Gå til innhold

Julekort - julebrev ?

Gjest glad for en julehilsen

Anbefalte innlegg

Gjest glad for en julehilsen
Skrevet

Skriver dere julebrev eller julekort. Vi gjør litt begge deler. Fikk i dag julebrev fra en venn på over 20 sider !!!! Blir nesten lei av å lese om alle detaljer og ting som er av interesse for de ferreste. Sikkert godt ment men jeg blir trøtt av å lese om hva han hadde på brødskiva den 3.skituren han hadde.

Litt info fra venner i det fjerne er ok men over 20 sider....

Noen bedre ?????

God jul og godt nytt år til alle der ute.

Skrevet

Skriver begge deler jeg også. Til noen få sender jeg julemail. God jul til deg!

Gjest rutangis netu
Skrevet

Synes det kan være ok med en side eller to med oppdaterte opplysninger. Men ikke så veldig i detalj. SÅ interessert er jeg som regel ikke i den som skriver. Og skulle jeg være det, så spør jeg istedet.

Får et par-tre slike julebrev som er referat fra året som har gått. Et av de ser vi fram til med forventning, for det er fra folk som er veldig opptatt av ytre ting, så vi har veldig moro av å lese det. Det er skryt fra ende til annen om verv i styrer, jobbreiser og annet karriereskryt, alt det ungene har oppnådd i året som har godt, alle reiser de har vært på, samt nye biler og oppussing av huset mm mm. Vi lurer bestandig på hva som er baksida en dette glansbildet, siden det er så viktig for dem å få fortalt folk om alt dette. De andre breva er mer normale og koselige. De husker faktisk på å ønske oss de skriver til god jul også. Det glemte 'skryterne' (hehe...) siden de tydeligvis var mer opptatt av å fortelle om sitt enn å ønske god jul til andre.

Skrevet

Vi skriver julekort og julebrev. Kortene er "god jul og godt nyttår" med bilde av 5åringen, mens julebrevet sender vi ut til familien og de nærmeste vennene.

Julebrevet er på en side, det er da grenser for hvor langt en orker å henge med ;)

Har fått to julebrev til nå, og det er kjempekoselig, syns jeg! Liker godt å lese litt om hvordan andre har hatt det i løpet av året, jeg. Har aldri oppfattet det som skryt, men har heller ikke fått skrytete julebrev, som jeg kan huske. Bare sånt som er hyggelig å lese.

Men det spørs om jeg hadde giddi å lese ferdig om brevet var på veldig mange sider...

Skrevet

Har skrevet julebrev selv, men det er ikke på mer enn en side i ganske stor skrift og med mange bilder limt inn. Tror ikke det har vært så mye skryt da vi ikke har så mye å skryte av.

Har vel fått en 5 - 6 julebrev igjen, ingen som jeg har oppfattet som særlig skrytete, men 20 sider da hadde jeg ikke giddi og lest det tror jeg.

Skrevet

Nei herregud, julebrev på over 20 sider.

Er det muuuulig? Hadde jeg aldri i min villeste fantasi trodd noen kunne sende ut altså.

Man er vel stort sett interessert i et referat av året som har gått, ikke en stil inneholdende absolutt alle detaljer.

God jul til deg og dine!

Skrevet

Pleier å skrive ETT eneste julebrev, til venninna mi i New York. Vi har ikke akkurat månedlig kontakt, så til jul pleier vi å ha litt oppdatering.

Sender laangt flere kort enn jeg får tilbake, lager bildekort av ungene, med god jul og godt nytt år. Det får jammen holde :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...