Gå til innhold

Er tater et skjellsord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil tro det er et skjellsord det også. Når ordene indianer, høvding og eskimo er rasistiske, er tater nødt til å være det.

En tater er vel det samme som en sigøyner? Hva skal man kalle dem? Campingvognbeboere?

Jeg ble engang forsøkt ranet av en campingvognbeboer. Jeg brukte briller på den tiden og faenskapet ville ha brillene mine. Det er helt sant.

Jævla campingvognbeboere!

Er indianer feil også, nå?

Huff, vanskelig å holde tritt med politisk korrekthet, gitt.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• Goliath

10

• bravura

8

• flisa

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Snakke om rase og slikt hele tiden"???

I min tid på dol har jeg ennå ikke påtruffet innlegg som handler om rase, langt mindre innlegg hvor raser omtales på nedsettende måte.

Den eneste som er opptatt av rases-spørsmål er jo nettopp sør selv, som bruker begrepet nesten daglig.

Det er nok et utslag av hans mange forvirrede tanker.

Er ikke ord som "mulatt", "neger", "jøde", osv. raserelaterte?

Er det ikke du som kaller meg "jødehater", begrunnet med at jeg kritiserer en stat som bedriver statsterrorisme?

Skrevet

Jeg "bekjemper" alle former for fundamentalisme, uansett hvilken side de tilhører.

Jeg "behandler" derfor alle likt, i motsetning til deg.

Fundamentalistiske antirasister er ikke det spøtt bedre enn rasister.

Og igjen står du på samme side som rasistene, og andre som har det langt travlere med å kritisere antirasister enn rasistene.

Som vanlig.

Skrevet

Nå var det i stor grad saken "Sør" jeg reagerte på, da :P Men jeg er enig i at det er best å holde seg til å kommentere oppførsel (og eventuell effekt av denne) og ikke person generelt.

Hei,

Innlegget var til Goliath, ikke til deg.

Jeg har intet imot å "forklare meg" til oppegående mennesker, og ei heller noen problemer med at folk er uenige med meg hvordan man best skal bekjempe rasisme og religiøs fundamentalisme.

Dog vil jeg argumentere at (som innen et hvilket som helst annet emne) det hjelper hvis man har gjort det selv, før man kritiserer andre. Evt. bør man heller spørre: "Hvorfor gjør du det på den måten?".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvorfor det?

Å diskutere en som til stadighet bedriver skittkasting og personkarekterisering mot svært mange andre andre her på DOL, virker helt greit for meg.

Kan ikke forstå at du reagerer på at noen andre gjør mot deg som du gjør mot dem.

Det finnes tallrike eksempler på dine stadige referanser til "den brune berme" her på DOL, og hvem disse er i følge deg.

Så hvorfor skal jeg ikke diskutere deg - spesielt i tråder der din måte å være på er "sak"?

Enda mer personfokusering fra deg.

Meget åpenbart at du ikke har noen sak, og ikke gjør annet enn å kaste dritt.

Skrevet

Er indianer feil også, nå?

Huff, vanskelig å holde tritt med politisk korrekthet, gitt.

Ja, indianer er fyfy!

Skrevet

Hei,

Innlegget var til Goliath, ikke til deg.

Jeg har intet imot å "forklare meg" til oppegående mennesker, og ei heller noen problemer med at folk er uenige med meg hvordan man best skal bekjempe rasisme og religiøs fundamentalisme.

Dog vil jeg argumentere at (som innen et hvilket som helst annet emne) det hjelper hvis man har gjort det selv, før man kritiserer andre. Evt. bør man heller spørre: "Hvorfor gjør du det på den måten?".

Med vennlig hilsen

Jeg vet innlegget ikke var til meg. Jeg bare kommenterte på diskusjonen, ettersom det tydeligvis var forvirrende for noen hva vi to faktisk diskuterte. Som selvfølgelig ikke var personen Sør, men der i mot oppførselen til Sør og det er to forskjellige ting.

Og igjen preker du. Jeg orker ikke å spørre hvorfor du oppfører deg slik du gjør, ettersom andre har gjort det tidligere, uten å ha fått et fornuftig svar. Jeg mistenker motivasjoner som er temmelig selvsentrerte. Men nå er jeg ferdig med diskusjonen.

Skrevet

Jeg vet innlegget ikke var til meg. Jeg bare kommenterte på diskusjonen, ettersom det tydeligvis var forvirrende for noen hva vi to faktisk diskuterte. Som selvfølgelig ikke var personen Sør, men der i mot oppførselen til Sør og det er to forskjellige ting.

Og igjen preker du. Jeg orker ikke å spørre hvorfor du oppfører deg slik du gjør, ettersom andre har gjort det tidligere, uten å ha fått et fornuftig svar. Jeg mistenker motivasjoner som er temmelig selvsentrerte. Men nå er jeg ferdig med diskusjonen.

Jeg kunne jo likeledes påpeke at jeg heller ikke har fått noe fornuftig svar fra deg, men bare selvrettferdiggjørelser.

Uansett hva du måtte mene om måten jeg skriver til rasister på (og jeg mener selvsagt ikke at Timari er noen rasist, bare så det er sagt), så bør du kanskje heller gjøre noe selv - istedet for å kritisere andre for at vi ikke gjør det på din måte.

Fordi foreløpig ser det ut som om "din måte" er å ikke gjøre noe som helst.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Gi opp. Denne fyren er for hjerneskadd til å forstå noe av det du skriver.

Å appellere til moderasjon og saklighet har minst hundre personer gjort før deg, uten å nå en millimeter inn i hjernebarken. Håper det er en trøst for deg.

Skrevet

Jeg kunne jo likeledes påpeke at jeg heller ikke har fått noe fornuftig svar fra deg, men bare selvrettferdiggjørelser.

Uansett hva du måtte mene om måten jeg skriver til rasister på (og jeg mener selvsagt ikke at Timari er noen rasist, bare så det er sagt), så bør du kanskje heller gjøre noe selv - istedet for å kritisere andre for at vi ikke gjør det på din måte.

Med vennlig hilsen

ja, stakkars gutt. Du har din fulle hyre med rasistdemoner, dyrverndemoner, kristne demoner og alle andre demoner som din selvoppfunnene religion har gitt deg blankofullmakt til å trakkassere på heltid.

Har du vurdert å søke statstøtte for denne enmannssekten som du er leder for?

Skrevet

Med vennlig hilsen

Hva du mener er fornuftige eller ufornuftige svar er likegyldig for meg. Du behøver ikke å ta min mening til hjertet, men det må da gjøre deg betenkt at så mange fornuftige DOLere finner deg uinteressant og kverulerende.

Angående hva jeg gjør og ikke gjør, så har jeg ennå til gode å lese rasistiske innlegg på DOL. Jeg har ikke tid til å gå igjennom alle innleggene, for å så krype opp på en såpeboks så snart jeg finner en grunn til å preke. Og ønsker jeg å forandre noens mening om flyktning- og innvandringspolitikken i Norge, så starter jeg med å forstå deres syn og motivasjonen for det. Tenk dialog, ikke angrep. Du skal alltid belære, vis heller interesse. Bare noen råd fra meg...

Kan vi avslutte denne diskusjonen nå? Jeg er ikke en av de som vil kritisere dine innlegg regelmessig. Ønsket bare å dele min oppfatning. Du får bry deg om hva jeg mener, eller ikke.

Skrevet

Gi opp. Denne fyren er for hjerneskadd til å forstå noe av det du skriver.

Å appellere til moderasjon og saklighet har minst hundre personer gjort før deg, uten å nå en millimeter inn i hjernebarken. Håper det er en trøst for deg.

Nei, det er vel heller leit å høre. Man ønsker jo at mennesker med kunnskap og over gjennomsnitts hjernekapasitet faktisk bruker dette på en fornuftig måte. Jeg blir trist når Sør så gjerne vil fremme toleranse og forståelse, men ikke ser at han gjør det motsatte. Også nytter det ikke hva man enn sier... :(

Skrevet

Og igjen står du på samme side som rasistene, og andre som har det langt travlere med å kritisere antirasister enn rasistene.

Som vanlig.

?

Som vanlig kritiserer jeg begge siders fundamentalister - i motsetning til deg.

Skrevet

Med vennlig hilsen

"Uansett hva du måtte mene om måten jeg skriver til rasister på..."

Ovennevnte er et særdeles godt eksempel på din mangel på forståelse og tolleranse.

For så snart noen er uenig med deg, blir de automatisk stemplet som rasist eller liknende - og dermed blir det (i følge din logikk) helt OK å oppføre seg som en drittsekk mot dine såkalte rasister (selv om de selvfølgelig ikke er rasister).

Og så klarer du i tillegg å påstå i en rekke innlegg at det kun er et par stykker på DOL som du har kalt rasister.

Men i forrige innlegg begrunner du din vanlige måte å være på med at det er tilsvar til rasister.....

Sør - din dobbeltmoral kjenner ingen grenser.

Skrevet

"Uansett hva du måtte mene om måten jeg skriver til rasister på..."

Ovennevnte er et særdeles godt eksempel på din mangel på forståelse og tolleranse.

For så snart noen er uenig med deg, blir de automatisk stemplet som rasist eller liknende - og dermed blir det (i følge din logikk) helt OK å oppføre seg som en drittsekk mot dine såkalte rasister (selv om de selvfølgelig ikke er rasister).

Og så klarer du i tillegg å påstå i en rekke innlegg at det kun er et par stykker på DOL som du har kalt rasister.

Men i forrige innlegg begrunner du din vanlige måte å være på med at det er tilsvar til rasister.....

Sør - din dobbeltmoral kjenner ingen grenser.

Spar deg pisspreiket ditt, Goliath. Vi har hørt det før.

Skrevet

?

Som vanlig kritiserer jeg begge siders fundamentalister - i motsetning til deg.

Fundamentalisten her er deg, Goliath.

Skrevet

Jeg mener å ha hørt at de selv helst vil bli kalt "reisende" ("av reisende folk").

Men det er ikke lett med slike betegnelser. Da jeg var liten sa jeg "neger", uten å mene noe nedsettende med det. Skjønte jo etterhvert at man ikke skulle si dette, og begynte å si "svart". Men det skal men heller ikke si lenger, i hvertfall ikke til amerikanere, som gjerne vil kalles "afro-americans". Men hva med de øvrige?

Er forøvrig enig med sør i at en i størst mulig grad bør unngå å bruke slike betegnelser, oftest er de lite relevante for det man egentlig skal meddele.

Skrevet

Fundamentalisten her er deg, Goliath.

He-he....ja du kan få sagt det Sør:-)

Skrevet

Spar deg pisspreiket ditt, Goliath. Vi har hørt det før.

At du har hørt det før fra usedvanlig mange her på DOL vet de fleste av oss.

At du mener andres kritikk av deg, dine meninger og måten du fremfører dem på er pisspreik vet vi også:-)

Skrevet

At du har hørt det før fra usedvanlig mange her på DOL vet de fleste av oss.

At du mener andres kritikk av deg, dine meninger og måten du fremfører dem på er pisspreik vet vi også:-)

Nei, det vrøvlet *du* skriver er pisspreik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...