun er så sint.

Skrevet

Hvorfor skulle hun da trekke inn religion og jul? De fleste feirer jul i kristen tradisjon her til lands.

Hu dama er søkkrik selv og har mye mere enn de fleste av oss. Hun kunne jo delt alt hun hadde av overfloden sin til amnesty international siden hun er så sint.

Fordi i begge tilfeller handler det om religion, og hvordan de religiøse vil styre andre menneskers sexualliv - enten det gjelder hvem kvinnen i Iran hadde sex med, eller om prester er homofile.

Med vennlig hilsen

Skrevet

I min levetid var det visst dødsstraff for homofili i Storbritanna (selv om det selvsagt ikke ble praktisert). Nettopp pga "kristen teologi".

Da jeg bodde der, risikerte mine homofile venner å bli arrestert hvis de holdt hverandre i hånden offentlig!

Det som skjer i Iran er horribelt, og likevel har kristen fordømming av (og drap på) homofile resultert i utallige dødsfall.

De to er to sider av samme sak: religiøse som er opptatt av at andre har sex!

Med vennlig hilsen

"I min levetid var det.." Oi! Når levde du, og hvordan er det der over på "the other side"? :-)

Skrevet

"I min levetid var det.." Oi! Når levde du, og hvordan er det der over på "the other side"? :-)

Jeg bodde i Storbritannia på 80 tallet.

*hytter med gåstolen*

Med vennlig hilsen

Gjest en klok dame
Skrevet

Fordi i begge tilfeller handler det om religion, og hvordan de religiøse vil styre andre menneskers sexualliv - enten det gjelder hvem kvinnen i Iran hadde sex med, eller om prester er homofile.

Med vennlig hilsen

Det er da ingen som her til lands vil nekte to av samme kjønn sex. Det er det opp til Gud å dømme. Det det er snakk om er å vie de i Guds navn. Når hun sammenligner det med det grusomme som hender i Iran så er det vel ikke så rart om man reagerer.

Skrevet

Det er da ingen som her til lands vil nekte to av samme kjønn sex. Det er det opp til Gud å dømme. Det det er snakk om er å vie de i Guds navn. Når hun sammenligner det med det grusomme som hender i Iran så er det vel ikke så rart om man reagerer.

Den bakenforliggende årsaken er IDENTISK, og det er ikke få mennesker som er drept av disse to tvillingreligionene (islam og kristendom).

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ortodokse marxister og deres etterplaprere har sine egne motiver for å trekke paralleller mellom Bibelen og Koranen. Etter at Berlinmuren raste sammen, mistet den altruiske banditten sine referansepunkter og må navigere etter en parallell-ideologi for å få aksept i massene, fortrinnsvis med fraser som «fred», «solidaritet» og/eller «nei til atomvåpen» osv.

For eksempel mener signaturen sør at det er relativt greit at kvinner i Pakistan har det jævli hvis det kan påvises at indiske kvinner har det like fælt.

Slike som sør mener (slik jeg forstår ham) at det er like ille å få en Jehova på døren for å fortelle om Jesus, som når en muslim retter Kalashnikov'en mot sin kones hode og trekker av fordi hun kanskje hadde brutt med dette sinnsjuke systemet.

Den ortodokse marxisten mener at det er like ille for en homofil å bli utestengt fra den kristne menigheten i Norge som det er å bli halshugget for det samme i Iran. Og skulle du komme i skade for å ha en mening om dette, så tar den ortodokse marxisten det som en personlig fornærmelse.

Vent og se.

Skrevet

Ortodokse marxister og deres etterplaprere har sine egne motiver for å trekke paralleller mellom Bibelen og Koranen. Etter at Berlinmuren raste sammen, mistet den altruiske banditten sine referansepunkter og må navigere etter en parallell-ideologi for å få aksept i massene, fortrinnsvis med fraser som «fred», «solidaritet» og/eller «nei til atomvåpen» osv.

For eksempel mener signaturen sør at det er relativt greit at kvinner i Pakistan har det jævli hvis det kan påvises at indiske kvinner har det like fælt.

Slike som sør mener (slik jeg forstår ham) at det er like ille å få en Jehova på døren for å fortelle om Jesus, som når en muslim retter Kalashnikov'en mot sin kones hode og trekker av fordi hun kanskje hadde brutt med dette sinnsjuke systemet.

Den ortodokse marxisten mener at det er like ille for en homofil å bli utestengt fra den kristne menigheten i Norge som det er å bli halshugget for det samme i Iran. Og skulle du komme i skade for å ha en mening om dette, så tar den ortodokse marxisten det som en personlig fornærmelse.

Vent og se.

Du skriver: "Slike som sør mener (slik jeg forstår ham) at det er like ille å få en Jehova på døren for å fortelle om Jesus, som når en muslim retter Kalashnikov'en mot sin kones hode og trekker av fordi hun kanskje hadde brutt med dette sinnsjuke systemet."

Men så har du aldri forstått særlig mye...

*rister på hodet*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...