Gå til innhold

Cipralex - Bivirkninger


Gjest ruffen1

Anbefalte innlegg

Noen her som har prøvd cipralex?..Hvilke bivirkninger?..er veldig redd for å få mere angst. Har prøvd effexor, men fikk så mye angst at jeg sluttet etter 5-6 dager. Har også hørt at cipralex virker mye fortere enn andre AD, er det tilfelle?

Ruffen

Ruffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har prøvd Cipralex. Ingen bivrikninger, bortsett fra litt gjesping og noe økt angst i begynnelsen. En HERLIG virkning som begynte nokså raskt. Hold ut et par uker hvis du skulle få økt angst. Det er vanlig etter hva jeg har hørt når en starter med ad. Men hvis/når du får virkning er den absolutt verdt å vente en uke eller to på.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er nok slik at mange opplever økt angst og uro ved starten med et A D. Start rolig, og hvis det blir for ille kan du jo snakke med legen din om å få noen sobril i opptrappingsfasen. Det er ikke uvanlig at en del trenger det. God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med Cipralex 23. august. Begynte å merke effekt etter et par uker. Ingen bivirkninger, litt gjesping i starten bare.

Er kjempegodt fornøyd, første medisin med virkelig god effekt for både angst og depresjon. Sover også bedre og muskelsmertene er bedre.

Alt er mere lystbetont og jeg har mere overskudd. Hatt en bedre høst enn jeg noengang kan huske å ha hatt.I det hele tatt så er vel dette en solskinnshistorie....!

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt cipralex. Jeg hadde ingen bivirkninger av den men heller ingen virkning. Nå skal det sies at jeg aldri har hatt effekt av AD.

Hei, jeg skiftet fra sarotx til cipralex for noen uker siden, og går på 20 mg. nå. Jge har ingen spsielle bivirkninger, men har veldig god effekt av den, både på angst og ndstemnthet. Jeg har gått ned de fem kiloene jeg la på meg av sarotexèn. Da fikk jeg en utrolig matlyst, og var mye sulten.jeg skjønner godt at du blir skeptisk av AD. når du har gått opp så mye av cipramil. men cipralexèn er jo kjent med og ha mindre bivirkninger enn cipramil.jeg fikk mer angst i starten, de to første ukene med cipralex, men når efekten kom kjente jeg den godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...