Gå til innhold

Cipralex vektøkning


Gjest Vil ikke bli enda fetere

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ikke bli enda fetere

Jeg gikk mye opp ved bruk av Cipramil. 25 kg pga at apetitte økte til uante høyder, og jeg fikk aldri metthetsfølelsen.

Noen som har forsøkt Cipramil OG Cipralex, som gikk opp med Cipramil men ikke med Cipralex? *håpefull*

Orker ikke prøve hvis jeg går opp enda mer. Har ikke gått ned etter Cipramil-vektøkningen.

Kan ikke spørre legen min, for han sa at jeg ikke kom til å gå opp på Cipramil heller, så han kan jeg ikke stole på.

Har aldri noen annen gang hatt slike eksplosive vektøkningsproblemer. Bare under Cipramil-tiden.

Takknemlig for erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte med cipralex i november. En av bivirkningene jeg merker er dårlig apetitt og forferdelig trøtt. Har tidligere brukt cipramil en periode og kan ikke huske at jeg hadde denne bivirkningen med disse. Synes forøvrig jeg hadde bedre virkning av cipramil, men både det og bivirkninger er jo forskjellig fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har prøvd både Cipramil og Cipralex. Min erfaring var også at jeg hadde stor appetitt og var mye sulten med Cipramil. Har tidligere gått på Tolvon, og det var helt ekstremt! La masse på meg. Jeg har inntrykket av at Cipralex ikke har så sterke bivirkninger m.h.t vektøkning og sultfornemmelse (glupskhet). Ellers kan jeg nevne at jeg etter Tolvon-bruken tok "tyrene ved hornene", kastet meg på et Grete Roede-kurs og gikk ned 14 kg. Kjempefornøyd! Men med Cipramil kom disse sagte men sikkert på igjen desverre. Nå etter at jeg har gått over på Cipralex har jeg ikke hatt motivasjon til slanking. Jeg har hatt et sug etter alkohol i hele høst, men jeg legger ikke skylden på Cipralex. Det er nok andre årsaker til dette behovet. Håper jeg får ånden over meg til å gå på slanker'n etter jul. Kan forresten anbefale Grete Roede-kurs hvis du klarer å forholde deg til en gruppe. Av alle de AD jeg har forsøkt er jeg mest fornøyd med Cipralex. Lykke til, håper du lander på noe som funker bra for deg, og så håper jeg du klarer å holde vekten der du ønsker. Det er ikke morsomt når man får det som et tilleggsproblem. Ha forresten en fin jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg har også gått på de samme medisinene som de andre. La veldig på meg med kombinasjonen cipramil/tolvon. Har gått på cipralex ett års tid men har ikke endret vekt hverken opp eller ned.

Jeg anbefaler deg å prøve og heller slutte, kontrollert sammen med lege, dersom det viser seg at du fortsatt legger på deg.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke alle de som bruker Cipralex går opp i vekt?

Har lest i Felleskatalogen for 2004 at det er en sjelden bivirkning, men i så fall er du kanskje en av de få?

Jeg brukte Cipramil en gang for x - antall år siden, men kan ikke huske om jeg gikk opp eller ned da.

Hvis det faktisk er sånn at du går opp i vekt( med mindre du hiver innpå sjokkis og cola hver dag....)av Cipralex, kan du kanskje bytte til noe annet.Hva med Zoloft?Eller Fontex?

Synes du skal snakke med legen din om dette.Tror ikke det er hans feil at du får vektøkning av medisinen....Men at du er en av de få som faktisk får det...

Mvh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...