Gå til innhold

kviser og solkrem

Anbefalte innlegg

Jeg er en 13 år gammel jente som fortiden er blitt plaget med en MASSE kviser!! Dette synes jeg ikke er d peneste synet at d gjør noe men...derfor lurte jeg på ett par sp.mål.

1.Hvorfor får jeg egentli alle disse kvisene?

2.Er det noe jeg kan jeg kan gjøre for å hindre utbrudd av flere kviser enn det jeg allerede har?

3.Kan jeg få bli kvitt disse kvisene,har hørt om at ulike hudpleieprodukter men vet ikke hvilke.. har du noen forslag???

Så var det noen spørsmål til!!hvis d ikke er for mye å spørre om. Jeg skal til syden i sommer (derfor er d ikke noe morsomt md alle kvisene) har vanlig norsk hu og blondt hår.og da lurte jeg på:

1.hvorfor må vi bruke solkrem med dolfaktor i egentli?

2.gjør sollys egentli godt for kroppen?

3.hvorfor blir vi brune?

på forhånd takk...... :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16861-kviser-og-solkrem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Kviser i tenårene skyldes hormonendringer som påvirker talg-kjertlene i huden. Effektive midler mot kviser fåes kun på resept etter legebesøk. Huden opparbeider pigmenter fordi pigmentene beskytter cellekjernene mot den skadelige strålingen. Solfaktor hindrer at solstrålene skader cellene, og bruk av solkrem anbefales for å hindre utvikling av hudkreft.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16861-kviser-og-solkrem/#findComment-78607
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...