Gå til innhold

Er tater et skjellsord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det utgjør fremdeles et forsvinnende lite antall av "innvandrere".

Og hvor mange ikke-innvandrer butikker bedrev underslag? Eller undersøkte ikke politiet det?

Norskeide små kjedefrie kolonialer gikk alle som en dukken og konkurs på 70 og 80 tallet, nettopp fordi de ikke la om virksomheten til å basere den på tyvegods, smulgervarer og underslag.

Til og med du bør ha levd lenge nok til å ha fått med deg det.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• Goliath

10

• bravura

8

• flisa

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Norskeide små kjedefrie kolonialer gikk alle som en dukken og konkurs på 70 og 80 tallet, nettopp fordi de ikke la om virksomheten til å basere den på tyvegods, smulgervarer og underslag.

Til og med du bør ha levd lenge nok til å ha fått med deg det.

Så du har altså ikke statistikk som er sammenlignbar. Takk for innrømmelsen fra deg.

Skrevet

Så du har altså ikke statistikk som er sammenlignbar. Takk for innrømmelsen fra deg.

Selvsagt har vi det. Eller tror du ikke regnskapene til norskeide butikkkjeder som f.eks Rema og Rimi gjennomgåes av revisorer og skatteetat?

0 poeng til deg for idiotiske og grunnløse spekulasjoner.

Skrevet

Selvsagt har vi det. Eller tror du ikke regnskapene til norskeide butikkkjeder som f.eks Rema og Rimi gjennomgåes av revisorer og skatteetat?

0 poeng til deg for idiotiske og grunnløse spekulasjoner.

Joda - Rimi og Rema er nok helt sammenlignbare med den typen butikker du nevnte, Morsk.

Har du annet du vil underholde oss med?

Skrevet

Joda - Rimi og Rema er nok helt sammenlignbare med den typen butikker du nevnte, Morsk.

Har du annet du vil underholde oss med?

????????

Fortsatt ikke fått med deg at "den type" kolonialbutikker drevet av nordmenn forsvant for lenge siden? Rett og slett fordi de ikke KAN drives lønnsomt og lovlydig på samme tid.

Litt sen i dag?

Skrevet

????????

Fortsatt ikke fått med deg at "den type" kolonialbutikker drevet av nordmenn forsvant for lenge siden? Rett og slett fordi de ikke KAN drives lønnsomt og lovlydig på samme tid.

Litt sen i dag?

Så da har du intet sammenligningsgrunnlag. Takk.

Skrevet

Jo vi har det! De gikk som sagt konkurs.

Gå å legg deg. Du må være full, slik som du surrer.

Skrevet

Jeg vil tro det er et skjellsord det også. Når ordene indianer, høvding og eskimo er rasistiske, er tater nødt til å være det.

En tater er vel det samme som en sigøyner? Hva skal man kalle dem? Campingvognbeboere?

Jeg ble engang forsøkt ranet av en campingvognbeboer. Jeg brukte briller på den tiden og faenskapet ville ha brillene mine. Det er helt sant.

Jævla campingvognbeboere!

Skrevet

bravura:

Hvorfor kjemper ikke du, istedet for å kritisere hvordan jeg kjemper?

Jeg påpeker et meget relevant problem - nemlig at roten til mye av rasismen nettopp skyldes fokuseringen på folks rase/religion/folkegruppe. Når man inndeler folk i raser, og hele tiden holder fokus på hvilken rase den og den tilhører, så er veien meget kort til "sigøyner-rasen er sånn, og jødene er sånn". Dette har vist seg gang på gang i historien.

Med vennlig hilsen

Jeg åpner bare munnen om rasisme og diskriminering når det er behov for det. Og akkurat nå kjemper jeg for at du skal holde munn, siden alt dette snakket i tide og utide fører til at ingen hører det du har å si som faktisk er viktig.

Og nå preker du igjen... Herregud, hva i all verden må til?!

Skrevet

Jeg vil tro det er et skjellsord det også. Når ordene indianer, høvding og eskimo er rasistiske, er tater nødt til å være det.

En tater er vel det samme som en sigøyner? Hva skal man kalle dem? Campingvognbeboere?

Jeg ble engang forsøkt ranet av en campingvognbeboer. Jeg brukte briller på den tiden og faenskapet ville ha brillene mine. Det er helt sant.

Jævla campingvognbeboere!

Jævla brilleslange vrengtryne oppned!

Skrevet

Du har jo fått mye svar, og jeg vet egentlig ikke. Men engasjerer meg alltid når jeg leser om tater pga min tippoldemor var tater. Jeg er iallefall ikke sen med å fortelle "alle" at jeg har taterblod i meg så snart noen begynner å snakke om det. Syns det er tøft, jeg :)

Skrevet

Dette er latterlig, Sør. Jeg skjønte ikke hva andre hadde i mot deg tidligere, ettersom jeg er ivrig antirasist selv, men nå forstår jeg det virkelig.

Skal man ikke få lov å snakke om menneskers opprinnelse? Da burde jeg kanskje heller ikke nevne for noen hvilket land jeg er fra når jeg snakker på internett, de kan jo muligens kanskje ha en eller annen formening om nordmenn? Jeg skulle ønske du forfektet rasisme i stedet, det hadde skremt mennesker den riktige veien. Nå gjør du det motsatte.

Dette har vi forsøkt å fortelle Sør i flere år.

Jeg tror ikke du lykkes i å få han til å forstå heller....

Men det er fint at du prøver:-)

Skrevet

Du snakker om å vise klart hvor dum du er....

Skrevet

Jeg åpner bare munnen om rasisme og diskriminering når det er behov for det. Og akkurat nå kjemper jeg for at du skal holde munn, siden alt dette snakket i tide og utide fører til at ingen hører det du har å si som faktisk er viktig.

Og nå preker du igjen... Herregud, hva i all verden må til?!

Som sagt tidligere i tråden - han er fullstendig blind for alle andres synspunkter.

Og spesielt når det kan oppfattes som kritikk av hans måte å føre "kampen" på.

Hans selvkritiske evne mangler desverre fullstendig......og han går rett til motangrep, uansett hvor hyggelig og velmenende kritikken mot hans væremåte er.

Skrevet

Dette har vi forsøkt å fortelle Sør i flere år.

Jeg tror ikke du lykkes i å få han til å forstå heller....

Men det er fint at du prøver:-)

Nei, du har helt regelmessig vært på samme side som dem som bekjemper antirasister hele din karriere på DOL.

At du derfor kritiserer de som "gjør noe" passer bare inn i mønsteret ditt.

Skrevet

Som sagt tidligere i tråden - han er fullstendig blind for alle andres synspunkter.

Og spesielt når det kan oppfattes som kritikk av hans måte å føre "kampen" på.

Hans selvkritiske evne mangler desverre fullstendig......og han går rett til motangrep, uansett hvor hyggelig og velmenende kritikken mot hans væremåte er.

Fint hvis du kan diskutere sak, istedet for "Sør".

Skrevet

Nei, du har helt regelmessig vært på samme side som dem som bekjemper antirasister hele din karriere på DOL.

At du derfor kritiserer de som "gjør noe" passer bare inn i mønsteret ditt.

Jeg "bekjemper" alle former for fundamentalisme, uansett hvilken side de tilhører.

Jeg "behandler" derfor alle likt, i motsetning til deg.

Fundamentalistiske antirasister er ikke det spøtt bedre enn rasister.

Skrevet

Hvorfor det?

Å diskutere en som til stadighet bedriver skittkasting og personkarekterisering mot svært mange andre andre her på DOL, virker helt greit for meg.

Kan ikke forstå at du reagerer på at noen andre gjør mot deg som du gjør mot dem.

Det finnes tallrike eksempler på dine stadige referanser til "den brune berme" her på DOL, og hvem disse er i følge deg.

Så hvorfor skal jeg ikke diskutere deg - spesielt i tråder der din måte å være på er "sak"?

Skrevet

Nå var det i stor grad saken "Sør" jeg reagerte på, da :P Men jeg er enig i at det er best å holde seg til å kommentere oppførsel (og eventuell effekt av denne) og ikke person generelt.

Skrevet

Hei,

Det enkleste er vel ikke å snakke om rase og slikt hele tiden?

Vi (ihvertfall jeg) går da ikke rundt og refererer til folk som "ariske", eller "jøder" eller lignende; jeg ser ikke helt poenget med slikt, med mindre man seriøst forfekter at den ene påståtte rasen er annerledes (lyver, lojalitet, intelligens) enn den andre.

Med vennlig hilsen

"Snakke om rase og slikt hele tiden"???

I min tid på dol har jeg ennå ikke påtruffet innlegg som handler om rase, langt mindre innlegg hvor raser omtales på nedsettende måte.

Den eneste som er opptatt av rases-spørsmål er jo nettopp sør selv, som bruker begrepet nesten daglig.

Det er nok et utslag av hans mange forvirrede tanker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...